rolhoes afdekking

Gestart door demeup, 11-12-2005 14:29:39

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Daarnet een stuk gereden zonder rolhoes in de auto en dat scheelt een hoop gerammel en gekraak. Tips om dat gerammel te voorkomen met de rolhoes in de auto?

arjen850

Standaard zit er wat vilt geplakt op de rolhoes op de plek waar de rolhoes de zijpanelen raakt.. Misschien die weggesleten?

Vulk

Nee, mijn rolhoes is nog maar 50k km oud. Dat vilt zit er nog en daaronder heb ik nog wat extra vilt geplakt, maar helaas.

arjen850

Citaat van: Vulk op 19-09-2010 20:05:52
Nee, mijn rolhoes is nog maar 50k km oud. Dat vilt zit er nog en daaronder heb ik nog wat extra vilt geplakt, maar helaas.

bij mij scheelde het om een beetje van dat vilt tussen de rubber dopjes van de rolhoes te doen, dat kun je ook nog proberen

arjen850

En het kan ook nog zo zijn dat je het in de zijpanelen moet zoeken.. Dat ze door de spanning van de rolhoes iets werken

Vulk

Dat is nog een idee, maar hoe dat dat nog gaat passen?
Zijpanelen zal'k ook's bekijken, thx!

pwassink

Citaat van: Vulk op 19-09-2010 20:10:42
Dat is nog een idee, maar hoe dat dat nog gaat passen?
Zijpanelen zal'k ook's bekijken, thx!

Achter die zijpanelen zit een soort van rubberstrip, die de afstand tussen het paneel en de
carroserie er achter mede bepaalt, dat ding zat ooit vastgeplakt aan het paneel,
ligt vaak werkeloos onderin de ruimte.

plaatsen waar de panelen op elkaar aansluiten zijn ook niet geheel stil, aanbrengen van wat
plakvilt op de gladde plekken kan ook nog weer wat kraakjes schelen.

De eindkappen van de rollo zelf kunnen ook flink kraken

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Concorde

Eigenlijk zou je, als je hoes nog heel is, er een grote schroef in moeten draaien. Preventief zeg maar...
Eentje met een verzonken kop. Uitdrukplaatje eruit, en een schoef met een iets grotere kop erbij zoeken.
Maarja, meestal is 't kalf al verzopen hè.... ;)

Bij mij dus ook...
Ben alweer onderdelen aan 't maken om 'm op te lappen. Uit staal. Kan ik op m'n werk makkelijk doen. Nu nog de tijd.... ;)

JvW

Nou, ik heb alles ingekocht.

Komt het: blijkt dat de rolhoes tegenwoordig niet meer met kruiskopschroefjes dichtgemaakt is, maar met een onmogelijk klein torx schroefje.  :evil:

Het is in ieder geval geen T10, want zelfs die is te groot.   >:(

blauweroffel

Even nieuw leven inblazen:

Ik heb drie rolhoezen, één beige en 2 zwarte.
Een rolhos zonder eindkappen en 2 met eindkappen.

1 rolhoes is compleet en doet het ook, maar: de metalen kap is niet mooi meer: 2 deukjes
De rolhoes zonder eindkappen heeft nog een mooie hoes en de matalen kap is ook nog goed.
Beiden zijn zwart.
Ik wil daar dus een mooie rolhoes van maken: de goede metalen kap gebruiken om de lelijke te vervangen.
Maar ik krijg de eindkappen er niet van af.

Hoe moet dat? Als ik dat weet kan ik er een mooie van maken.
En dan kan ik ook de beige repareren zoals hier beschreven. (jammer dat de foto's het niet meer doen)

BR

marcoz84

Heeft iemand hier n idee over jongens? Ik niet iig!

pwberg

Kort vraagje, past een rolhoes uit een '95 Estate in een '96 Estate? Ik weet dat er minimaal 2 modellen rolhoes zijn, maar kan zo snel nergens terugvinden wat de omslagdata zijn.

Bedankt.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

henry classic v70

Het enige verschil is dat er een rolhoes bestaat met een klein hoedenplankje. Die past niet zondermeer in elke estate, de bevestigingspunten zijn anders (plastic gedeelte waar deze invalt).
Verder maakt het niet uit welk bouwjaar; van een 855 past ook in een v70 en anders om
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

pwberg

Bedankt Henry.

Citaat van: mehn op 24-01-2010 16:25:21
De "gewone" rolhoes heeft geen hoedenplank en is er ongeveer vanaf MY1995 ingekomen, alter-1 heeft altijd de rolhoes met hoedenplank en in MY1994 zie je beide varianten terug.

Snap ik hieruit dat de Estates vanaf '95 allemaal de rolhoezen ZONDER hoedenplankje hebben?
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Vulk

Ik denk het wel. Tot ergens in 1994 geloof ik.