Olive Green T5-R goes LBP

Gestart door V70R AWD, 09-12-2005 19:38:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

haRtV70R

Citaat van: JCviggen op 24-12-2006 13:22:05
Citaat van: Scrooge 1 op 24-12-2006 13:20:03
LBP vind ik een superkleur...Ik blijf het alleen zo jammer vinden dat de snelheidsbeleving in deze R's zo tegenvalt in vergelijking met andere snelle volvo's. Kan aan mij liggen...

Niet alleen de beleving...maar het zijn dan ook eerder lange afstandswagens dan racers, niks mis mee.

Hoevaak ga je het circuit op met je auto?? Bijna nooit dus. (enkele uitzonderingen hier daargelaten dan)

Heb ook div fwd's gehad, en aangezien er hier in NL 80% van de tijd een nat wegdek is, stond ik 9 van de 10 keer met spinnende voorwieltjes bij het stoplicht :evil:

Voor mij is dit de ideale auto. Altijd grip, heerlijke reisauto, perfecte look, comfortabel en toch sportief en snel. En een koppendraaier :o Nooit een auto gehad waarmee je zoveel openvallende monden ziet ;D

Het is dus maar net wat je wil. (Is wel jammer dat deze auto's iets te vaak afgezeken worden hier....... ;))
[move][/move]

Rayman

Begrijp me niet verkeerd Huib; ik vind de LBP de allermooiste volvo die er op dit moment rondrijdt. MY2000 is ook mijn favoriet. Ik zou de CY er zonder te twijfelen voor aan de kant zetten als ik dat kon.

Ik heb met enige regelmaat in Audi's gereden met het befaamde quattro (c) systeem in combinatie met een handbak (als referentiekader zeg maar). En ook weleens mogen sturen in jouw huidige auto. Superwagen, echt waar! Het is alleen zo jammer dat de reactie op het gaspedaal zo sloom is. Je trapt het pedaal in; de automaat gaat eerst denken: "Ben ik een potlood? Oh nee een transmissie" en gaat dan een trapje lager...En daar kan ik me gewoon aan storen. De 850 AT is in dat opzicht veel meer bij de les; tenminste, dat ervaarde ik bij mijn vorige T-5R.

Desalniettemin zou ook ik er uitermate goed mee kunnen leven: een heerlijke GT met een superuitstraling.  ;) :) Ik zou ze nooit willen afzeiken die LBP's...Noem het maar gezonde jaloezie  :evil: ;D

Gr Ray
Dark Side of the Force is German

Vulk

Ideaal is dus een CY T-5R handbak en een Laserblue V70R automaat.

Nog maar wat langer doorsparen dus.

haRtV70R

Citaat van: Rayman op 25-12-2006 09:58:11
Begrijp me niet verkeerd Huib; ik vind de LBP de allermooiste volvo die er op dit moment rondrijdt. MY2000 is ook mijn favoriet. Ik zou de CY er zonder te twijfelen voor aan de kant zetten als ik dat kon.

Ik heb met enige regelmaat in Audi's gereden met het befaamde quattro (c) systeem in combinatie met een handbak (als referentiekader zeg maar). En ook weleens mogen sturen in jouw huidige auto. Superwagen, echt waar! Het is alleen zo jammer dat de reactie op het gaspedaal zo sloom is. Je trapt het pedaal in; de automaat gaat eerst denken: "Ben ik een potlood? Oh nee een transmissie" en gaat dan een trapje lager...En daar kan ik me gewoon aan storen. De 850 AT is in dat opzicht veel meer bij de les; tenminste, dat ervaarde ik bij mijn vorige T-5R.

Desalniettemin zou ook ik er uitermate goed mee kunnen leven: een heerlijke GT met een superuitstraling.  ;) :) Ik zou ze nooit willen afzeiken die LBP's...Noem het maar gezonde jaloezie  :evil: ;D

Gr Ray


Ik bedoelde niet eens direct jou Ray.. ;) Maar soms krijg je hier het idee dat je wel aardig lomp bezig ben als je een R awd koopt/hebt..... Maar ach, ieder zijn ding.. :eusa_shhh:
[move][/move]

BenC70ES

Citaat van: Rayman op 25-12-2006 09:58:11
Het is alleen zo jammer dat de reactie op het gaspedaal zo sloom is. Je trapt het pedaal in; de automaat gaat eerst denken: "Ben ik een potlood? Oh nee een transmissie" en gaat dan een trapje lager...En daar kan ik me gewoon aan storen. De 850 AT is in dat opzicht veel meer bij de les

Ligt denk ik aan diegene die voor jouw reed, want het is een adaptieve automaat, hoe sportiever je rijdt hoe sneller en alerter hij gaat reageren.
Slome gasreactie komt volgens mij door de braaf afgestelde electronische gasklep.(standaard)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Rayman

Citaat van: BenC70ES op 25-12-2006 12:23:38
Citaat van: Rayman op 25-12-2006 09:58:11
Het is alleen zo jammer dat de reactie op het gaspedaal zo sloom is. Je trapt het pedaal in; de automaat gaat eerst denken: "Ben ik een potlood? Oh nee een transmissie" en gaat dan een trapje lager...En daar kan ik me gewoon aan storen. De 850 AT is in dat opzicht veel meer bij de les

Ligt denk ik aan diegene die voor jouw reed, want het is een adaptieve automaat, hoe sportiever je rijdt hoe sneller en alerter hij gaat reageren.
Slome gasreactie komt volgens mij door de braaf afgestelde electronische gasklep.(standaard)

Als dat volvo's idee is van een adaptieve automaat dan had ik inmiddels opa moeten zijn.
Dark Side of the Force is German

Rudi

Automaat is op zich het probleem niet,reageert zeer accuraat en precies.Het enige nadeel van de AT is dat hij wel 's wil verslikken bij KD,overschakelen en dat is jammer.

Toch moet het goed kunnen,want heb al enkele keren gehad dat hij bij KD vanaf stilstand zonder inhouden schakelde[met vol vermogen dus]...en dat was een zeer mooie ervaring.Misschien dat een nieuwe computer dat probleem oplost...

Als hij werkelijk te langzaam schakelde,had er  al lang een handbak ingezeten.
Dr.Go-Fast...

Rayman

Citaat van: Rudi op 25-12-2006 20:58:15
Automaat is op zich het probleem niet,reageert zeer accuraat en precies.Het enige nadeel van de AT is dat hij wel 's wil verslikken bij KD,overschakelen en dat is jammer.

Ach ik zie het zo: 1 klein nadeel ten opzichte van vele voordelen... 
Dark Side of the Force is German

BenC70ES

Citaat van: Rayman op 25-12-2006 20:22:43
Citaat van: BenC70ES op 25-12-2006 12:23:38
Citaat van: Rayman op 25-12-2006 09:58:11
Het is alleen zo jammer dat de reactie op het gaspedaal zo sloom is. Je trapt het pedaal in; de automaat gaat eerst denken: "Ben ik een potlood? Oh nee een transmissie" en gaat dan een trapje lager...En daar kan ik me gewoon aan storen. De 850 AT is in dat opzicht veel meer bij de les

Ligt denk ik aan diegene die voor jouw reed, want het is een adaptieve automaat, hoe sportiever je rijdt hoe sneller en alerter hij gaat reageren.
Slome gasreactie komt volgens mij door de braaf afgestelde electronische gasklep.(standaard)

Als dat volvo's idee is van een adaptieve automaat dan had ik inmiddels opa moeten zijn.

Is hij zoooo snel dan?  ;D

Denk dat je bedoeld dat je dan nog in de peutertuin zat?  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Rayman

#114
Citaat van: BenC70ES op 26-12-2006 00:41:54
Citaat van: Rayman op 25-12-2006 20:22:43
Citaat van: BenC70ES op 25-12-2006 12:23:38
Citaat van: Rayman op 25-12-2006 09:58:11
Het is alleen zo jammer dat de reactie op het gaspedaal zo sloom is. Je trapt het pedaal in; de automaat gaat eerst denken: "Ben ik een potlood? Oh nee een transmissie" en gaat dan een trapje lager...En daar kan ik me gewoon aan storen. De 850 AT is in dat opzicht veel meer bij de les

Ligt denk ik aan diegene die voor jouw reed, want het is een adaptieve automaat, hoe sportiever je rijdt hoe sneller en alerter hij gaat reageren.
Slome gasreactie komt volgens mij door de braaf afgestelde electronische gasklep.(standaard)

Als dat volvo's idee is van een adaptieve automaat dan had ik inmiddels opa moeten zijn.

Is hij zoooo snel dan? ;D

Denk dat je bedoeld dat je dan nog in de peutertuin zat? ;)

Als je dat ding een KD geeft raakt het in paniek. Adaptief...Eerder Reactief
Dark Side of the Force is German

Elgar

Goeie bak!  :) Wat was het kenteken van je olijfgroene T5R? Toevallig LR-PR-iets?

V70R AWD


Elgar


V70R AWD