Hoedenplank S70, hoe krijg ik t kreng los!!

Gestart door jackel, 18-12-2005 12:43:34

Vorige topic - Volgende topic

jackel

Wil een paar zwaardere boxen in mijn hoedenplank van mijn S70, dus ik denk dat doen we even, maar natuurlijk lijkt t weer niet te gaan zonder de boel te slopen. Heb bij de search gekeken en daar staat een mooie fotoreportage van een 850 maar dat lijkt van geen meter op mijn S70, nergens een klemmetje te zien oid!!! Hebben ze bij de S70 weer alles anders gedaan??? Wie helpt me uit de brand ??? ???

elianmars

Waarom moet de hoedenplank los dan? Er onder is 't allemaal staal, dus het heeft geen zin om de bekleding die er op ligt los te halen.
Ik heb geen idee wat er voor speakers in een S70 liggen, maar bij de 854 zitten de standaard speakers vast met moeren aan de onderkant.
Als je die los draait, haal je de speakers zo weg.

Johann

Citaat van: elianmars op 18-12-2005 12:59:31
Waarom moet de hoedenplank los dan? Er onder is 't allemaal staal, dus het heeft geen zin om de bekleding die er op ligt los te halen.
Ik heb geen idee wat er voor speakers in een S70 liggen, maar bij de 854 zitten de standaard speakers vast met moeren aan de onderkant.
Als je die los draait, haal je de speakers zo weg.

Bij de S70 zitten de speakers onder de hoedenplank.

Je moet de zijkappen er uit halen volgens mij..
Bij mij zaten de kappen er niet in dus de HP wou er zo wel uit.

elianmars

Ah ok. Heel anders dan bij de 854 dus.
Dan heb ik niks gezegd  :-X ;)

jackel

Ja,  heb een paar grote boxen die ik er in wil proppen maar die kunnen er niet in zeg maar door het hoedenplankje, ze passen wel in het staal dus met een beetje rommelen.

Zou mooi zijn als ik dat stoffen/kartonnen geval eraf kan krijgen om dan die boxen erin te zetten. Heb die zijkanten van de achterbank er ook al uitgehaald maar daar zie ik ook geen palletjes ofzo om hem los te halen.

M a r c

Ik zou zeggen koop een Haynes Manual  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Bartboos

Ik heb ook eens lang gezocht hoe dit te doen, maar volgens mij ging het als volgt:
- klap je achterbank om;
- haal de twee buitenste 'vaste' losse rugkussens van de bank los door ze goed omhoog te trekken, ze zitten vastgeklikt met een soort haken;
- haal de kunststof bekleding van de achterstijlen (voorzichtig) los;
- je kunt de hoedenplank nu verwijderen door het met beleid omhoog te wrikken (aan de kant van de bank), hij zit nog vast met een paar kunststof klemmetjes.

De achterspeakers zitten in een speciale kunststof houder van bovenaf geschroefd (ik dacht 2 boutjes).

Het is mij ook gelukt, doe wel alles met beleid omdat de vele kunststof klemmetjes waarmee de bekleding vast zit wel eens willen breken, vooral als ze wat ouder zijn...

Succes ermee!

Michael

Dit klopt helemaal zo ben ik er ook door schade en schande achter gekomen dus dit bovenstaande is helemaal juist! ;D

Als laatste zit de hoedenplank vast met 3 klemmetjes die moet je even dichtknijpen met een tangetje en dan met beleid een beetje wrikken haal je dan zo de hoedenplank eruit!  ;)

Nadeel hij moet er ook weer in tja en dat ging bij mij gepaard met nogal wat zweet en scheldwoorden!  :-\

Succes!

jackel

Ok, gelukkig kan het dus wel! Zal binnenkort weer eens een poging wagen, zat er ook al over te denken om die boxen er gewoon aan de 'onderkant' er tegen aan te schroeven maar ja das natuurlijk niet zo mooi he?!! Bedankt alvast..

S70René

Nog even een late tip mbt de zijwangen van achterbank van de S70: de bovenkant zou je eerst naar je toe los moeten trekken (metalen klemmetje) en daarna trek je het geheel omhoog.

killerbee

Topic van 4 jaar oud  ;D ;D ;D ;D
Dit is geen opgraving meer maar een archeologische vondst  :eusa_clap: :eusa_clap:

Kingfisher

Archeologisch of niet, de tips werken nog steeds prima!  :eusa_clap:

Gisteren de hoedenplank verwijderd en speakers geplaatst. Ging top!
Een opmerking: de kunststof zijpanelen (C-stijlen) hoeven NIET verwijderd te worden, als je het met beleid doet kan de hoedenplank er keurig onder vandaan worden gewipt.