Stand van de blaasmonden

Gestart door Peter V., 13-09-2002 21:25:46

Vorige topic - Volgende topic

Peter V.

In mijn auto heb ik een airco zittenniet zo een die geregeld is maar die ik zelf moet regelen schijnbaar maar mijn vraag is hoe moet ik de aanjager zetten om het het koelst in de auto te krijgen?

Wil

Stand van de blaasmonden en/of aanjagerstand ?

Om je auto zo snel mogelijk koel te krijgen dien je alle ramen open te zetten en aanjager op de hoogste stand, en uiteraard airco alvast aanzetten. Als de ergste warmte uit de auto is geblazen door rijwind danwel aanjager dan kun je de ramen sluiten en recirculatie schakelaar op ON zetten.

Als de gewenste temperatuur bereikt is kun je blaasmonden/aanjager op een stand zetten waarbij je je het prettigst voelt. Geen koude lucht en of tocht of zo op je gezicht en/of armen.  Oh ja, vergeet niet de REC op OFF te zetten anders heb je geen frisse lucht van buiten meer, begint anders wat muffig te ruiken en ruiten die beslaan indien je het vergeet.

Vergeet niet dat koelte en luchtstroom langs je armen/gezicht ook een persoonlijke smaak is. Zelf hou ik (en mede passengier) niet van koude lucht dat langdurig langs mijn gezicht blaast zoals ik ondervond tijdens mijn vakantie in italie

Wil

Citeerhuh, ramen open en airco aan.  ???

kijk eens op de ledenpagina bij folders.
in de handleiding van de GLT word dit ook beschreven op pagina 25 van 157.
(het laden duurt effe, het is een groot bestand.)

Ja, ramen open en alvast de airco aan, dan heb je de ergste hitte uit de auto (bijv langdurig geparkeerde auto in de zon in italie) en koeltemiddel is alvast "lekker" koud.

Bij mij is blz 25 een beschrijving van een verwarmings/-ventilatiesysteem zonder airconditioning en de vraag gaat over een systeem met airconditioning, of heb ik het verkeerd?