een echte 850

Gestart door Bigfooot, 31-12-2005 00:41:04

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

animalT5R

****PERSOONLIJK*****
Zit ik er niet op te wachten dat er 4 man om me auto lopen te springen als ik de verkopende partij was(zowel particulier als bedrijf zijnde)
Gaat om de aanschaf van een auto,en niet gezellig bij iemand op de koffie...
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Bigfooot

Ja hoor :)

Ik heb echter op 1ste kerstdag wederom de waarde van het blik weten te relativeren.
Als er sochtends 2 agenten in een grafstemming aanbellen, ben je blij dat je auto naar de klootte is, en niet een naaste........

Bigfooot

Zou ik ook niet op zitten te wachten. Aan de andere kant als je auto gewoon goed is, laat ze dan maar lekker kijken, toch?

Nee misschien (de eigenaar heeft nog niet gereageerd) dat Boba en ik er heen gaan, en dan even naar Marc van den Brug rijden... :-D

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

The Saint

Citaat van: mehn op 02-01-2006 15:50:05
Citaat van: M a r c op 02-01-2006 15:37:17
Citaat van: Johann op 02-01-2006 15:34:00
Citaat van: M a r c op 02-01-2006 15:28:49
T5 dinges....
T-5dinges
T-5 dinges

Ik zeg nix  8)

Eindelijk  ;)

Back on topic:
Die T-5 in Beverwijk geeft gewoon een gebruikte indruk, zoals Maarten ook constateerde. En als ze niet de moeite nemen om die indruk weg te nemen  :-X
No shirt no shoes, no pinball

850idol

Zoals met bijna alles in het leven...niets is zeker.

Dus ook de aanschaf van een goede auto niet. Zelfs nieuwe auto's hebben gebreken en het voordeel dan is dat dat onder de garantie valt.

Ikzelf heb 3 mnd terug een t5r aangeschaft van een semi-particulier. Ben een leek en heb m ANWB laten keuren. Voordeel hiervan is dat de gebreken bekent zijn/worden nog voordat je m hebt gekocht en dus kan onderhandelen wie opdraait voor die reparaties. Zo kan je vooraf bepalen wat de auto jou waard is. (zie mijn aankoopverhaaltje op "wie ben ik") De kosten van die keuring heb je r heel snel uit hoor.

Tis natuurlijk prima, leden van het forum mee te nemen en een oordeel te laten vellen...maar als de auto gekocht is en r mankeert wat aan sta je altijd een stuk zwakker dan wanneer je nog niet betaald hebt.

Veel succes!

Ik ben benieuwd.

Groet
850idol

Bigfooot

Citaat van: The Saint op 02-01-2006 17:51:32
Citaat van: mehn op 02-01-2006 15:50:05
Citaat van: M a r c op 02-01-2006 15:37:17
Citaat van: Johann op 02-01-2006 15:34:00
Citaat van: M a r c op 02-01-2006 15:28:49
T5 dinges....
T-5dinges
T-5 dinges

Ik zeg nix  8)

Eindelijk  ;)

Back on topic:
Die T-5 in Beverwijk geeft gewoon een gebruikte indruk, zoals Maarten ook constateerde. En als ze niet de moeite nemen om die indruk weg te nemen  :-X

Ik heb ze gebeld Saint.
Kreeg een stagiair aan de lijn en die vertelde dat er op de voorkant wat lelijkheden zaten in de vorm van steenslag.
Ik heb additionele fotos gevraagd en gekregen, daar kan ik weinig lelijks uit afleiden. Wat heb jij gezien qua "gebruiktheid"?

Maar een auto uit 95 is niet zo gek als je ziet dat ie gebruikt is? Ze willen ook wat aan de prijs doen en leveren hem tiptop af met 6 mnd garantie.

Aan de andere kant genoeg particulieren met autos rond die prijs die een paar jaar jonger zijn en met km-tal net onder de 200k zitten. Of met een R erbij.

Ik vind het echt een nare klus, ik rij er liever in! :)

Groetjes,
Joost

Bigfooot

Citaat van: 850idol op 02-01-2006 18:50:59
Zoals met bijna alles in het leven...niets is zeker.

Dus ook de aanschaf van een goede auto niet. Zelfs nieuwe auto's hebben gebreken en het voordeel dan is dat dat onder de garantie valt.

Ikzelf heb 3 mnd terug een t5r aangeschaft van een semi-particulier. Ben een leek en heb m ANWB laten keuren. Voordeel hiervan is dat de gebreken bekent zijn/worden nog voordat je m hebt gekocht en dus kan onderhandelen wie opdraait voor die reparaties. Zo kan je vooraf bepalen wat de auto jou waard is. (zie mijn aankoopverhaaltje op "wie ben ik") De kosten van die keuring heb je r heel snel uit hoor.

Tis natuurlijk prima, leden van het forum mee te nemen en een oordeel te laten vellen...maar als de auto gekocht is en r mankeert wat aan sta je altijd een stuk zwakker dan wanneer je nog niet betaald hebt.

Veel succes!

Ik ben benieuwd.

Groet
850idol

Idol gevoelige snaar, ik beweerde na mijn laatste aankoop dat de volgende zeker een anwb keuring zou krijgen.
Ik betrap mezelf erop dat ik welhaast bereid ben om de anwb keuring niet te doen omdat ik het teveel gedoe vind.

Misschien dat ik morgen naar een T5R ga kijken in Almere:
bj 95
handgeschakeld
ready for the chip maar die zit er (nog) niet in
235000km op de teller
koppeling krukaskeering en versnellingsbak dist.riem vervangen
zwart estate

Enfin we zullen zien!

Bedankt,
Joost

The Saint

Ach, hij zag R gewoon wat 'schmutzig' uit. Als ie niet gepoetst is, de bandjes zitten hier en daar niet vol, R ligt nog wat troep in etc etc. dan geeft ie zo'n indruk. Ernstige schades heb ik niet gezien hoor.
Ik weet nog wel dat het interieur me ook tegenviel. Maar dat was omdat ik toen nog d8 dat het een T-5R was en dus leer en alcantara verw8te(R zit geloof ik ook een T-5R badge op de 8erklep).

Ik blijf het wel veel geld vinden voor deze T-5. Voor hetzelfde geld koop je een T-5R van een particulier. Die zou je dan kunnen laten keuren. maar dan moet je wel je zenuwen wat langer onder bedwang houden  ;)

Bigfooot

Citaat van: The Saint op 02-01-2006 20:50:51
Ach, hij zag R gewoon wat 'schmutzig' uit. Als ie niet gepoetst is, de bandjes zitten hier en daar niet vol, R ligt nog wat troep in etc etc. dan geeft ie zo'n indruk. Ernstige schades heb ik niet gezien hoor.
Ik weet nog wel dat het interieur me ook tegenviel. Maar dat was omdat ik toen nog d8 dat het een T-5R was en dus leer en alcantara verw8te(R zit geloof ik ook een T-5R badge op de 8erklep).

Ik blijf het wel veel geld vinden voor deze T-5. Voor hetzelfde geld koop je een T-5R van een particulier. Die zou je dan kunnen laten keuren. maar dan moet je wel je zenuwen wat langer onder bedwang houden  ;)

Ach Saint

Ik\ heb inm iddels besloten hem te schrappen. Er zijn zoveel autos, worden ook via prive en mail aangeboden.
Heb nu besloten om geen automaat te nemen. Is op zich wel relaxed, maar volgens mij gaan mn remblokken veel sneller en heb je meeer onderhoud.
Sowieso wil ik graag handschakel met een T5 of R.

Ik heb nu dan ook een zwarte estate uit 95 op het oog, een T-5 Dinges!
Er wordt 8500euro voor gevraagd.

Als hij goed door de ANWB keuring komt ga ik dat bedrag betalen.

Ik heb nog andere opties maar die mensen reageren niet meer, deze T5-dinges voelt goed en eigenaar ook, werkt goed mee en vertelt me veel.

Zou ook wel een auto met iets minder km. willen kopen. Die is dan weer duurder, maar wel jonger bouwjaar.

Knettergek van dat gewik en geweeg!

Groet,
Joost

Turbobiker

relax Joost, dit is bijna de leukste periode van een auto nog net niet hebben. Als 'ie eenmaal voor de deur staat begint het gezeur van onderhoud, rammeltjes, etc.

Stom, laat ik nu helemaal het rondscheuren in die wereldbak over het hoofd zien ;D ;D ;D ;)
De Tussenpaus

The Saint

Citaat van: Bigfooot op 02-01-2006 21:16:35Ik heb nog andere opties maar die mensen reageren niet meer, deze T5-dinges voelt goed en eigenaar ook, werkt goed mee en vertelt me veel.

Is niet onbelangrijk hoor, je gevoel. 't is het totaalplaatje he. Maar als je zonder garantie koopt bij een particulier, en het gaat om substantiele bedragen, dan zou ik cker een keuring laten doen.

Suc6 (spannend he  ;))

Bigfooot

Ja heren cker spannend. Wat ben ik me op mn hals aan het halen? Tuurlijk een hoop fun met een turbo volvo. Heb in Zweden gewoond en aardig in love.
Maar precies die kraakjes en rammeltjes als ik hem eenmaal gekocht heb, das mn nachtmerrie.

En tmot een, liefst zwarte, vette hengst worden! :D

kijk noe:
potver3:

1. http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/volvo/14746327.html?return=eJw1jNEOwiAMRf9lyfY4YIAoZDHzT4gugQxHM1Cnxn%2B3zPjSnHN7W6uZfntNTdJsp3SVRrucnXE5gyZkijDO7dUuU4ZgbU7tHMiv0oKD4xp61lxSPz1qPtwVrfkpR0SGEHAMh426Esk9Itz%2B24zw8lBwLZmQQqhiTzQhJRey9O12Sml5HZNH6xroWWU%2BX9kINT4%3D&df=1
2. http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/volvo/14303371.html?return=eJw1jFsOwiAQRffSpP3kUcAqDTF1J0SbQIplUlCrxr071PgzOefOnbGa67fXrE%2Ba7zpdpdEuZ9e7nEFTOkUYZ3K1y5QhWJsTmQP9VQg4OK7B8OaSzPSoxXDvWC1OOSJyhIBjOGzUlkjtEeH232aEl4eCa8mkkrIr9kSTSgmpSt9up4yV1zF5tLYB01b95wvZDDU%2F&df=1
3. http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/volvo/14549478.html?return=eJw1jFsOwiAQRffSpP3kUcAqDTF1J0SbQIplUlCrxr071PgzOefOnbGa67fXrE%2Ba7zpdpdEuZ9e7nEFTOkUYZ3K1y5QhWJsTmQP9VQg4OK7B8OaSzPSoxXDvWC1OOSJyhIBjOGzUlkjtEeH232aEl4eCa8mkkrIr9kSTSgmpSt9up4yV1zF5tLYB01b95wvZDDU%2F&df=1
4. http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/volvo/12140692.html?return=eJw1jFsOwiAQRffSpP3kUUCUhpi6E6JNIMV2UlCrxr071PgzOefOnXGGm3cwrEuG77Sp0uCWs%2B98zmAoHWcYJnJ1y5ghOpcTmSL9VQh4OK7R8uaS7PioRX%2FXrBanPCNyhIijP2zUlkjtEeH232aEV4CCa8mkklIXe6JJpYRUpe%2B2U8bK6zkFtLYBK6ru8wXZEDVA&df=1
5. http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/volvo/14921686.html?return=eJw1ylEOgjAMgOG7kMAjMGgjbiEGb7IoyZZN1rARUePd7TS%2BNN%2FfVkshX1a2KkqBIIs46%2FVilEmJZNO4QPNS3%2FTqEnmtU6wX3%2FxeajJ02v0oqmsc3b3spwHbsj%2BnwBQMz2M6ftXlFQ5M2v7XxHhaytzzDhDgkOvBBYg9IFeIlrOraMRCvT8jQzIE&df=1
6. http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/volvo/14418699.html?return=eJw1ylEOgjAMgOG7kMAjMFgVtywGb7IoyRYma1iNqPHudhpfmu9va5VQL69anZQAqYo02fXstCNC1TRzxGmpr3adCYO1lOolNL%2BXGh0et2BEdUlmvpf9OEBb9ieKTMEIPMbDV11ewcDE2%2F9KjKfHzC3vJEi5z%2FXgkgC9BK6YPGdXodkV%2Bv0BI0cyBQ%3D%3D&df=1
7. http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/volvo/14062517.html?return=eJw1ylEOgjAMgOG7kMAjMFgVtywGb7IoyRYma1iNqPHudhpfmu9va5VQL69anZQAqYo02fXstCNC1TRzxGmpr3adCYO1lOolNL%2BXGh0et2BEdUlmvpf9OEBb9ieKTMEIPMbDV11ewcDE2%2F9KjKfHzC3vJEi5z%2FXgkgC9BK6YPGdXodkV%2Bv0BI0cyBQ%3D%3D&df=1
(PGautos in Papendrecht, bekend bij iemand??)

Im going slighty mad..........

Joost

The Saint

Als je het liefst een zwarte wilt, zou ik ook alleen daar naar kijken. Geen genoegen nemen met second best.

The Saint, die meteen voor optie 1 zou gaan  :D