Slechte loop benzine na nieuwe LPI injector

Gestart door Bartboos, 13-12-2005 20:52:02

Vorige topic - Volgende topic

Bartboos

Graag jullie advies over het volgende:
Vorige week vrijdag liep mijn S70 2.5 10V met Vialle LPI plotseling slecht op gas, dwz hij liep nog maar op 4 poten... Naar de garage geweest, na enig zoekwerk bleek het een LPI injector te zijn welke defect was. Hierna is er een nieuwe LPI injector ingezet. Terugweg naar huis verliep prima, auto reed weer als vanouds! Echter, er zijn een aantal dingen veranderd nadien, en niet allemaal ten goede.  :(

Wat is er veranderd na de nieuwe LPI injector:
- koude start is beter, slaat meteen aan i.p.v. na 3 seconden doorstarten;
- lijkt iets zuiniger te rijden nu (3-4%);
- loopt nu niet meer mooi rond op benzine, schokt ook licht tijdens rijden op benzine;
- als toerental terugvalt (bij bijvoorbeeld intrappen koppeling) duikelt hij op gas naar ongeveer 600RPM om daarna weer te stijgen naar de normale waarde (850-900RPM);
- bij tijd constant rijden en dan opeens accelereren stottert / schokt hij even om vervolgens wel weer door te gaan. Doe je dit hierna weer een keer dan schokt hij niet!

Voor de nieuwe injector (en voor de problemen) liep de motor altijd erg mooi rond. Iemand enig idee wat er nu aan de hand is / wat een oplossing voor dit probleem is?

alfredgeel

ik geef je enkele hints maar kan natuurlijk niet weten of dit van toepassing is bij jouw auto.

Op zich is zo een LPI injector eenvoudig te vervangen, maar in 1 van de topics was onlangs te lezen dat er een slangetje losgekomen was en zo een stotterend effect op LPG ( ! ) teweeg bracht.

Het zou ook kunnen dat bij het monteren van de nieuwe injector de kleine O-ringetjes stuk zijn gemaakt. resultaat is dan valse lucht an die injector.

Wat mij het meest logisch lijkt is dat door de vervanging van de injector je houder of het uitstroompijpje verdraait is waardoor er LPG op de collectorwand wordt gespoten. Hierdoor vormt er zich een ijslaagje met LPg en krijg je een te rijk mengsel; Nu ga je daar op LPG daar pas iets van voelen als je met een constante snelheid rijdt. dat krijg je met echt regelmatige momenten en schokje. Mocht je dan overschakelen op benzinge gaat het gasmengsel ontdooien en krijg je weer een rijk mengsel.
dus ook schokken, maar dit moet dan wel na 10 minuten verdwijnen.

mij lijkt het logischer dat er valse lucht getrokken wordt aan de benzine-injector.

Het zijn enkele tips, wie weet ben je geholpen....

Bartboos

Bedankt voor het antwoord. Alleen het vreemde vind ik eigenlijk dat hij op benzine vooral merkbaar slechter loopt... Ik ga binnenkort sowieso maar even langs de garage.

Bartboos

Nog niet naar de garage teruggeweest (geen tijd gehad)...

Schokken doet ie trouwens niet op constante snelheid. Alleen soms als je plotseling accelereert en dan voel je even een 'hapering'. Wat nu ook erg opvalt is dat als je gas loslaat hij erg schokkerig reageert. Ook filerijden gaat schokkerig, heel vervelend.

Zelf even onder de motorkap gekeken, en wat me opviel is dat de vervangen injector erg los lijkt te zitten, je kunt hem 5 mm naar alle kanten bewegen terwijl de rest veel vaster zit (die kun je hooguit 1 mm bewegen).

Iemand verder nog tips?

alfredgeel

dus daar zit je probleem. Valse lucht !!!