chip daarna downpipe

Gestart door t5karel, 26-12-2005 16:28:52

Vorige topic - Volgende topic

t5karel

heren techneuten,heb even een vraagje.heb m,n t5 laten chippen bij rica deze zomer,nu krijg ik binnenkort een 3inch dp ,moet ik nu m,n chip ook weer laten aanpassen.bvd karel
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

mehn

Citaat van: t5karel op 26-12-2005 16:28:52
heren techneuten,heb even een vraagje.heb m,n t5 laten chippen bij rica deze zomer,nu krijg ik binnenkort een 3inch dp ,moet ik nu m,n chip ook weer laten aanpassen.bvd karel

Nee, hoeft niet.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RonnieDuck

Maar kan wel even bij Rica langs gaan, die willen echt wel even kijken voor je volgens mij!
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

JCviggen

Heb RICA keertje gebeld toen ik m'n katloze pijp er onder had geplakt....ja zeker keertje langskomen klonk het. Zo'n 175 kilometer later stond ik daar dan...enkel Roeltje was in de buurt. FF rijden met drukmeter er aan...snelweg op daar en ff de rest van m'n benzine er laten doorgassen ;D Wagen deed't prima volgens hem. Ik sputterde nog wat tegen dat ik liever had dat de druk er wat geleidelijker inkwam omdat de wagen bij 5000rpm plat viel maar daar moest ie niet van weten. Blijkbaar is 1 bar bij 2500 en 1.2 bij 3000 OK bij RICA ::)

Al bij al een vrij nutteloze ervaring dus, maar als je wagen een héél erg verkeerde drukopbouw zou hebben doen ze er misschien wel wat aan....verder krijg je er niet veel gedaan als je ze niet onder hun kont schopt heb ik de indruk.

Enfin, in the end zal het allicht wel OK zijn....je merkt zelf ook wel of de turbodruk te laag in de toeren er niet te fel in komt. Als dat niet het geval is zou ik de moeite besparen.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Rudi

Vreemd,bij mij stond hij er op dat de chip aangepast zou worden ???
Dr.Go-Fast...

animalT5R

Na al die wisselende reacties gelezen te hebben zou ik zeggen,bel even met Rica en vraag het even (wel hier posten natuurlijk ;))
Gr Johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

JCviggen

Citaat van: Rudi op 26-12-2005 20:43:17

De 19T staat dan ook bekend als killer als de software niet 100% juist staat afgestemd...misschien daarom, ofwel kom ik er enkel als ze in een luie bui zijn. Who knows...ik krijg er nooit veel reactie op m'n wensen moet ik zeggen.

Heb nu een Blitz DSBC gekocht om de druk zélf in de hand te hebben. Eigenlijk vooral voor Ring aangelegen heden waar je veel halfgas-->volgas situaties hebt en de druk wel eens wil doorschieten. Op de weg ben ik het inmiddels wel gewend niet voor 3500 te planken in 4 en 5.

Rudi

Citaat van: JCviggen op 26-12-2005 20:53:19

De 19T staat dan ook bekend als killer als de software niet 100% juist staat afgestemd...misschien daarom, ofwel kom ik er enkel als ze in een luie bui zijn. Who knows...ik krijg er nooit veel reactie op m'n wensen moet ik zeggen.

Heb nu een Blitz DSBC gekocht om de druk zélf in de hand te hebben. Eigenlijk vooral voor Ring aangelegen heden waar je veel halfgas-->volgas situaties hebt en de druk wel eens wil doorschieten. Op de weg ben ik het inmiddels wel gewend niet voor 3500 te planken in 4 en 5.

Weet het ook niet Jan ;)...wel jammer dat hij je niet beter wil helpen :-\
Dr.Go-Fast...

Eugene

Citaat van: JCviggen op 26-12-2005 20:53:19

Heb je de Blitz er al in zitten, en zo ja.....

FOTO  ;D

If it's not blown, it sucks...

JCviggen

Nope...deze week ten laatste donderdag anders Januari. Vertrek zondagavond naar het tropische Moskou ;)

But we're getting off topic :D

Eugene

Citaat van: JCviggen op 26-12-2005 21:53:26
Nope...deze week ten laatste donderdag anders Januari. Vertrek zondagavond naar het tropische Moskou ;)

But we're getting off topic :D

Chip, DP, daarna Boostcontroller ;)

If it's not blown, it sucks...

M a r c

1 bar bij 2500 tpm  ???  geen wonder dat ie dan bij 5000 tpm al inkakt
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

Citaat van: M a r c op 27-12-2005 10:24:38
1 bar bij 2500 tpm  ???  geen wonder dat ie dan bij 5000 tpm al inkakt

Dat is wel grotendeels verholpen. Eerst en vooral plank ik toch nooit bij die toerentallen, en ten tweede stond m'n uitlaatnokkenas te vroeg.  +5° ...blijkbaar staan de nokken van elke volvo anders als ze uit de fabriek rollen. Ik rij nu met -1° inlaat en mee eens° uitlaat en het is veel beter. (als je tenminste juist met de rechtervoet omgaat) Nu trekt ie ongehoord sterk door naar 6500  8)

Turbobiker

Je hebt met een DP minder tegendruk, dus de turbo gaat anders reageren. Aanpassen van de chip is logisch, maar niet persé nodig.

En als je naar RICA wateringen gaat, vraag dan om Roel senior...
De Tussenpaus

Johann

Citaat van: M a r c op 27-12-2005 10:24:38
1 bar bij 2500 tpm  ???

Doet mijn R ook af fabriek.. :P