gevraagd electriche schema's volvo 850glt

Gestart door Frisian850Cruiser, 27-12-2005 23:28:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Frisian850Cruiser

Hallo, weet iemand waar ik electrische schema's van een volvo 850 kan vinden?. heb een paar oude links op het forum gevonden maar die werken niet meer.

Bij voorbaat dank

Ton

Naar welk schema ben je op zoek? Welk type auto, welk jaar?

george

Citaat van: Frisian850Cruiser op 27-12-2005 23:28:04
Hallo, weet iemand waar ik electrische schema's van een volvo 850 kan vinden?. heb een paar oude links op het forum gevonden maar die werken niet meer.

Bij voorbaat dank

Vraagbaak kopen, niet duur en erg handig ;)
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

daytonawim

Lekker slim antwoord :-(, heb PB gestuurd

Frisian850Cruiser

ik ben op zoek naar een schema van de centrale deurvergrendeling voor een volvo 850glt 2.5 20v automaat, ik wil er een universeel a.b. set op aansluiten.

Als ik dit schema kon krijgen zou dat zeer fijn zijn.

bedankt en een ieder een gelukkig roffeljaar!
gysbertvisser@hotmail.com

bon

Hallo ! (Volvo 850 GLT Oct 93 hier (boekje zegt 94))

Ik zoek ook het electronisch schema voor deze auto.

Mijn airco start niet meer, (is bijgevuld door een airco specialist (eentje die ik via dit forum vond:p) maar er is iets mis met de electronica. Althans, volgens de monteur die mijn vriendin het uitlegde toen ze de auto ophaalde.

als ik het me goed herhinner waren zijn bewoordingen iets als "relais en stukje van de kabel zijn verrot" (zoiets)

Affijn, gekeken naar de 2 relais, voor in de auto (die 2x 30a naast elkander), okay 1 had iets corrosie op 1 pin maar dat ze nou verrot waren...

Punt is, airco doet het, als ik 12 volt op de electromagnetische koppel zet (sorry, ben geen monteur, weet niet of ik de goede benamingen gebruik :P).

Nu heeft een zwager, een electronicus er naar gekeken en dit ontdekt en gaf naast de oplossing om een kabel naar binnen te trekken met een eigen schakelaar (hehe) of hij wilde graag het electrisch schema van deze auto (het was laat, werd al half duister, geen werkplaats op dat moment). (Zodat hij weet welke kabel waarheen loopt ..etc)

De monteur van de aircoboer zei tegen mijn vriendin dat als je handig was je met een paar uurtjes (...) dit zelf kon repareren. Nu ben ik niet onhandig maar het is me te lang geleden. Nu is mijn zwager ERG handig maar wil graag het schema erbij :P

Hij is bang dat als we er mee naar de dealer gaan, dit nog wel eens erg duur kon worden ivm arbeidsloon.

Dus bij deze, heeft iemand het schema voor me van een 850 GLT (bouwjaar Oktober 1993) ?

Het is heeeeeeeet ....help! :P

Bedankt,

/bon
bas@oudenijeweme.nl

Ludo

Citaat van: bon op 22-07-2006 01:51:45
als ik het me goed herhinner waren zijn bewoordingen iets als "relais en stukje van de kabel zijn verrot" (zoiets)

verrot ??? of bedoeld men verbrand?.
lees de foutcodes eens uit.


bon

#7
Citaat van: Ludo op 22-07-2006 01:56:59
Citaat van: bon op 22-07-2006 01:51:45
als ik het me goed herhinner waren zijn bewoordingen iets als "relais en stukje van de kabel zijn verrot" (zoiets)

verrot ??? of bedoeld men verbrand?.
lees de foutcodes eens uit.



vocht/verrot (zegt mijn vriendin hier, wat de monteur tegen der verteld had, kon er zelf helaas niet bij zijn en was te laat thuis, hij was net weg toen ik belde)

het ziet er niet slecht uit ofzo ...verrot klinkt ook extreem naar mijn mening.

edit: sorry miste het gedeelte over de foutcodes, helaas (nog) geen ervaring mee ...zag net wel in een andere thread over het resetten van de computer, via een blok achter een koplamp, met een link naar een (momenteel lokaal opgeslagen :P) pdf bestand daarover. Bedoel je dat ik daar moet kijken ?

en bedankt trouwens :)

Ludo

#8
ja, wellicht komt je dit wel bekend voor onder de motorkap:


om de foutcodes uit te lezen volg je de procedure 1 t/m 4 zoals hieronder door mehn beschreven.
om de foutcodes te resetten volg je procedure 5 t/m 9.

Citaat van: mehn op 11-07-2006 10:22:24
1. Contact aan, Stekkertje in B1, kort op de knop drukken.
2. Er verschijn nu een foutcode (bijv. 1-2-1).
3. Druk nogmaals kort op de knop, er verschijn nu een andere code óf weer dezelfde code.
4. Indien er een 2e code verscheen de procedure herhalen tot de eerste code 2x geweest is.
5. Als de eerste (of enige) code 2x voorbij is gekomen druk dan de knop 5 seconden in.
6. Wacht tot het lampje gaat branden en als het lampje brandt, druk dan nogmaals 5 seconden op de knop.
7. Contact uit
8. Contact aan
9. Nu zou na een korte druk op de knop alleen code 1-1-1 moeten verschijnen.

wel de codes die er uit komen even noteren. (en hier meedelen)  ;)

bon

dankje ! ga er morgen mee aan de slag, zodra ik info heb meld ik het! :P

bon

#10
Citeer
1. Contact aan, Stekkertje in B1, kort op de knop drukken.
2. Er verschijn nu een foutcode (bijv. 1-2-1).
....wachten.....

er komt niets :P (ik neem toch aan dat het ledje wat moet doen!?)

kort ingedrukt (contact aan, stekkertje erin - contact uit, stekker erin, contact aan ...paar volgordes geprobeerd)

en niets (geen foutcodes, geen 1-1-1) (ik lees dat nergens maar ik neem toch aan dat men een knipper volgorde van het led bedoelt ?)

wat doe ik fout ? :P

edit2: belangrijk: ledje doet het wel! :)

edit: even wat info erbij voor de zekerheid:

auto: 850 GLT Okt 93
alles werkt, 1 achterlamp is stuk momenteel
airco slaat dus niet aan (maar doet het wel) (+ pool accu naar de eh magnetische koppel, buis wordt steenkoud, lucht in de auto ook)

Ludo

de procedure zoals door mehn beschreven is echt wel de goeie hoor.
het ledje gaat inderdaad knipperen nadat je even op het knopje gedrukt hebt.
bv 2xknipperen betekent cijfer 2, 1xknipperen cijfer 1, 3xknipperen cijfer 3, dan heb je code 2-1-3...

je schrijft dat het ledje het wel doet, bedoel je daarmee dat het continu brand vanaf dat je het pinnetje d'r in stopt?.
dan zit er wellicht een startonderbreker op.
probeer het eens met draaiende motor dan.




bon

Ok ik was tegelijkertijd dit aan het intikken:

Okay ik heb om te testen alle combinaties maar even doorlopen..dit is mijn resultaat:

A1 - 3-1-3
A2 - 1-1-1
A3 - 2-1-1
A5 - geen contactpunt om steker in te steken
A6 - 3-2-4 + 1-3-1
A7 - 2-3-1

B1 - niets van het ledje!
B2 - 1-2-2
B3 - geen contactpunt
B5 - 1-1-1
B6 - niets van het ledje! (zelfde als B1)
B7 - geen contactpunt

(zijn dit niet erg veel fouten !? :P)

bon

Citaat van: Ludo op 22-07-2006 21:23:27
de procedure zoals door mehn beschreven is echt wel de goeie hoor.

dat geloof ik graag! (vandaar dat ik me afvroeg wat ik fout dee/doe :P)

Citeer
het ledje gaat inderdaad knipperen nadat je even op het knopje gedrukt hebt.
bv 2xknipperen betekent cijfer 2, 1xknipperen cijfer 1, 3xknipperen cijfer 3, dan heb je code 2-1-3...

je schrijft dat het ledje het wel doet, bedoel je daarmee dat het continu brand vanaf dat je het pinnetje d'r in stopt?.
dan zit er wellicht een startonderbreker op.
probeer het eens met draaiende motor dan.

nee ik bedoelde dat het ledje het doet als je de knop indrukt

Startonderbreker zit erop ja, dus moet ik het nog eens met draaiende motor proberen (wat ik volgens mij bij de 1e poging wel geprobeerd heb maar voor de zekerheid zal ik die waar wel een contactpunt in zit en ik geen resultaat kreeg het nog een keer proberen met draaiende motor.)

punt, nu is alleen dat ik zo met de auto weg moet en de kapjes weer netjes erop heb gedaan e.d. ...dus morgen maar weer verder of vanavond ff...

Oh, stel dat ik met draaiende motor nog niets te zien krijg van B1, zou dat bijv een kapot relais ofzo -kunnen- betekenen?

Bedankt voor de reacties!

Bas.

Ludo

Citaat van: bon op 22-07-2006 21:27:00(zijn dit niet erg veel fouten !? :P)
ja.  ;D

maar laat ons eerst even bij de airco blijven, je schrijft dat airco niet aanslaat.
ik neem aan dat je de pomp bedoeld.
haal eens de stekker van de druksensor eraf en verbind die eens door met een bektang of paperclip.
de sensor is op deze afbeelding letter O.
slaat de pomp nu wel aan dan is de sensor kaduuk.