18 inch velgen.

Gestart door T5RRRR, 02-01-2006 00:15:12

Vorige topic - Volgende topic

Jeroentjuh

Citaat van: M a r c op 06-01-2006 22:23:05
Citaat van: Jeroentjuh op 06-01-2006 20:30:30
Kan er ook een 215/35R18 band op die 8Jx18 Pegasus velg?

Die hebben meestal een té lage loadindex.....

Standaard is 205/45 ZR17 88W RF en ik bedoel een 215/35 ZR18 84W RF

Maar qua breedte dan? 215 op een 8J velg?

M a r c

Een 7,5J met ET40 komt een behoorlijk stuk naar buiten aan de voorkant.... Steken dan meer dan een cm verder naar buiten als een Pegasus. Voor achter geen probleem, maar voor....  Laat anders de ET-waarde aanpassen naar 45, dan zit je al een stuk beter.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: Jeroentjuh op 07-01-2006 00:41:14
Citaat van: M a r c op 06-01-2006 22:23:05
Citaat van: Jeroentjuh op 06-01-2006 20:30:30
Kan er ook een 215/35R18 band op die 8Jx18 Pegasus velg?

Die hebben meestal een té lage loadindex.....

Standaard is 205/45 ZR17 88W RF en ik bedoel een 215/35 ZR18 84W RF

Maar qua breedte dan? 215 op een 8J velg?

84 = 500kg draagvermogen

effe rekenen, een T-5R weegt op kenteken 1.451 kg meen ik? Dan 4 passagiers van gemiddeld 80kg en nog wat bagage.... moet wel kunnen denk ik. 215 op een 8J.... dan krijg je de Duitse look waarbij de zijwangen enigszins schuin komen te staan. Maar dat wist je toch allemaal zelf ook wel denk ik  ;)

info@europeantuning.nl

Jeroentjuh

Heb ut zelf nog nie gesien, 215 op 8J, had wel idee dat ut Duitse look word ;) ben benieuwd hoe het onder een Volvo staat. Misschien dat iemand foto's had ofzow... (ik hou van foto's ;))

bud

Citaat van: M a r c op 06-01-2006 23:36:57
Citaat van: bud op 06-01-2006 22:23:53
ik heb 225/45/17 op een 8x17 velg (17" pegasus velgen )
wangen staan een  naar binnen de stoot beveiliging staat nog net buiten de velg rand

ene ik moest flink in de weer met de pvc kuipen en wielkast randen en dun spacertje achter om alles een beetje vrij te houden ( volvo verlaginsset )
ene 3 setjes stuuruitslag begrensers voor de apk  ::)

Dat is ook een véél te hoge band voor een 850.....

;D weet ik, maar ja moest ff roeien met de riemen die je krijgt voor weinig kon overnemen  
is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

BenC70ES

Citaat van: Jeroentjuh op 07-01-2006 00:55:03
Heb ut zelf nog nie gesien, 215 op 8J, had wel idee dat ut Duitse look word ;) ben benieuwd hoe het onder een Volvo staat. Misschien dat iemand foto's had ofzow... (ik hou van foto's ;))

Fearless heeft een 215/40 op 8*17 velgen...

En dit zijn 215/35/18 maar dan wel op een 7*18 velg (Atlantis XC90)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mehn

Citaat van: BenC70ES op 07-01-2006 12:45:22
En dit zijn 215/35/18 maar dan wel op een 7*18 velg (Atlantis XC90)

En dat is dan precies het enige dat mooi is aan een XC90  8)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

T5RRRR

Velgen laten veranderen van et40 naar 45 , wat moet zoiets wel niet kosten ?
Ik weet niet of dat dan nog kwa prijs schappelijk kan blijven, dan kan je ze bij wijze van misschien net zo goed nieuw kopen.........maar ja dan zijn ze nog niet zo gespoten als deze , das weer een ander nadeel daaraan , het blijft moeilijk zo nu en dan in het leven........denk je dat je het hebt gevonden en voila.........gaat het waarschijnlijk alwer niet.

Oja en effe Off topic :
Die R-vleugeltjes vind ik persoonlijk mooier op de achterklep dan de standaart T5-R vleugel, kan je die R-vleugel los kopen , of bestellen of eventueel een zeer goede nette replica?
einde off topic.

thanx
Press the pedal on the right and money leaves your wallet.... Magic!!

Eugene

R achterspoiler krijg je bij de dealer. Kost ongeveer 280 euro als ik me niet vergis. Voor het spuiten komt daat nog eens ongeveer 100-150 bij. Vooral als je het lipje een andere kleur laat spuiten (dit is uiteraard het mooiste) wordt het duurder.....

If it's not blown, it sucks...

T5RRRR

Het lipje..................wel lipje? Het is toch gewoon 1 geheel met een 3de remlicht?
En ze zijn dan zeker niet standaart in zwart of rood oid te leveren , dan moet je dat dus of gewoon neutraal polyester bestellen en laten spuiten..........of bij de dealer vooraf al opgeven welke kleur je wilt hebben?

fearless

Citaat van: T5RRRR op 07-01-2006 14:42:50
Het lipje..................wel lipje? Het is toch gewoon 1 geheel met een 3de remlicht?
En ze zijn dan zeker niet standaart in zwart of rood oid te leveren , dan moet je dat dus of gewoon neutraal polyester bestellen en laten spuiten..........of bij de dealer vooraf al opgeven welke kleur je wilt hebben?

http://www.volvo850forum.com/index.php?board=1;action=display;threadid=8389;start=0

Turbobiker

Citaat van: Jeroentjuh op 07-01-2006 00:55:03

Aan die foto kan ik je zo niet helpen, telefoon weigert foto's te downloaden naar computer.

Maar ik heb die combinatie er onder zitten, op 17" en het valt best wel mee. Volgens een oud stukje van Marc in een Roffel krijg je zo een sportiever weggedrag. (maar mijn overweging om voor 215 te gaan was de ruimte in de wielkast, past net)
De Tussenpaus

T5RRRR

Maar goed vooralsnog nog geen velgen.......hihi kan nog wel effe duren zo..........en dan heb ik nu ook gezien dat als ik GOED kijk........de rechtervelg bij mijn wagen verder naar buiten komt dan de linker.......ik denk zelf dat het meer iets met het zijscherm te maken heeft aangezien die een kleine knik heeft.......als je goed kijkt met bepaalde lichtval zie je de knik lopen , misschien is het zelfs wel helemaal geen origineel zijscherm , maar een replica........ook de "spatrand" die aan het zijscherm rond vast zit is een beetje gebogen ongeveer bovenaan mijn wiel , nou ja gebogen , het zit een beetje los.....niet helemaal netjes vast zoals ie hoort te zitten zoals ie dus wel aan de ander kant zit.........ik heb mijn twijfels over dit zijscherm , of deze heet eea te voortduren gehad of het is idd een replica......of de as zou verder naar rechts zitten dan links.....maar dat lijkt me iet wat ver gezocht , ik hoop het tenminste niet , dat zou niet zo mooi wezen.

Ik weet het, het is off topic , maar goed wilde het toch even kwijt ,misschien dat iemand dit herkent?hoop het niet natuurlijk , maar ik zou misschien niet de enigste kunnen wezen ??

Eugene

Dit klinkt neit bekend, maar ik ik zou het zoeken bij het zijscherm en niet bij de wielen.

Heb je geen put of brug, zo kun je zien of bijvoorbeeld eenvan de draagarmen niet is verbogen. (voor het geval het toch niet aan het scherm ligt)

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Gewoon goed uitlijnen, de wielvlucht zal links en rechts wel niet hetzelfde zijn.

info@europeantuning.nl