Niet starten

Gestart door Viper850, 27-12-2005 15:46:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Viper850

Probleem:
Was afgelopen zondagmorgen de 2e keer in 3 maanden dat de volvo niet wilde starten (na een koude nacht). Beide keren was starthulp (acculader) nodig om hem aan de praat te krijgen. De dynamo is na de eerste keer vervangen maar lost dus niets op. Vanmorgen(dinsdag, dus dik 2 dagen stilgestaan) deed de centrale vergrendeling het nog wel, evenals de binnenverlichting en de digitale klok die de goede tijd aan gaf. Waarschijnlijk was dus niet alle stroom eruit, maar bij een startpoging was het alleen maar geratel van achter het dashboard en de lampjes gingen ook branden. Accu geeft na starthulp weer genoeg spanning (bijna 14A) bij lopende motor.

Iemand een idee??

Groeten, Martijn

oja, weet iemand of zo'n winterjas voor de accu ook helpt?

animalT5R

#1
Heb je de vorige keer ook de accu vervangen,in mijn ogen krijgt de accu zo op ze lazer dat die de geest wel eens wil geven.
En met lopende motor springt de dynamo toch bij? niet raar dat je dan genoeg spanning heb ;)
succes.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Viper850

#2
Accu is ook al eens vervangen, nog geen half jaar gelee.
En waarom of waarvan zou de accu op z'n lazer krijgen? ???

drdre

Ik had vanmorgen precies hetzelfde. De auto had twee dagen stilgestaan en ik kon hem nog gewoon open krijgen, maar voor starten had ik geen stroom genoeg meer. Kofferbakverlichting, handschoenenkastlichtje brand volgens mij ook niet 'stiekem'. Accu is nog niet zo lang geleden vervangen..
Ook ik houd me aanbevolen voor suggesties.. ::)

Viper850

Mja, zijn volgens mij weinig suggesties. Zit nu zelf te denken aan één of andere storing ofzo. Vanmorgen deed ie het wel, terwijl ie ook 1,5 dag stil heeft gestaan. Vreemd. Zal er eens naar laten kijken als ik de volvo heen breng voor een beurtje.

pwassink

#5
Vergis je niet in "accu kan het niet wezen, die is pas nieuw"

Ook bij nieuwe accu's en zelfs bij die van de beroemde reclameslogan kan het voorkomen dat bv een cel overlijdt of ineens heel slecht wordt, die trekt dan vaak de rest van de cellen intern leeg. Je klemspanning is ca 2,5 volt lager en de maximale startstroom wordt dus nog hoger! In een aantal gevallen willen deze ook niet meer opladen, sta je er schaapachtig bij met je lader, hmm doet niet, even klemmen van de lader bijmekaar inde buurt, pets.. nou lader doet t wel .. waarom wil die accu niet laden dan .. !

Een dergelijk accu/ont/op/laad probleem uitpluizen kan wat tijd kosten, een voltmeter die de accu belast dus meet met een behoorlijke stroom geeft tav de accu wel wat meer info, de 14A die je in eerste instantie noemde (waren vermoedelijk volts neem ik aan) geven in elk geval aan dat de dynamo blijkbaar nog wel wat doet, direct na starten tijdens kou met een dode dynamo haal je die waarde immers niet .

Peter

(edit typo's)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

ed

Kans is groot dat het je brandstofpomp relais is. Zoek eens op 103, dat nr heeft het relais namelijk.

Gefeliciteerd met je auto overigens. Wel een slechte start letterlijk en figuurlijk.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

drdre

Ed, ik zie het verband niet helemaal? Een defecte 103 veroorzaakt toch dat de auto niet meer op benzine wil rijden? Maar....misschien is er meer achter de horizon..

Viper850

Citaat van: ed op 06-01-2006 16:15:25


Gefeliciteerd met je auto overigens. Wel een slechte start letterlijk en figuurlijk.

Gefeliciteerd?? ??? ???