SC-900

Gestart door elianmars, 14-12-2005 23:10:07

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

En dan mag je ook niet de Dynaudio luidsprekers vergeten die in de C70 zitten... (11 stuks)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Taranis

Citaat van: Hen3 op 22-01-2006 20:31:49
De SC-901 heeft alleen een ingebouwde versterker voor de dolby-speaker op het dashboard. De overige speakers worden versterkt door een externe versterker onder de passagiersstoel.

[edit]
Baggergeluid zou ik het inderdaad niet noemen......
Misschien dat niet de originele versterker is gemonteerd, maar een goedkoop alternatief? Een goede radio met een baggerversterker geeft een baggergeluid...
[/edit]

Daar zit bij mij dus helemaal geen versterker... zal vd week wel eens kijken of er iets van draden liggen ofzo, steek ik er binnenkort wel een versterker in, dit geluid irriteert me namelijk nogal (de mazda 121 van mn zusje heeft een betere geluidskwaliteit). Een dolby speaker in het dashboard heb ik overigens niet.

Iemand toevallig een typenummer van zo'n versterker die erbij hoort? Kan ik eens op marktplaats of ebay gaan kijken  :)

elianmars

Er moet wel een versterker in je wagen zitten, anders komt er helemaal geen geluid uit de SC-900/901.

Taranis

Citaat van: elianmars op 22-01-2006 21:54:43
Er moet wel een versterker in je wagen zitten, anders komt er helemaal geen geluid uit de SC-900/901.

[schaam]Ahum... ik moet duidelijk een nieuwe bril... ik heb een SC-805... [/schaam]

Niettemin is het geluid zwaar onder de maat, maar dat hoort dan niet meer in dit topic thuis... excuus  ::)

M a r c

Ik heb een SC900 met 4x40W versterker ingebouwd in onze V40. Klinkt toch wel als een klok hoor. Zeker met de originele geintegreerde subwoofer die in de V40 zit  :D

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

DurkieBoy

Citaat van: Taranis op 23-01-2006 19:52:02
Citaat van: elianmars op 22-01-2006 21:54:43

[schaam]Ahum... ik moet duidelijk een nieuwe bril... ik heb een SC-805... [/schaam]

Niettemin is het geluid zwaar onder de maat, maar dat hoort dan niet meer in dit topic thuis... excuus  ::)
Heb je wel 8 speakers dan? En de additionele versterker van 4 x 50 watt die wel in de 850R zit? Want idd... zonder die of een versterker is het idd waarschijnlijk niet veel soeps... Dus geen Premium Sound System (ook al staat dat wel op een ZWARTE SC 805)
Volvo... the best a man can get...

Taranis

Citaat van: DurkieBoy op 26-01-2006 16:42:31
Heb je wel 8 speakers dan? En de additionele versterker van 4 x 50 watt die wel in de 850R zit? Want idd... zonder die of een versterker is het idd waarschijnlijk niet veel soeps... Dus geen Premium Sound System (ook al staat dat wel op een ZWARTE SC 805)

Nee dus, ik heb maar zes speakers. Die twee onder de hoedenplank zijn foetsie (de draden ervan liggen er nog wel). Ik heb ook niet de zwarte maar de grijze SC 805, geen idee of dat verschil maakt. Een versterker zit niet in de auto, en onder de bijrijdersstoel liggen ook géén audiokabels. Dus ja, het geluid is niet veel soeps ;) (tips welkom)

DurkieBoy

Citaat van: Taranis op 26-01-2006 17:50:07
Citaat van: DurkieBoy op 26-01-2006 16:42:31

Nee dus, ik heb maar zes speakers. Die twee onder de hoedenplank zijn foetsie (de draden ervan liggen er nog wel). Ik heb ook niet de zwarte maar de grijze SC 805, geen idee of dat verschil maakt. Een versterker zit niet in de auto, en onder de bijrijdersstoel liggen ook géén audiokabels. Dus ja, het geluid is niet veel soeps ;) (tips welkom)
Als ik me niet vergis, is er een originele Volvo versterker van 4 x 50 watt verkrijgbaar voor de 850. Zie folder. Echter, hierbij staat dat ie alleen verkrijgbaar is voor de S en V70 (classic). Daar wordt ie geplaatst onder de bijrijdersstoel.

In de 850 zit deze echter achter de middenconsole van het dashboard, en dan meer naar onderen, als je eentje hebt en aan de passagierskant het zijbord losmaakt zie je hem zitten. Zie ook deze topic

Samen met twee extra originele speakers (8 in totaal) op de daarvoor bestemde plaatsen, deze versterker en de SC 805 moet het toch lukken om een prima geluidje in je 850 te krijgen. Of koop een R, daar zit alles standaard in...  8)
Volvo... the best a man can get...

Taranis

Citaat van: DurkieBoy op 27-01-2006 16:33:35
Als ik me niet vergis, is er een originele Volvo versterker van 4 x 50 watt verkrijgbaar voor de 850. Zie folder. Echter, hierbij staat dat ie alleen verkrijgbaar is voor de S en V70 (classic). Daar wordt ie geplaatst onder de bijrijdersstoel.

In de 850 zit deze echter achter de middenconsole van het dashboard, en dan meer naar onderen, als je eentje hebt en aan de passagierskant het zijbord losmaakt zie je hem zitten. Zie ook deze topic

Samen met twee extra originele speakers (8 in totaal) op de daarvoor bestemde plaatsen, deze versterker en de SC 805 moet het toch lukken om een prima geluidje in je 850 te krijgen. Of koop een R, daar zit alles standaard in...  8)

Bedankt! Dat is een antwoord waar ik wat mee kan! Zal morgen even kijken of die versterker er in zit of niet. Als ie er wel in zit vernieuw ik alle bedrading aangezien daar volgens mij ook niet veel van deugt. Als ie er niet in zit vraag ik ff prijs op bij de dealert (heb nu toch het onderdeelnr) wat zo'n apparaat moet kosten, kijken of het veel minder is dan een Rockford Fosgate, anders weet ik het wel  8)

Ik kijk morgen ff en laat het ff weten!  :)

Off-topic: een R, ja leuk... twijfel nog een beetje... ben net begonnen met afstuderen, elke dag 2x 45 minuten rijden naar dat bedrijf. Heel leuk bedrijf en ze willen me een contract aanbieden als ik klaar ben met school, maar dan gaat de roffel er toch uit aangezien het me nu 75-80 euro aan benzine per 4 dagen kost. Misschien dat ik dan aan de diesel moet...  :-\ Voorlopig blijft deze nog ff, bevalt prima!  8)

Taranis

Vandaag eens gekeken maar ook daar zit de versterker helaas niet. Wel de bedrading in de kofferbak gevonden voor die speakers die daar horen te zitten. Voor de gein nog een foto van de dradenbende aan de achterkant van de radio... (let ook op de mooie zaagsporen van 1 of andere debiel)

Heb eens ff op www.rondevries.nl zitten koekeloeren en heb daar een Rockford Fosgate Punch 301-X versterker gevonden (4x40W) voor 149 euro. Dan nog twee Rockford Fosgate FRC-3205 13 cm speakertjes voor in de hoedenplank voor 89 euro per stuk en dan moet het maar kunnen. Zal voor de vorm bij de volgende beurt nog ff bij de dealer informeren wat hij aan kan bieden maar lijkt me sterk dat ie aan die prijs kan komen eigenlijk...  :D

elianmars

Zit er wel een line-out op je unit? Anders heb je niet veel aan die versterker, volgens mij....

Taranis

Citaat van: elianmars op 28-01-2006 15:24:18
Zit er wel een line-out op je unit? Anders heb je niet veel aan die versterker, volgens mij....

Ja dus... wil het eerst ff proberen met deze radio, vind het wel een fijn ding. Als het niets word kan ik er altijd nog een Pioneer DEH-P77MP inhangen.

elianmars

Ja, ok. Die zit er. Dat weet ik.

Maar zijn er ook kabels voor een Volvo unit naar een niet-Volvo versterker?

Normaal gesproken plug je twee tulp stekkers in je unit, maar die aansluiting zit hier niet op.

Nouja. Zal wel goed komen, denk ik. ;)

Taranis

Citaat van: elianmars op 28-01-2006 17:51:44
Ja, ok. Die zit er. Dat weet ik.

Maar zijn er ook kabels voor een Volvo unit naar een niet-Volvo versterker?

Normaal gesproken plug je twee tulp stekkers in je unit, maar die aansluiting zit hier niet op.

Nouja. Zal wel goed komen, denk ik. ;)

Uhm, hele goeie vraag ;D

Heb tot nu totaal geen ervaring met audio dus ik wist niet dat dat een Volvo-versterker-aansluiting was. Ik ga 't navragen, tnx voor de tip! ;)