lang voorgloeien, slecht starten

Gestart door rudie, 15-12-2005 23:26:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rudie

heb vandaag gebeld met een revisiebedrijf in de buurt waar ik wel goede ervaringen mee heb.
volgens hen kwam het lawaaierige lopen van de motor eerder door de verstuivers dan door de pomp, dus ik vanmiddag de verstuivers er uit gesloopt en daar laten testen, daar bleek dat ze erdaad een beetje bagger zijn
nu worden de nozzles vervangen en kan ik ze midden volgende week weer ophalen, ben benieuwd ! !

rudie

nou we zijn een maand verder en veel ervaringen rijker. nadat de verstuivers voor 400 euro zijn  gereviseerd en de auto nog steeds slecht liep ben ik naar een andere dan volvogarage geweest en die kwam er achter ( nadat ze de bandsofpomp eerst hadden onderzocht ) dat mijn volvootje een kapotte krukaspoelie had en dat ik heel veel geluk heb gehad dat de motor niet helemaal naar de kl...  is.

nu hij weer rijdt heb ik nog wel een probleem dat hij nog secht start en snel afslaat bij koude motor en als ik de brandstof pomp 1 tand naar voren zet start ie direct maar klint hij iets rauwer en heeft de auto minder vermogen.

vrijdag ga ik weer naar die garage terug, volgens mij moet ie nu electronisch afgesteld worden, alleen weet ik niet bij welke pompstand?

denkweb

Citaat van: rudie op 13-01-2006 17:02:11
heb vandaag gebeld met een revisiebedrijf in de buurt waar ik wel goede ervaringen mee heb.
volgens hen kwam het lawaaierige lopen van de motor eerder door de verstuivers dan door de pomp, dus ik vanmiddag de verstuivers er uit gesloopt en daar laten testen, daar bleek dat ze erdaad een beetje bagger zijn
nu worden de nozzles vervangen en kan ik ze midden volgende week weer ophalen, ben benieuwd ! !

Leuk een aardig, maar de verstuivers van de 850 TDI zijn niet reviseerbaar omdat deze vaste nozzles heeft ipv vervangbare. Aldus Bosch service...

De Volvo dealer kent ze ook alleen als ruilonderdeel tegen de hoofdprijs!

rudie

niet helemaal waar, denkweb.
het setje heeft 4 vervangbare -- en 1 vaste nozzle die dan inderdaad wel de hoofdprijs kost, en al helemaal bij de volvo-dealer.
was voor de revisie 400 euro kwijt.

jpezie

Rudie,
Hoeveel km's heeft je motor gelopen ?
Misschien lokt dat nog andere reacties uit.
Vr.groet,
John

rudie

inderdaad, john.
ik zou zeggen "veel maar nog lang niet dood !"

denkweb

Citaat van: rudie op 20-02-2006 23:03:41
niet helemaal waar, denkweb.
het setje heeft 4 vervangbare -- en 1 vaste nozzle die dan inderdaad wel de hoofdprijs kost, en al helemaal bij de volvo-dealer.
was voor de revisie 400 euro kwijt.

Das nog een goedkope dan :)

VolvoSpecialist

Bij een 850 of S/V70 die koud slecht start en de EERSTE KEER AFSLAAT staat  ALTIJD de brandstofpomp VERKEERD.
Even bij de Volvo-dealer heel het zaakje op tijd laten zetten, incl. nokkenasafstelling, basis-afstelling brandstofpomp en nadien even de brandstofpomp PRECIES op tijd zetten met de VIDA-kast.
En fijn starten dat hij dan doet. :D
Meten is weten........ als je weet wat je meet.

rudie

dat op tijd zetten met de vida kast zou ik toch wel op de sleuteldag ik goes kunnen doen?