verlichting stoelverwarmingschakelaar

Gestart door janmulder, 09-12-2005 00:10:15

Vorige topic - Volgende topic

janmulder

het lampje van de stoelverwarmingschakelaar brand niet (type 96, garage zegt nieuwe schakelaar)is het makkelijk te maken?Het is niet het aan/uit lampje, maar de zg. dashboardverlichting

mehn

Citaat van: janmulder op 09-12-2005 00:10:15
het lampje van de stoelverwarmingschakelaar brand niet (type 96, garage zegt nieuwe schakelaar)is het makkelijk te maken?Het is niet het aan/uit lampje, maar de zg. dashboardverlichting

Jahoor. Schakelaar eruit, voorzichtig openmaken en lampje wisselen  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Menno

Mocht je nou een schakelaar hebben zonder fitting achterin dan kan je gewoon bij een electro zaak (bijv. radio center in utrecht) wel een klein lampje kopen. En anders heeft de volvo dealer wel een lampje die op een wit voetje zit zoals die gebruikt worden in de volvo. bijv instrumenten paneel (voor de nieuwere type schakelaars geloof ik ook!) dat lampje wip je er zo uit met lange aansluitdraadjes  eraan. Even solderen en het het zit. Scheelt een hoop centjes t.o.v. een nieuwe schakelaar.

Taranis

Citaat van: Menno op 15-12-2005 17:11:23
Mocht je nou een schakelaar hebben zonder fitting achterin dan kan je gewoon bij een electro zaak (bijv. radio center in utrecht) wel een klein lampje kopen. En anders heeft de volvo dealer wel een lampje die op een wit voetje zit zoals die gebruikt worden in de volvo. bijv instrumenten paneel (voor de nieuwere type schakelaars geloof ik ook!) dat lampje wip je er zo uit met lange aansluitdraadjes  eraan. Even solderen en het het zit. Scheelt een hoop centjes t.o.v. een nieuwe schakelaar.

Kun je ook het nieuwe type schakelaar (met fitting) in een GLT uit '92 zetten? Aangezien mijn schakelaar door deze en gene al eens een beetje misbruikt is getuige de schroevendraaierkrassen en het Croma bak&braad werk (mislukte poging tot solderen?), en de verlichting nu ook naar de vaantjes is, steek ik er maar een nieuwe schakelaar in denk ik... als het nieuwe type daar nou ook in past, kan ik de volgende keer gewoon het lampie wisselen  8)

big ben

Citaat van: Menno op 15-12-2005 17:11:23

Vorige week een gebruikte in laten zetten, moest de hele tunnel eruit  :o

Koste 12,50 kan nu in het donker mijn k.....nt weer warm krijgen  ;D

Taranis

Citaat van: big ben op 14-01-2006 16:31:47

Waarom dat dan? Je trekt die schakelaar er zo uit... ff beetje frunniken om die stekker los te krijgen maar met 2 schroevendraaiers is dat ook zo gepiept en klaar. Waarom zou je je hele tunnel eruit halen ?

Overigens, niemand die weet of het nieuwe type schakelaar ook in een GLT uit '92 past ?

big ben

Citaat van: Taranis op 14-01-2006 17:48:03
Citaat van: big ben op 14-01-2006 16:31:47

Waarom dat dan? Je trekt die schakelaar er zo uit... ff beetje frunniken om die stekker los te krijgen maar met 2 schroevendraaiers is dat ook zo gepiept en klaar. Waarom zou je je hele tunnel eruit halen ?

Overigens, niemand die weet of het nieuwe type schakelaar ook in een GLT uit '92 past ?

Oke,,,,,,,,,,,,, was wat vergeten :o

Wat ik bedoelde was dat de bekerhouder vast gedraaid moest worden ( bevestiging ) in de tunnel was denk ik los gerammeld ???
Zijn meteen de lampen van de asbak en achterasbak vernieuwd ;D En ook de schakelaar....

thuur

Met een schroevendraaier de schakelaars eruit wippen houd ik niet van.. Als je uitschiet verniel je meteen het plastic. :-\

Bij een handbak kun je makkelijk het leer om de pook lostrekken en dan met je vingers de stoelverwarminsschakelaars omhoog duwen ;)

Maar fijn dat het gebeurd is 8)

Gr ;D