Shift Lock Override

Gestart door rberge, 20-12-2005 21:52:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rberge

Mij overkwam laatst het volgende:

Ik wilde mijn auto parkeren, maar kreeg de sleutel niet uit het contactslot. Hij was geblokkeerd, net zoals wanneer je de automaat nog in de versnelling hebt. Toch stond hij keurig in P.

Kort daarvoor had ik de auto iets vooruit willen rollen zonder daarbij de motor te starten. Om de automaat in N te zetten, gebruikte ik de Shift Lock Override knop. Zonder het in de gaten te hebben, bleef het knopje ingedrukt geklemd door wat vuil (broodkruimels of zo) in het afdekplaatje zitten. Hierdoor was de override functie nog geaktiveerd en kon de beveiliging geen vrijgavesignaal aan het contactslot sturen.

Het meest vervelende aan de situatie was dat het ook nog eens onmogelijk was de auto af te sluiten om bijvoorbeeld gereedschap te gaan halen. Doordat de sleutel nog in het contactslot zit, is het namelijk niet mogelijk de auto met de afstandsbediening af te sluiten. Geen prettig gevoel als je je auto even open achterlaat met de sleutel op het contact.

Deze Shift Lock Override knop is ook nog eens lastig aan de onderzijde te bereiken indien men deze weer gangbaar wil maken. De oplossing is echter simpel: neem 2 scherpe voorwerpen (bijvoorbeeld schroevendraaiers), klem het knopje daartussen en trek de knop weer omhoog. Daarna deze knop maar niet meer gebruiken, dacht ik zo.

Je moet er maar even opkomen. Vandaar deze Tip van Flip.
345 GLS '81 / ..... / 850 GLT 2.5 20V lpg '92 / V70 TDI-A '98 / . / 850 T5R-A '96