SC-900

Gestart door elianmars, 14-12-2005 23:10:07

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Ik heb vandaag een SC-900 binnen gekregen.

Wat is het verschil tussen een SC-900 en een SC-901? Ik heb 'm gekocht als SC-901, maar er staat SC-900 op..... :-\

Jeroentjuh

Het cd mechanisme is verbeterd in de 901 versie, het wissellen van cd's gaat een stuk sneller. Ook heeft hij pro-logic op de FM en niet zoals de sc900 alleen met cd's. Verder zit er nieuwere firmware in......

elianmars

Ok. Weer wat wijzer. Blijft alleen vreemd dat-ie als 901 wordt aangeboden....

Bestaan er stekkertjes om van ISO naar Volvo te gaan? Ik kom er net achter dat de originele Volvo stekkers zijn afgeknipt en er ISO stekkertjes op zijn gezet.
Ik kan wel weer gaan knippen en plakken, maar als er pasklare stekkers zijn, heb ik dat liever.

elmarconi

Citaat van: elianmars op 14-12-2005 23:29:30
Bestaan er stekkertjes om van ISO naar Volvo te gaan? Ik kom er net achter dat de originele Volvo stekkers zijn afgeknipt en er ISO stekkertjes op zijn gezet.
Ik kan wel weer gaan knippen en plakken, maar als er pasklare stekkers zijn, heb ik dat liever.

Zoiets? Google: audio iso volvo. Kan aan de stekkers overigens niet zien of het is wat jij bedoelt. Er staat wel Iso -> volvo , maar wat nu de radio en wat nu de auto-kant is ?? ???

--edit-- URL gewijzigd...
--
Autogas Inside . . .

elianmars

Nee. Die worden volop aangeboden, maar ik zoek ze net andersom.

Wie knipt er nou toch de originele stekkers af  ::) ::)

elmarconi

Citaat van: elianmars op 14-12-2005 23:39:24

Iemand die z'n volvo-radio verkoopt aan een niet-volvo-bezitter !  :o
--
Autogas Inside . . .

Eugene

Citaat van: elmarconi op 14-12-2005 23:41:21
Citaat van: elianmars op 14-12-2005 23:39:24

Iemand die z'n volvo-radio verkoopt aan een niet-volvo-bezitter !  :o

Waarschijnlijk iemand die geen zin heeft om 15 euro te betalen voor een verloopstekker, en de bijgeleverde stekker passend maakt aan de auto?  ::)

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Nog ff over het 900-901 verhaal.

Heb ik nu te veel betaald voor de unit, of is het prijsverschil tussen die twee minimaal?

Ik heb de verkoper wel gemeld dat ik er niet blij mee ben, nu afwachten wat zijn reaktie is.....

elianmars

Geen idee of deze link hier al bekend was, maar HIER is de handleiding van de SC-900/901 te lezen.
Wel in 't Engels, maar beter dan niks.

Eugene

Citaat van: elianmars op 15-12-2005 00:57:35
Geen idee of deze link hier al bekend was, maar HIER is de handleiding van de SC-900/901 te lezen.
Wel in 't Engels, maar beter dan niks.

die mummertjes klopt niet veel van volges mij  ::)

If it's not blown, it sucks...

ed

Hoeveel heb je ervoor betaald dan, want dat vermeld je niet?

Het cd mechaniek uit de SC900 loopt vaak vast (mijne doet het helemaal niet meer), en wat ik heb begrepen is dit verbeterd in de 901. Nog een ander verschil is dat er op de 901 een equalizer zit die ingesteld kan worden in het menu. De 900 heeft twee voorgebakken curves voor een sedan en een estate.

Waarom heb je een SC900/901 gekocht? Hier zit geen versterker in, en is geschikt voor 5 kanaals. Je moet dus een centerspeaker plaatsen om deze te (goed) kunnen gebruiken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

BenC70ES

Er zit zeker ook een programma in voor de C70 want hierin is hij geïntroduceerd...

Waarom zou je een centerspeaker moeten hebben? Dat is enkel bij de dolby surround en dan heb je ook de dolby surround processor nodig.

SC901 is vanaf model '99, ik heb nog nooit problemen gehad met de CD-lader, wel met afspelen van kopies, niet allemaal  ??? terwijl de SC901 in de andere C70 wel alles probleemloos afspeelt...

Software is hetzelfde... (ben de toetsencombinatie vergeten om 't te checken  :-[)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

Citaat van: ed op 15-12-2005 13:45:17

Het cd mechaniek uit de SC900 loopt vaak vast (mijne doet het helemaal niet meer), en wat ik heb begrepen is dit verbeterd in de 901. Nog een ander verschil is dat er op de 901 een equalizer zit die ingesteld kan worden in het menu. De 900 heeft twee voorgebakken curves voor een sedan en een estate.

Waarom heb je een SC900/901 gekocht? Hier zit geen versterker in, en is geschikt voor 5 kanaals. Je moet dus een centerspeaker plaatsen om deze te (goed) kunnen gebruiken.

Ik heb er 300 euro voor betaald. Uiteraard met de versterker erbij. Ik wist al dat je zonder zo'n versterker er niet veel aan hebt.

En die centerspeaker is inderdaad voor dolby surround. Daar moet je dan ook weer een aparte processor voor hebben.
Dat hoeft voor mij niet per sé.

[edit] ik zie dat Ben het ook al zei over dolby surround....[/edit]

elmarconi

Citaat van: ed op 15-12-2005 13:45:17

http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=24218
--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: BenC70ES op 15-12-2005 20:13:06
Software is hetzelfde... (ben de toetsencombinatie vergeten om 't te checken  :-[)

I think it's either the 3 key or the 4 key. You have to keep it pushed while you turn on the unit. The version # will appear for 10 secs ...

http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=22340&page=1
--
Autogas Inside . . .