Beeldschermen in hoofdsteunen

Gestart door volvoaerts, 17-12-2005 19:06:06

Vorige topic - Volgende topic

volvoaerts

Ik denk dat ik hier een goede goedkope oplossing heb gevonden voor een fijne rustige rit naar het zuiden komende vakantie. Kids rustig dvd kijken op de achterbank. Zonder al te veel moeite met losse draden enz....

Maar bij dit systeem moet de hoofdsteunen eruit kunnen en ik heb het geprobeerd maar ik krijg er geen beweging in.

Weet iemand of dit systeem dan wel gaat werken bij een volvo 850 uit 1996.
Ik vondt dit systeem zie http://www.optimount.nl/ en dan bedoel ik het systeem De plus 1. zie afbeelding

Een mooie systeem je hebt geen problemen meer met draden en je hoeft ze ook niet steeds in en uit te bouwen. Het is een geheel en een bijkomend voordeel is Klep dicht en niemand ziet dat daar beeldschermen zitten

Kortom mijn vraag krijg ik de hoofdsteunen zonder al te veel moeite uit de stoelen, ook gezien in de toekomst verkoop etc...

en het systeem is nu ook weer niet zo goedkoop om het gewoon te bestellen en dat het niet past of gaat werken.

Ik heb een offerte aangevraagd bij een autocenter en daar was ik een flink zak met geld kwijt voor een systeem wat zij deden inbouwen in mijn huidge hoofdsteunen. dan vind ik dit beter oplossing.

en kom nu niet met die oplossing met een tas aan een hoofdsteun enz... ik vindt dat niks.

volvoaerts

elianmars

Is een dakklapscherm geen optie? Ik heb er zelf eentje met ingebouwde dvd speler. Je kunt ook een losse dvd speler in je kofferbak of zo bouwen.

volvoaerts

Ja daar heb ook nog niet aan gedacht dat is zeker een optie is dat jou auto op de foto?

En dan nog een vraag zelf ingebouwd en wat kost zoiets?
Wel nog een vraag over het geluid kun je ook hoofdtelefoons kwijt via z,n systeem.

bedankt voor je reactie.

sjoerd

elianmars

Dat is mijn auto, ja. Is alleen geen Volvo, maar een Opel Zafira (Ssst.... niet iedereen houdt ervan hier op het forum  ;D).

Ik heb twee draadloze koptelefoons erbij, maar heb het ook aangesloten op de autostereo.

Ik heb het zelf ingebouwd en heb er 350 euro voor betaald (anderhalf jaar geleden), via eBay aangeschaft.

Het enige nadeel t.o.v. schermen in hoofdsteunen is dat je die weer kunt verwisselen en je er niks meer van ziet.
Ik heb een paar gaten in m'n hemel zitten als ik 't spul demonteer. Dus hoogstwaarschijnlijk zal bij verkoop van de wagen het scherm blijven zitten.

volvoaerts

perfect bedankt voor je meedenken voor z'n bedrag +/- 350 euro ga ik wel even rond kijken had een paar sites gevonden. waarop ze ook zoiets verkopen. En draadloos hoofdtelefoons klint als muziek in mijn oren als ik die spongebob maar niet hoef te horen onderweg dan vindt ik alles goed.

jij bedankt ook namens mij en en de kids Frakrijk hier kom sjips eerst nog even een paar maanden werken  :(

Esveldt

elianmars

Citaat van: Esveldt op 17-12-2005 23:43:03
Dit heb ik.

Paul

Was daar ook niet een draadje over hier op het forum?

Esveldt

Tja, zoals ik al eerder lekker heb lopen zeiken.

Zoekfunctie schijnt onbekend te zijn terwijl er al zoveel nuttige info geschreven is.

Wedje maken dat ze straks gaan vragen hoe de dvd aan te sluiten op de orginele radio!

Paul

elianmars

Citaat van: Esveldt op 18-12-2005 10:13:22
Tja, zoals ik al eerder lekker heb lopen zeiken.

Zoekfunctie schijnt onbekend te zijn terwijl er al zoveel nuttige info geschreven is.

Wedje maken dat ze straks gaan vragen hoe de dvd aan te sluiten op de orginele radio!

Paul

Ik denk niet dat dat opgaat voor Sjoerd.

Zijn vraag was meer of het systeem wat hij gevonden heeft zou passen in de Volvo.
Ik geloof niet dat het antwoord daarop te vinden is op het forum.

Esveldt

Kwestie van op meten toch?

Ff hoofdsteun eraf halen en dan weet je het?

Paul

mehn

Citaat van: Esveldt op 18-12-2005 10:36:22
Ff hoofdsteun eraf halen en dan weet je het?

Citaat van: volvoaerts op 17-12-2005 19:06:06
Maar bij dit systeem moet de hoofdsteunen eruit kunnen en ik heb het geprobeerd maar ik krijg er geen beweging in.
...
Kortom mijn vraag krijg ik de hoofdsteunen zonder al te veel moeite uit de stoelen, ook gezien in de toekomst verkoop etc...

::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Esveldt

Ja toch! :-))

2 knoppen indrukken en klaar is Klara!

Paul

mehn

Citaat van: Esveldt op 18-12-2005 14:25:29
Ja toch! :-))
2 knoppen indrukken en klaar is Klara!
Paul

Tsja, ik snap het ook niet  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

volvoaerts

Ja sorry ik snap het dus ook niet ik heb het net weer geprobeerd...... :-[

Maar ik zie dus geen knoppen zitten ik dacht toch echt dat ze vast zaten.

Paul jij hebt er ervaring mee ik wil dit gaan gebruiken zie foto meer info vind je op http://www.optimount.nl/

Maar dan zal ik toch echt de hoofdsteunen eraf moeten kunnen halen en als jij zegt dat is makkelijk hup twee knopjes indrukken en klaar weet je waar die zitten onder het stof of ???waar ik weet het niet.

En Paul ik had al gelezen dat er al meer info was over schermen in de hoofdsteunen maar mijn vraag was wat anders ik vind het zeer mooi ook bij jou maar ik kan dat nu niet betalen en ik vond dit een goede oplossing.

Ik hoop dat je me op weg kan helpen anders rij ik van de week even langs bij de dealer om het hun te vragen.

sjoerd

Esveldt

Die knoppen, daar kun je niet bij vanaf de bovenzijde! Die zitten iets dieper!!!
Je moet als het ware door/op de stoel drukken ong 10 cm vanaf de bovenzijde.

Ik moet zeggen aardig mooi, zo niet een van de mooiste die ik heb gezien! Maar als je er daar 2 van wilt hebben ben je ook 1000 euro kwijt.

Als ik dat van mij bij elkaar tel; schermen 2x 150 euro, inbouwen 400 euro, DVD wisselaar 300 euro en een koppeling met orginele radio 100 euro.

Komt dus ongeveer op het zelfde uit.

Paul