Navigatiesysteem

Gestart door Derks, 17-09-2002 18:38:58

Vorige topic - Volgende topic

Derks

Na veel te vaak verkeerd gereden te zijn, overweeg ik
om een navigatiesysteem in te bouwen. Nu is hier een electronisch snelheidssignaal voor nodig, heeft een 850 GLT 92 deze wel? en zo nee is deze anders van de ABS af te tappen?

Iemand verder ervaring met deze systemen ?

Groeten Derks

s©ub@

beste derks,

naar mijn weten werkt volvo al vanaf de 200 serie met een zogenaamde electronische pulsgever...

een beetje afhankelijk van het model kun je deze pulsgever meestal vinden aan de achterzijde van de kilometerteller... bij de 850 zitten de kabels voor het instrumentenpaneel aan de bovenzijde van het klokken-console dus zou je met een soldeerverbinding (gaan scotch-blokje, dit veroorzaakt storingen) de juiste kleur kabel kunnen verbinden aan je navigatiesysteem...

ff een belletje naar de werkplaats van de volvodealer en ze kunnen je onmiddelijk zeggen welke kleur kabel je nodig hebt (er staat me iets van bij dat het een egaal groene kabel is, maar dat weet ik niet zeker)

suc6
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Pedro 2.5T

CiteerNa veel te vaak verkeerd gereden te zijn, overweeg ik
om een navigatiesysteem in te bouwen. Nu is hier een electronisch snelheidssignaal voor nodig, heeft een 850 GLT 92 deze wel? en zo nee is deze anders van de ABS af te tappen?

Iemand verder ervaring met deze systemen ?

Groeten Derks

Zelf zet ik ook aan een navigatiesysteem te denken.
Zijn er nog meer leden die zo'n systeem willen aanschaffen?

Misschien kunnen we dan collectief inkopen om de prijs wat te drukken! ::)

Roffel ze.... ;)

DannyB

De draad zit ook op de radiostekker, voor de ASC functie,
Het is de geel/zwarte draad ( 12 pulsen/per omwenteling)
Stekker B ( de kleine van de twee= bij nieuwere type's)pen7
of
Stekker A van kilometerteller ( de grootste stekker, pen 7)
geel/zwart.

Groeten Danny

s©ub@

CiteerZelf zet ik ook aan een navigatiesysteem te denken.
Zijn er nog meer leden die zo'n systeem willen aanschaffen?

Misschien kunnen we dan collectief inkopen om de prijs wat te drukken! ::)

ik hou me natuurlijk aanbevolen, misschien zou je eens kunnen kijken naar de becker pro, een in DIN vorm verkrijgbare navigatiecomputer die dus gewoon in plaats van je radio komt, 1 cd voor heel europa en een beregoede radio in één... (is trouwens ook één van de minst kostbare types op de markt momenteel)

ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!