homokineet vervangen!!

Gestart door petertje, 20-12-2005 16:24:50

Vorige topic - Volgende topic

petertje

hallo allemaal.

ik heb een homokieet stuk van de T-5 en heb het hele circus (met veel hulp van dit fotum, bedankt hier voor) uit elkaar weten te krijgen.
maar ik zit nu een beetje te twijfelen of ik nu voor een nieuwe homokineet (191 euro) of een gebruikte (50 euro) moet gaan, het licht er maar net aan hoe die gebruikte er aan toe is maar ja dat weet je nooit met gebruikte onderdelen.
nieuw is altijd beter dat weet ik ook maar als een gebruikte ook een goede oplossing is........................

iemand hier ervaring mee??????????

(P.s. Ja nieuwe stofhoesen heb ik hier al liggen.)

Bij voorbaat dank,
groeten peter.

thuur

Ik heb er een 2e handsie ingezet, maar dat lag echt aan de prijs (complete aandrijfas).

Een imitatie kost zo'n 150 euro (b.v. W&G) en een nieuwe tegen de 300 euro (dealer).

Je moet degene pakken waar je je het prettigst bij voelt. Hoe lang wil je nog blijven rijden met je auto? Een imitatie en 2e handse gaan uiteraard minder lang mee dan een nieuwe originele.

Mijn auto had (geschat) zo'n 250 dkm gereden toen de hmk begon te kraken. Bij iets van 275dkm (dik jaar later) heb ik m vervangen.

Gr 8)

RRRRR_Ramon

Ik heb pas ook een homokineet vervangen. Deze ging plotseling kapot en die heb ik vervangen door een 2de hands exemplaar á 50 euro. De auto had toen 297.000 km gelopen.

Als origineel onderdeel bij de Volvo dealer waren ze niet te krijgen op dat moment (zaterdag) en de prijs waarvoor ze hem mij op de maandag daarna konden leveren stond me ook niet aan; €270,- :o

Dus een 2e handsje erin en doet het weer prima. Overigens is het moeilijk om aan 2de hands homokineten te komen, maar dat geldt voor veel 850 onderdelen. Succes ermee!  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

swoo

Hoi kijk eens op ebay.de daar staat soms ook wel wat voor volvo op maar veel goedkoper

gr martin