powerbox

Gestart door canecorsoeric, 27-12-2005 16:13:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Turbobiker

maar serieus, een gechipte diesel zal in de praktijk in Nederland een T5 lekker partij kunnen geven en in sommige situaties zelfs sneller kunnen zijn. (doortrekken vanuit lage toeren bijvoorbeeld)
De Tussenpaus

volvos60t5

Is al meer over geschreven op dit forum maar idd heb je als originele t5 echt nog moeite om een gechipte oliestoker "weg te rijden", was voor mij echt een vreemde ervaring. Mijn eigen ervaring is dat je het wint op de de sprintjes tot +/- 60 en boven de +/- 160. Bij alle sprintjes daar tussen in maken de vele newtonmeters het ontbreken van de nodige paardjes goed. Echt helemaal wegrijden doe je dan niet bij die roetfabrieken.

Fluistermode: ga bijna zelf een diesel overwegen als ik zie hoe die sterke diesels (535d en 420 cdi etc) soms bij mij wegrijden............... :-X
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

Turbobiker

fluistermode: S60t5, volgens mij ben jij toe aan serieuze tuning

schreeuwmode: ;D ;D ;D
De Tussenpaus

volvos60t5

Dacht toch al een aardig begin te hebben gemaakt en moet zeggen dat tractie nu echt een probleem begint te worden. Vraag me ook af hoe de snelle jongens op dit forum (zonder awd) al die krachten goed op de weg krijgen. Een LSD is dan toch echt een must. Maar ik heb me al meerder malen lopen verbazen over het gemak waarmee die grote diesels, zeker van onderuit, kunnen weglopen bij een toch niet langzame auto.....
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

M a r c

Ik weet wel dat een standaard D5 (163pk) geen partij is voor een gechipte T5 of T-5R. De eerste 10 meter knalt ie net zo hard weg maar dan is het toch net alsof ie een anker eraan heeft hangen  ;D Kun je nagaan wat het verschil wordt als je een T5 of T-5R nog verder tuned met DP e.d.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Emiel

#20
Een gechipte D5 houd een gechipte 850 ook niet bij hoor..... ;D

Back on topic....powerbox....liever niet.


Emiel.... 8)

bert_jansen

en, wat zijn nu de kosten van zo'n chip?
GBJ

Peter

Technisch zal een chip misschien mooier zijn, als leek weet ik niet welke voordelen dit voor mij heeft. Gaat de motor dan langer mee?

Ik heb zelf inmiddels een powerbox al ruim een jaar er opzitten en ca. 40.000 km ermee gereden. (motor heeft nu bijna 300.000km gelopen). Nooit een probleem gehad, merk het verschil enorm. De box is makkelijk te monteren en demonteren en het verbruik neemt ook nog met sprongen af. Als je 130 á 135 km/uur rijdt loopt ie ruim 1 op 17. Gemiddeld is het verbruik volgens de boordcomputer structureel met ruim 8% afgenomen, ondanks de pittige rijstijl. Ben dus nog steeds zeer tevreden over deze powerbox.

gr. Peter

denkweb

CiteerAls je 130 á 135 km/uur rijdt loopt ie ruim 1 op 17.

Je metertjes een keertje na laten kijken...

Hoeveel kilometer rijdt je eigenlijk op een volle tank??

denkweb

Citaat van: Vulk op 03-01-2006 12:10:37
Citaat van: Johann op 03-01-2006 12:03:40
Citaat van: Vulk op 03-01-2006 11:51:21
Hoe verhoudt een gechipte tdi zich eigenlijk tegenover een gewone T5/glt/ gechipte T5?

Goed.

Dat is een concreet antwoord. :)

Een gechipte tdi vs een standaard T5.

De gechipte tdi heeft meer koppel, de T5 meer pk's.

Met een gechipte diesel blijf je door het hoge koppel de T5 tot rond de 80km/u voor... daarna nemen de PK's van de T5 het voortouw...

Vulk

Dat "moest" ik weten, bedankt.

Hen3

Citaat van: Peter op 11-01-2006 12:50:13
Ik heb zelf inmiddels een powerbox al ruim een jaar er opzitten ... Ben dus nog steeds zeer tevreden over deze powerbox.


Wat voor powerbox heb jij? Merk? Kosten?

Peter

Gemiddeld rij ik (het hele jaar door) volgens de boordcomputer rond 6.5 á 6,7 (was 7,4) . Bij goed  130 km /uur op cruisecontrol en tomtom snelheid (en die klopt echt wel) zit ik volgens de boordcomputer ca. 5,6 á 5,8.

Als ik getankt heb geeft de boordcomputer aan dat ik ca. 1040 km kan rijden.

Het merk is 'powerbox' en heb deze 2e hands op marktplaats gekocht voor 125 euro. Nieuw is deze best wel duur ca. 600 euro. Er zijn ook nieuwe te koop van ik dacht rond de 150 euro, maar daar heb ik geen ervaring mee. Het schijnt dat de aansluitkabels dan mogelijk van wat mindere kwaliteit zouden zijn.

gr.Peter

Peter

PS: heb nog even onder de motorkap gekeken. De box die ik heb heet 'tuningbox' . Alle info hierover is te vinden op:

http://www.tuningbox.com/

denkweb

Even snel vereenvoudigen

1040km:74liter tankinhoud = 1:14,05 verhouding in verbruik

Das een nette score.