powerbox

Gestart door canecorsoeric, 27-12-2005 16:13:57

Vorige topic - Volgende topic

canecorsoeric

Hallo diesel broeders nou wil ik niet gaan klagen over het vermogen van de tdi maar net wat meer power lijkt mij wel comfortabel. Nou is daar een tuning board maar dat is toch wat minder diesel gericht. Mijn vraag is wie heeft er ervaring met een powerbox ; hoor verhalen van zeer positief tot volkomen knudde ??? Zie ook veel prijs verschillen van een +-100 euro tot 750 euri's. Wie weet er meer of waar kan ik de inf vinden.
Ciao Eric
Chiaro e Tondo

Jeroentjuh

Wil je meer vermogen laat hem dan gewoon chippen en ga nie klooien met zo'n powerbox......

bert_jansen

hoeveel vermogen krijg je meer als je hem laat chippen? en wat zijn de kosten van zoiets.
ik heb een s70 tdi

bert

(PS, berichtjes kun je zelf ook weer weg halen  ;) )
GBJ

rberge

Wat is een powerbox?
345 GLS '81 / ..... / 850 GLT 2.5 20V lpg '92 / V70 TDI-A '98 / . / 850 T5R-A '96

Hen3

Citaat van: rberge op 29-12-2005 21:22:45
Wat is een powerbox?

Een accu (kistje met stroom) ;)

Een powerbox is een apparaat wat je tussen je motor en je motormanagement plaatst en welke de werkelijk gemeten waarden (turbodruk bijvoorbeeld) gewijzigd (verlaagd) doorgeeft, zodat het motormanagement dus eigenlijk verkeerd hierop reageert...
Het resultaat is meer vermogen, maar eigenlijk niet op de nette manier.

De nette manier is chiptuning waar gewoon de juiste waarden worden gemeten, maar gewoon hogere worden toegestaan.

Vulk

Laten chippen geeft je 174pk op en een serieus koppel.

bert_jansen

geeft dat ook meer vermogen onder in de toeren?
die van mij komt daarin iets te kort vindt ik. vooral wanneer ik er een aanhanger achter heb.
wat zijn de kosten van het laten chippen?

bert
GBJ

Hen3

Citaat van: bert_jansen op 30-12-2005 19:30:54
geeft dat ook meer vermogen onder in de toeren?

dat 'serieuze koppel' geeft je meer kracht bij lage toerentallen...

denkweb

Zie mijn powerboxentrauma's uit het verleden elders op dit forum!

Ricachip laten plaatsen en al twee jaar naar volledige tevredenheid!

Vulk

Hoe verhoudt een gechipte tdi zich eigenlijk tegenover een gewone T5/glt/ gechipte T5?

Johann

Citaat van: Vulk op 03-01-2006 11:51:21
Hoe verhoudt een gechipte tdi zich eigenlijk tegenover een gewone T5/glt/ gechipte T5?

Goed.

Vulk

Citaat van: Johann op 03-01-2006 12:03:40
Citaat van: Vulk op 03-01-2006 11:51:21

Goed.

Dat is een concreet antwoord. :)

Een gechipte tdi vs een standaard T5.

De gechipte tdi heeft meer koppel, de T5 meer pk's.

Vulk

edit: dubbelpost.

Turbobiker

nog steeds erg goed... ::)
De Tussenpaus

Zippo