catloze 3 inch downpipe

Gestart door Darco, 30-12-2005 10:21:47

Vorige topic - Volgende topic

Darco

Goedendag, wij zitten er over te denken om een catloze downpipe onder onze t5 estate te laten zetten.

Maar nu is mijn vraag, hoe zit het met stank geluid en eventueel rook.

Heeft iemand ervaring met deze upgrade, of is het meer afbreuk van het algemene rijgenot.

Ik zie met belangstelling jullie reacties tegemoet.

Peth©oni

eeeeh zoek eens op catloos DP of 3"inch......?

staat legio over geschreven, en meeste kwa geluid ed is persoonlijk.....

Darco

Ik heb al wel wat in het rond gekeken, maar kon weinig vinden aangaande stank of rook.
De prestaties gaan wel flink omhoog. Maar mijn grootste zorg is dat ik bang ben dat als je de motor stationair laat lopen dat je dan niet goed wordt van de benzinelucht.

Is er iemand die dus zelf een catloze 3 inch pijp heeft, en die uit ervaring weet of het accebtabel is.

Ik sta voor de keus of doorsparen voor een downpipe met racekat,
of nu de goedkopere variant zonder cat aanschaffen.

Maar ja ik wil er natuurlijk geen spijt van krijgen.

Er zijn genoeg mensen die rondrijden zonder cat, dus heeft er iemand advies wat te doen? ???

doorsparen of aanschaffen die hap ;D

elianmars

Aanschaffen die hap!!

Ik heb totaal geen last van benzinelucht of rook.

animalT5R

heb dan wel de standaart DP,maar een lege cat.
En heb totaal geen last van benz lucht of rook???(is en blijft een gesloten  systeem)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Darco

Bedankt voor jullie reactie, ik ben nu bijna over de streep getrokken.

Elianmars, nog even een vraagje?

Heb jij er voor de rest de standaart uitlaat eronder of ook nog een sportuitlaat.

En maakt dit nog veel verschil kwa vermogen?

elianmars

Citaat van: Darco op 30-12-2005 14:11:43
Bedankt voor jullie reactie, ik ben nu bijna over de streep getrokken.

Elianmars, nog even een vraagje?

Heb jij er voor de rest de standaart uitlaat eronder of ook nog een sportuitlaat.

En maakt dit nog veel verschil kwa vermogen?

Ik heb nu nog de standaard uitlaat er onder. Ik ben wel van plan een keer een sportuitlaat er onder te (laten) zetten.
Het zal wel iets uitmaken qua vermogen, maar het is volgens mij hoofdzakelijk de downpipe die wonderen doet voor het vermogen.

Darco

oke bedankt voor jullie snelle reacties.

Trouwens elianmars ik heb zelf een automaat, en nu met ferrita sportuitlaat maar deze maakt een irritant gebrom bij ongeveer 2500 toeren. Dus ik ruil deze om voor een standaart rvs uitlaat in combinatie met de 3 inch downpipe. hoop dat dat beter klinkt en sneller is.

Jij hebt een sedan dus ik denk dat je dan minder last hebt van gebrom als mij, omdat de achterkant van een estate fungeert als klankkast.
Maar een automaat is wel gevoeliger omdat hij heel laag in toeren terugvalt.

animalT5R

Hallo Darco,
Ik heb dan weliswaar een standaart DP,maar i.c.m. een lege cat en openuitlaatsysteem.
Rij ook in een estate,en heb totaal geen last van die ''klankkast'' Is het in jou geval niet zo dat er ergenst een hitteschild trilt oid?
Misschien trilt ie wel tegen je linker achterveer aan,gezien je daar niet al te veel ruimte heb...

Darco

De uitlaat zit wel verdacht dicht tegen de linker achterveer aan gemonteerd. Maar voordat we besluiten om hem definitief om te ruilen,
Gaan we er eerst nog even goed naar kijken op de brug.
of er uberhaupt iets aan de montage mankeert.

Vind trouwens het geluid op zich wel super, maar op de snelweg tussen de 80 en 120 vreselijk irritant brommen, kan echt mijn radio niet hard genoeg zetten.
Als ik dus een uur snelweg heb gereden kom ik met koppijn thuis.
Dit kan niet de bedoeling zijn, maar ik heb al van meerder kanten hetzelfde gehoord als wat jij zegt, dus ga het hele spulletje eerst nog even goed nakijken voordat we de uitlaat omzetten.

elianmars

En die Ferrita geef je dan voor een leuk prijsje aan mij?  ;D ;D ;)

Darco

Ik ruil hem om bij je grote vriend uit mgstel, dus die zou ik bellen.
Maar het is trouwens nog niet zeker. Want het zou toch zomaar kunnen dat hij te strak is gemonteerd.

animalT5R

Zou eerst eens goed nalopen of ie helemaal goed zit en overal vrijloopt,je heb niet al te veel ruimte bij je linker achterveer,misschien is het wel een kwestie van iets draaien en weer vast.
Snap alleen niet waar dat irritante brommen dan vandaan moet komen,maar begrijp precies wat je bedoeld,bij mijn vorige auto was de uitlaat zo erg dat je achterin niks kon verstaan en je na een half uur al met knallende pijn in je dak uitstapte.....

Darco

Ja juist en omdat we nog altijd met ze'n allen ook voor het comfort in een volvo 850 rijden vind ik dat gebrom compleet uit den boze. >:(

elianmars

Citaat van: Darco op 30-12-2005 15:05:05
Ik ruil hem om bij je grote vriend uit mgstel, dus die zou ik bellen.
Maar het is trouwens nog niet zeker. Want het zou toch zomaar kunnen dat hij te strak is gemonteerd.

;D ;D ;D Ik maakte maar een geintje, hoor.

Als er een andere uitlaat onder gaat komen, komt die zowiezo bij Marc vandaan.

Maar wat is dat brommen nou precies? Als de uitlaat ergens tegen aan zou trillen, zou dat toch heel anders klinken dan het uitlaatgeluid wat resoneert in de bagageruimte?
Kun je het echt niet traceren?
Laat bijvoorbeeld iemand anders rijden en kruip zelf even in de bagageruimte. Misschien kom je zo meer te weten?