Indicatielampje Electronische storing brand

Gestart door T5RRRR, 18-12-2005 04:02:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T5RRRR

Hallo , ik heb afgelopen avond mijn nieuwe Green airfilter op de T5-R aangesloten en nu heb ik ook de lucht/mengsel meter (aparaatje tussen buis en filterkop met stekker erop) er netjes tussen gezet, nu wil het geval dat ie het gewoon perfect deed/doet , maar dat ik tijdens het lopen van de motor de stekker effe los heb getrokken van het aparaatje tussen de buis en filter en toen kwam op het dashboard het indicatielampje electronische motorstoring opzetten.............en die wil er nu dus niet meer vanaf............
In het Volvo boekje staat dat je dan langs de dealer moet , maar ik vraag me dus af of dat echt zo is.............is er GEEN andere manier om dat lampje weer uit te krijgen?
Ik heb al geprobeerd de accu polen los te draaien , en dan er weer op zetten (misschien dat ie dan wat reset) , maar dit blijkt niets te helpen....wie o wie weet hoe dit zit.....

M V G

FRanklin.
Press the pedal on the right and money leaves your wallet.... Magic!!

elianmars

Even laten resetten bij de dealer.



Of het lampje er uit draaien. Ben je er ook van af  ;D ;)

T5RRRR

Oke dan , dus er is echt geen andere manier om dat eruit te krijgen , das wel bizar.
En kost dat wat om dat bij de dealer te resetten of is dat kosteloos?


Press the pedal on the right and money leaves your wallet.... Magic!!

Ton

CiteerEn kost dat wat om dat bij de dealer te resetten of is dat kosteloos?

Kost bij de dealer +/-  € 28 (was de prijs ongeveer 1,5 jaar geleden)

elianmars

Hmmm....... ik betaalde de helft (14 euro dus) voor het uit laten lezen en resetten.

T5RRRR

#5
Ik zag nu net op marktplaats een interessant boek en daar staat het eea bij over zelf uitlezen van fouten kijk maar even :

LINK
Dan zou je niet meer voor zulke onbenullige dingetjes naar de dealer hoeven te rijden toch?


Press the pedal on the right and money leaves your wallet.... Magic!!

T5RRRR

Zo het is gelukt , ik heb hem zelf gereset , dus niet naar de dealer gaan voor dit soort kleinigheidjes een heel aardig lid van dit forum heeft mij even op het goede spoor geholpen hoe je zelf de storing kan resetten .

dus voor mij is dit topic gesloten , iig bedankt voor de reacties!
Press the pedal on the right and money leaves your wallet.... Magic!!

mehn

Citaat van: T5RRRR op 18-12-2005 22:31:27
dus voor mij is dit topic gesloten , iig bedankt voor de reacties!

Als je nu linksonder op "lock" klikt is ie daadwerkelijk afgesloten  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

T5RRRR

Oh oke , kijk eens aan WEER wat geleerd ;-)
Press the pedal on the right and money leaves your wallet.... Magic!!

jackren

Hallo T5RRRR , ik heb zelfde probleem met indicatielampje electronische motorstoring .
Maar ik kan uit je post niet opmaken hoe je de storing nu hebt gereset.
Zou je dat nog even wilen uitleggen, misshien wel handig voor meer mensen.

alvast badankt

Ludo

Citaat van: jackren op 10-01-2009 00:01:36
Maar ik kan uit je post niet opmaken hoe je de storing nu hebt gereset.

op de manier zoals hier beschreven: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html


je hebt wel diep zitten graven.  :eusa_clap:  ;D


jackren

hallo Ludo,

heb dat topic ook gelezen maar, ik heb een 850 T5 uit 97 met OBD2 stekker, en dat zie ik toch niet staan in dat topic, of werkt resetten op zelfde manier bij obd2 als bij obd1 ?

Ludo

Citaat van: jackren op 10-01-2009 16:07:37
ik heb een 850 T5 uit 97 met OBD2 stekker, en dat zie ik toch niet staan in dat topic,

dat klopt, het topic gaat over OBD-I.
je stelde de vraag hoe de topicstarter (T5RRRR) de reset had gedaan.
hij heeft een T-5R, die heeft dus OBD-I.
;)

jackren

Dus niemand kan mij vertellen hoe ik het indicatielampje electronische motorstoring van een volvo 850 T5 2.3 ( 20-8-1996) met OBD2 stekker onder muntenbakje , kan resetten zonder langs volvo garage te rijden?

mitsupiet

Citaat van: jackren op 11-01-2009 12:32:38
Dus niemand kan mij vertellen hoe ik het indicatielampje electronische motorstoring van een volvo 850 T5 2.3 ( 20-8-1996) met OBD2 stekker onder muntenbakje , kan resetten zonder langs volvo garage te rijden?

Dat kan niemand je vertellen nee; dat gaat namelijk niet.  :D

Te hard geschrobt.......