Metertjes

Gestart door Eugene, 21-12-2005 16:38:49

Vorige topic - Volgende topic

Jeroentjuh

Citaat van: RonnieDuck op 05-01-2006 23:18:08
is er ergens bekend wat welke draad doet op de lambda sonde??

Kan morgen wel ff in een schema kijken, welk bouwjaar isdie?

thuur

RonnieDuck

Volgens de kenner,..king arthuur,... zit de grijze op de massa van de inspuitcomputer en is de kans zeer groot dat ik de zwarte draad moet hebben,... u hoort meer. Mijn auto is overigens van 1996
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Eugene

beide witte draden werken niet op mijn MY96.

Ik ga morgen ook maar eens de zwarte proberen dan ;)

If it's not blown, it sucks...

mehn

Ludo heeft 'm overigens aan de grijze draad BIJ DE SONDE  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RonnieDuck

Citaat van: mehn op 06-01-2006 07:43:43
Ludo heeft 'm overigens aan de grijze draad BIJ DE SONDE  ;)

Ik heb hem nu ook op de grijze draad van de sonde.

Of mijn auto loopt gewoon altijd keurig zoals het moet, of mijn sonde is kapot,.....of misschien toch de zwarte ipv de grijze??

Volgens mij gaat Eugene vandaag het een en ander proberen? Ik wacht in spanning af!

mvg Ronald

Eugene

Ik ga er zodadelijk aan beginnen. Eerst Marc nog ff bellen voor wat siliconen slangetjes ;)

RonnieDuck

Schiet toch op man!!!!!!

:P

Eugene

Heb em eerst aan de zwarte gehangen, toen aan de grijze (bleef mooi vcinstant lampje 8 en 9 blauw branden) en daarna weer terug aan de zwarte. Bij vollast doe ie het goed, maar bij stationair staat ie op het uiterst rechtse rode ledje ....

Ik ga vanavond nog een stukje rijden, misschien dat het dan beter wordt ::)

Ik heb alle draadjes nu gehad. De middelste draden (wit en grijs) zijn het zeker niet, de eerste witte volges mij ook niet. de zwarte doet het tot nu toe verreweg het beste. Nog ff afwachten of ihj het beter gaat doen dus ....

Wordt vervolgd.....

Jeroentjuh

De 2 witte zijn voor de voorverwarming, de grijze is massa en de zwarte is de signaal draad......

RonnieDuck

Citaat van: Jeroentjuh op 06-01-2006 18:54:57
De 2 witte zijn voor de voorverwarming, de grijze is massa en de zwarte is de signaal draad......

Opgezocht neem ik aan,..fantastisch, heb ik morgen wat te doen!

RonnieDuck

Eugene,

Bij de uiterst rechtse ledje op stationair wil dus lekker rijk zeggen! Kan het misschien zijn dat bij stationair draaien het motormanagement, geen gebruik maakt van de lambdasonde maar gewoon standaard een inspuiting en gasklepstand regelt, onafhankelijk van het lambda signaal??

mvg Ronald

Eugene

bij vollast zit ie wat te schommelen tussen extreem rijk en de 3 blauwe ledjes voordat rijk begint.

Als ik em van 5000prm op de motor laat afremmen zou die toch naar extreem arm moeten schieten, maar verder dan het 3e ledje voor rijk komt ie niet ::)

ik snap er niks meer van, ik heb alle kabels al gehad en nog steeds werkt ie niet (helemaal) goed :-\

Laserblue

Kijk dit dan :o A-stijlhouder in carbon :P

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Eugene

Hebben ze die dan ook voor aan de rechterzijde (zonder meterhouders), anders ziet het niet uit.... ::)