aanjager

Gestart door stem, 18-12-2005 10:20:38

Vorige topic - Volgende topic

stem

Goedemorgen,

een probleem is, dat de aanjager het af en toe doet. Het ene moment werkt hij en terwijl je dan rijdt gaat hij uit, na 5 min maar ook na 1 uur. Als je dan de volg. keer het contact aanzet doet die het niet, maar soms ook weer wel. Maakt niet uit of hij koud is of warm. gisteravond na 2 dagen stilstaan geen ven en vanochtend weer wel. Groot probleem met dit weer.

Heb als gelezen bij weerstand maar weet niet of dit het probleem is, misschien het hendeltje, maar werkt wel als ven het doet, in alle standen.

elianmars

Dit zal hoogstwaarschijnlijk toch een gevalletje "kapotte weerstand" zijn.

stem

maar als hij stuk is, waarom werkt hij dan af en toe, stuk is stuk !!!

elianmars

Dat komt nog wel. Op een gegeven moment is het helemaal afgelopen.

ronvlo

Probleem heb ik precies zo gehad; weerstand vervangen, maar nog steeds niet goed. (weerstand weer teruggebracht naar dealer > geld terug !)

Uiteindelijk leek het er op dat de koolborstels af en toe geen spanning kregen > door de 2 polige steker (zit rechts onder het ronde deel van het ventilator huis) schuin te houden en in die stand vast te zetten, heb ik het euvel kunnen verhelpen.  Heeeel af en  toe treedt de klacht nog op; je hoort dan een laagtoerig, ietwat schurend geluid. Weet verder ook niet meer wat ik er nog aan kan doen. (behalve de gehele unit vervangen....)

Grzt!

elianmars

Citaat van: ronvlo op 26-12-2005 15:22:54
Probleem heb ik precies zo gehad; weerstand vervangen, maar nog steeds niet goed. (weerstand weer teruggebracht naar dealer > geld terug !)

Uiteindelijk leek het er op dat de koolborstels af en toe geen spanning kregen > door de 2 polige steker (zit rechts onder het ronde deel van het ventilator huis) schuin te houden en in die stand vast te zetten, heb ik het euvel kunnen verhelpen.  Heeeel af en  toe treedt de klacht nog op; je hoort dan een laagtoerig, ietwat schurend geluid. Weet verder ook niet meer wat ik er nog aan kan doen. (behalve de gehele unit vervangen....)

Grzt!

Ook dat heb ik gehad. Als ik een beetje met de stekker rommelde, deed-ie het wel goed.
Omdat ik het toch niet helemaal vertrouwde om een stekker op deze manier te mishandelen, heb ik een compleet nieuwe aanjager gekocht (eBay Amerika).

george

Ik werd er ook een beetje flauw van. Het ding maakte herrie, en kwam nauwelijks nog op toeren. De fan uitgebouwd en een bus remmenreiniger (€3,-) geleegd in het aandrijfmotortje onder het motto van "Nee Hebbie, Ja Ken Je Krijgen".
Herrie is weg en kreng blaast weer als vanouds (voor zolang als het duurt?) ;)
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

george

Citaat van: george op 31-12-2005 14:43:17
Ik werd er ook een beetje flauw van. Het ding maakte herrie, en kwam nauwelijks nog op toeren. De fan uitgebouwd en een bus remmenreiniger (€3,-) geleegd in het aandrijfmotortje onder het motto van "Nee Hebbie, Ja Ken Je Krijgen".
Herrie is weg en kreng blaast weer als vanouds (voor zolang als het duurt?) ;)

Heeft niet echt lang geduurd, het ding was dus echt overleden. Een nieuwe €150,- ex. gemonteerd.
Heb de oude open gemaakt en de collector was gewoon helemaal op.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Frodo

Ik heb hetzelfde geval. Wanneer ik start begint ook de aanjager. Indien ik die in auto of te hard heb staan houdt hij er vanzelf mee op. Indien ik dan even de auto uit zet en na enkele tellen weer start doet hij het weer.
Is dat nu gewoon een geval van versleten koolborstels?
Ik begrijp dat het enige dat ik kan doen is dus een nieuwe unit kopen?....
Het kan hem niet in de thermostaat zitten, een beveiliging die ingrijpt ofzo?
Ben heel benieud want het iriteerd mij matenloos.

george

Citaat van: Frodo op 08-02-2006 20:32:23
Ik heb hetzelfde geval. Wanneer ik start begint ook de aanjager. Indien ik die in auto of te hard heb staan houdt hij er vanzelf mee op. Indien ik dan even de auto uit zet en na enkele tellen weer start doet hij het weer.
Is dat nu gewoon een geval van versleten koolborstels?
Ik begrijp dat het enige dat ik kan doen is dus een nieuwe unit kopen?....
Het kan hem niet in de thermostaat zitten, een beveiliging die ingrijpt ofzo?
Ben heel benieud want het iriteerd mij matenloos.

Niet alleen de koolborstels versleten, maar ook de collector. aangezien het motortje in een dichtgeklemd his zit kun je hem na het open maken alleen maar weg gooien want fatsoenlijk dicht gaat hij niet meer. Een nieuwe complete fan kopen is de enige remedie. :-*