850r met g3 tunen????

Gestart door wimr, 17-12-2005 14:08:07

Vorige topic - Volgende topic

wimr

Hallo ; ik heb een bloedmooie 850r estate uit 96 op gas(g3).
Op zich is dit uniek en het rijdt super!!!en dat voor slechts 25 euro meer in de maand!!!!
Zou ik deze motor echter kunnen tunen?
Heb al een mail naar Rica gestuurd, maar ik krijg geen reaktie.

Lindert Bogers

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

wimr

direkt ingespoten vloeibaar gas!!!
Zonder noemenswaardig vermogens verlies!!!!!

mehn

Je hoeft niet zoveel uitroeptekens te gebruiken  ;)

Wij zijn hier bekend met "direkt ingespoten vloeibaar gas", dat is heus niet uniek.
Welke installatie heb je, want dan kunnen we je misschien wel verder helpen met je vraagover tunen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

M a r c

kan gewoon getuned worden hoor. kijk maar naar de wagen van Ludo; een T5 op LPI met bijna 300 vliegwielpk's
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mehn

Citaat van: M a r c op 18-12-2005 11:03:35
kan gewoon getuned worden hoor. kijk maar naar de wagen van Ludo; een T5 op LPI met bijna 300 vliegwielpk's

Ja, met een 6e injector dan wel, anders kun je het vergeten  ;)

XC60 D4 AWD:

wimr

Een 850 r op gas ben ik nog niet tegengekomen, dus wat dat betreft kan ik wel wat uitroeptekens gebruiken!!!!!!
Hoezo 6de injector?

BenC70ES

Lees 't er hier nu niemand die link die ik geef???????????????

Je antwoord staat in de 2e reply!!!!!!

;) ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mehn

Citaat van: wimr op 18-12-2005 13:35:04
Een 850 r op gas ben ik nog niet tegengekomen, dus wat dat betreft kan ik wel wat uitroeptekens gebruiken!!!!!!

Dan moet je je hier toch iets beter inlezen  ;)

Citaat van: wimr op 18-12-2005 13:35:04
Hoezo 6de injector?

LPi van Vialle kan maar ongeveer 50pk per injector leveren. Als je er dus een chip inzet die meer dan 250 pk levert heb je een probleem -> te weinig gas. Je kunt er dan een 6e injector in laten zetten...wat lul ik eigenlijk ook, kijk maar in de link van Ben  ;)

XC60 D4 AWD:

Turbobiker

RICA wateringen moet je gewoon bellen en zelfs dan zijn ze nog wel eens slordig met antwoorden. ET is inderdaad de andere optie en zo als de anderen ook al zeggen (verwijzen): Ja, je wagen kan gwoon getuned worden.
De Tussenpaus

Jack

Mijn 850R rijdt op lpg en heeft een mte chip, remus sportuitlaat en bsr luchtfilter. Dit gaat prima;
je moet alleen het gaspedaal beheerst bedienen. De wijzer van de turbodruk loopt ver de schaal
uit. Bij volgas ineens komt ie gas te kort, evt nog een 6e injector laten plaatsen, maar het rijdt
ook nu al veel beter dan zonder de chip flash.  
Be realistic; ask for the impossible...

Ricardo

mehn

XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

Citaat van: phhouben op 03-03-2007 17:44:33
Wat moet allemaal veranderen of vernieuwen om een 850 T5 2.0 met een G3 installatie te chippen. en wat je vooral niet moet doen. of moet laten.
Heb je de ECU(chip) tuning board en het LPG board al doorgenomen ?

Nagenoeg alles rondom dit onderwerp is al eens behandeld (hoewel er best meer over te zeggen valt).
Vraag ook de leverancier van de installatie eens naar het maximum vermogen dat het ingebouwde systeem kan behappen.

suc6!