Niet meer écht warm?

Gestart door HJ850, 28-12-2005 19:40:49

Vorige topic - Volgende topic

HJ850

Toen ik maart 2005 mijn 850 GLT kocht, werkte de verwarming volgens mij veel beter dan sinds pak weg de zomer.

Toen was het instappen, kachel draaiknoppen (geen ECC) max halverwege zetten en volgens mij gelijk warm. En loei heet als je de verwarming op max zette.

Nu, maar ook al in het najaar: pas als de motor warm is en met draaiknoppen op max wordt het redelijk lekker warm.

Klopt het (en mijn geheugen) dat de verwarming in een GLT (zonder ECC) snel loeiheet kan worden??

En zo ja, waar zou ik eens naar moeten kijken nu dat in mijne niet zo is?

Hajo

Jeroentjuh

Thermostaat....

Hoe zit het met je temp. meter?

BenC70ES

Je thermostaat vervangen en het zal sneller warm worden  ;) (zoek bij techniek)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

HJ850

Citaat van: BenC70ES op 28-12-2005 19:43:59
Je thermostaat vervangen en het zal sneller warm worden  ;) (zoek bij techniek)

Oh ja, was ik vergeten tye vermelden: ik heb gezocht op 'verwarming' 360 dagen terug, maar zag alleen veel over koelwater/motor temp en ECC klepmotor slijtage.

Bij mij volgens mij normaal verloop motor temp: motor warmt nog steeds volgens meter in 5 minuten op. En tot zo'n +10 graden buitentemp gaat in filerijden af en toe de motor ventilator aan. Niets bijzonders dus en identiek aan toen ik hem kocht.

Bedoelen jullie met termostaat de termostaat in het motor koelwater cirquit? Of heeft de -eenvoudige draaiknop- interieur verwarming ook een termostaat?

Jeroentjuh

Koelwater thermostaat.....

thuur

De warmte van de verwarming wordt gehaald uit de warmte van het koelwater ;)

(Vandaar ook dat het water wel degelijk niet alleen om te koelen wordt gebruikt ;D)

Gr 8)

Reitse

hmmm.. heb de auto met een minuutje of 10 meestal wel redelijk warm. Verwarming op 50% ongeveer met -5 buitentemp.

thuur

Citaat van: Reitse op 29-12-2005 01:59:48
hmmm.. heb de auto met een minuutje of 10 meestal wel redelijk warm. Verwarming op 50% ongeveer met -5 buitentemp.

:o

Na 5 minuten moet ik echt de knop terugdraaien, anders begin ik te zweten ;D

Gr 8)

Reitse

Citaat van: thuur op 29-12-2005 15:22:04
Citaat van: Reitse op 29-12-2005 01:59:48

:o

Na 5 minuten moet ik echt de knop terugdraaien, anders begin ik te zweten ;D

Gr 8)
moet je ook niet zo hard trappen :P

HJ850

Reitse, Thuur, bij jullie inderdaad veel sneller warm dan in mijn auto.

Werkt de verwarming alleen op motorwarmte, of zit er ook nog een electrisch verwarmingselement in?

thuur

Citaat van: HJ850 op 30-12-2005 20:43:16
Reitse, Thuur, bij jullie inderdaad veel sneller warm dan in mijn auto.

Werkt de verwarming alleen op motorwarmte, of zit er ook nog een electrisch verwarmingselement in?

De kachelweerstand wordt ook nog warm, maar ik vind niet dat daar echt bijzonder veel warmte vanaf komt. Na een minuut of 5 (als het vriest dus) staat de watertemp.meter strak op 3 uur en moet ik echt de verwarming kouder zetten.

En een koude motor trap ik echt niet af hoor ;D, dan kan ik niet :P

Gr 8)

crd

Hmm,

Mijn 92-er glt met manuele airco heeft  er denk ik ook last van. Ik heb geen vergelijk (met de 850) want dit is de eerste koude periode die ik met m mee maak. Maar t duurt toch behoorlijk lang (met de knop op levensgevaarlijk) voor dat t een beetje warm wordt. Dat ging bij mn vorige auto (440) in mijn beleving een stuk beter. Dat kan toch niet goed zijn ;D

Maar de motor (het koelwater) is volgens het metertje wel met een minuut of 5 op temperatuur (3 uur) dus de thermostaat kan het dan niet zijn toch??

@®-

Citaat van: crd2 op 31-12-2005 13:17:29
Hmm,

Mijn 92-er glt met manuele airco heeft  er denk ik ook last van. Ik heb geen vergelijk (met de 850) want dit is de eerste koude periode die ik met m mee maak. Maar t duurt toch behoorlijk lang (met de knop op levensgevaarlijk) voor dat t een beetje warm wordt. Dat ging bij mn vorige auto (440) in mijn beleving een stuk beter. Dat kan toch niet goed zijn ;D

Maar de motor (het koelwater) is volgens het metertje wel met een minuut of 5 op temperatuur (3 uur) dus de thermostaat kan het dan niet zijn toch??

Ik denk dat je dan eens naar je kachelradiateur moet kijken.

crd

Citaat van: @®- op 31-12-2005 13:19:28
Citaat van: crd2 link=board=28;threadid=11462;start=msg182799#msg182799

/quote]

Denk je dan aan een lek, of kan er nog meer aan mankeren?
Citeer

HJ850

Citeer

Ik dan ook denk ik.

En waar zit die?