Afstandsbediening CV

Gestart door Gijs, 27-12-2005 17:21:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gijs

Een van mijn afstandsbedieningen is kapot.
Weet iemand een voordelige oplossing voor een nieuwe?
Volgens het instructieboekje schijn je deze te kunnen programmeren. Weet iemand of dat alleen met nieuwe kan of ook met gebruikte?



Inmiddels voor € 65,- een nieuwe gehaald bij de Volvo dealer.
Programmeren is een fluitje.
1. Contact aan en uitzetten tot lampje bovenop dashboard gaat knipperen.
2. Lock-unlock knopje van afstandsbediening indrukken.
3. Als lampje blijvend gaat branden is de code ontvangen.
Herhaal 2 en 3  binnen 10 seconden voor de andere ab´s tot ze allemaal geprogrammeerd zijn.
Het kapotte exemplaar werkt na programmering ook weer.

Gijs

Han GijswijtHeb net mijn 850 ingeruild voor een V70. Jammergenoeg zit hier maar 1 AB voor de CV bij. Ik heb nog een reserve AB van de 850. Weet iemand of die ook voor de V70 werkt? De V70 heeft verschillende knoppen voor lock/unlock terwijl de 850 dat met dezelfde knop doet.
Kan iemand me ook uitleggen hoe het programmeren ook weer gaat?

Bij voorbaat dank,

Han Gijswijt
       


@®-

Volgens mij gaat dat niet werken.

Guard II heeft een rollende code, en ik dacht dat Guard I dat niet had.

Gijs

Ik heb een extra AB voor de CV van mijn V70 nodig. Even bij Volvo dealer geinformeerd, € 103,00 is niet misselijk.
Weet iemand of daar ook alternatieve goedkopere AB`s voor te krijgen zijn of heeft iemand er misschien eentje liggen die ik kan overnemen.

Groetjes,

Han Gijswijt

Gijs

Ik heb een website ontdekt waar je online de V70 afstandsbediening kunt bestellen voor $ 71 incl. verzendkosten. Dat is ongeveer € 53 dus de helft van wat de Nederlandse dealer vraagt.
http://www.keylessride.com/order/quote.asp?lbfix=yes&make=Volvo&remoteyear=1999&model=V70&frid=4AB56519
Weet iemand of de programmering gelijk is aan die van de 850?

Clioplein

Dat is een hele handige site.
Ik vraag me wel af, wat de dealer vraagt voor het programmeren van de afstandsbediening.
Er staat bij de website namelijk:
PROGRAMMING
** This remote must be programmed by your local dealer.

Ludo

als je nou nog even vermelde om welk alarm het gaat, kwam er wellicht ook een antwoord...


Gijs

Er zit geen alarm op, alleen 3 knopjes Lock, Unlock, en achterklep open.
Op de achterkant Volvo, 9184784, Japan, >ABS<

J o o s t

In tegenstelling tot de 850 moet je volgens mij de afstandsbedieningen voor de S70 en V70 altijd via de dealer laten programmeren met VIDA of Vadis. Neem als je gaat al je afstandsbedieningen mee, moeten dacht ik allemaal weer opnieuw worden geprogrammeerd, zelfs als je er maar eentje toevoegt. Er is een maximum van drie afstandsbedieningen per auto. Succes!

Gijs

#9
Inmiddels de ab uit Amerika ontvangen. Op naar de dealer die mij vertelt dat deze een andere frequentie gebruikt dan de Europese. Dus dan toch maar een nieuwe gekocht bij de dealer. € 103,- + € 60,- voor het programmeren. Een dure grap. Gelukkig kan ik de Amerikaanse terugsturen en wordt mijn geld teruggestort op mijn creditkaart.