Ratelend geluid als koppeling NIET ingetrapt is; update...bak defect

Gestart door TTT242, 26-12-2005 15:38:47

Vorige topic - Volgende topic

TTT242

Ik heb sinds een week een raar geluid in het vooronder. Vandaag klonk het nog veel duidelijker. Schakelen gaat heel goed. Betreft een V70 2.5T handbak met 282D km op de klok, originele koppeling. Als ie in vrij staat met of zonder ingetrapte koppeling maakt ie geen lawaai. Als ie in 1e staat en de koppeling is volledig boven en ik begin te rijden dan klinkt er een geratel dat samen met het toerental oploopt. Ook in 2 e, 3e... Als de snelheid wat hoger is dan hoor je het niet duidelijk maar het geluid is er nog steeds. Koppeling versleten? Bak? Waterpomp? Een paar dagen geleden maakte ie ook al bij stationair draaien een ander geluid ergens met bij de multiriemen gok ik. Na een minuutje of 3 stationair draaien was het weg. Het geluid klinkt helemaal niet geruststellend en ik rij er voorlopig niet meer mee; enkel naar de dealer nog. Wie weet raad?
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

R.Bijl

hoi ttt,

het zou uit de koppeling kunnen komen,heb een bmw gehad en deze had hetzelfde geluid als jij beschrijft ;)

Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

TTT242

Als het de kopeling alleen is zou het reuze meevallen. Die moet toch vervangen worden binnenkort. De bak zou minder zijn. Morgen weet ik meer.

TTT242

Volledige koppeling moet vervangen. Waarschijnlijk cilinder de boosdoener.

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Keesjan

ik zit ook te denken aan het druklager. ik zou nog even een second opinion vragen voordat je de hele boel laat vervangen.

TTT242

Wat bedoel je met druklager? Is dat een deel van versnellingsbak of koppeling? Wat houd die vervanging in van druklager? Wat moet er los? kosten?
Ik ben daarstraks met hoofd en hoofdtechnieker van mijn volvo dealer 2x gaan test rijden en ze zijn redelijk zeker van hun stuk...wat nog altijd anders kan uitdraaien natuurlijk.

TTT242

Druklager is dus een deel van koppeling.
Heb hier een offerte met wat ze gaan vervangen;
NR 272314 = Clutch kit
8667661 = bedieningscilinder.....is dat de druklager? zoniet moet ik hen extra bijbestellen.
Tran olie voor de bak zeker...
9458178 = keerring

TTT242

In die clutch kit zitten 3 delen; clutch and pressure plate and throwout bearing. Die throwout bearing is misschien het druklager?

edenmartina

Is idd je druklager moet je wel snel laten vevangen als hij al zo rateld anders gaat je gaffel waar druklager ingemonteerd zit ook stuk

TTT242

Hey, bedankt...ik dacht het wel maar nu ben ik gerustgesteld. Volgende week zal alles vervangen worden.

TTT242

En vandaag gemerkt bij volgas geven dat de koppeling ook slipt...is dus duidelijk einde levensduur. Dus de vervanging nu donderdag van de volledige koppeling was blijkbaar de juiste diagnose van de dealer.

TTT242

Koppeling, druklager en alles vervangen...slippen is natuurlijk weg. Geratel niet..... is nog steeds aanwezig. Ik denk nu aan de versnellingsbak of aandrijfas. ???

TTT242

thuur