Niet meer in eeerste en tweede versnelling

Gestart door Rep, 02-01-2006 01:40:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rep

Ik heb een volvo 850 , 1994, 2.5
Probleem: ik krijg de versnelling niet meer in de eerste en tweede, wel in derde, vierde en vijfde. Betekent dit dat de bak kapot is?
Ik heb hem net uit Belgie naar huis laten verslepen.

Rep

TTT242

V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Volvo850glt

er brandt geen pijl op je dashboard????

Volvo850glt


mehn

#4
Citaat van: Volvo850glt op 02-01-2006 18:19:39
er brandt geen pijl op je dashboard????

Die zit er alleen in bij een automaat. En aangezien de topicstarter het over de 5e versnelling heeft, zal ie wel een handbak hebben  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Johann

Zou bijna denken dat er bij de "vork" op de bak waar de schakelkabels zich op afzetten iets niet goed zit.

Jeroentjuh


Rep

Er brandt geen pijl op het dashboard. Wat voor pijl? Wat zou dat betekenen?

Bedankt voor je reactie,

Rep

Jeroentjuh

#8
Citaat van: Rep op 02-01-2006 23:02:03
Er brandt geen pijl op het dashboard. Wat voor pijl? Wat zou dat betekenen?

Bedankt voor je reactie,

Rep

Die pijl is alleen van toepassing bij een automaat.

Maar aangezien je gewoon een 5-bak hebt zal ik gewoon ff de luchtfilterbak eruit halen en kijken of je schakelkabels nog goed zitten, en of de steun niet is afgebroken.....

Rep

Inderdaad, het is een handgeschakelde 5-Bak,

rep

Rep

geachte helpers,

Als toevoeging kan ik nog zeggen dat voordat ik hem niet meer in de eerste en tweede versnelling kreeg er een vreemd bibberend, schokkerig gedoe door de volvo ging bij het optrekken in de eerste. Dit heeft zich slechts éénmaal voorgedaan.  Erna, en dat was 200 km verder, kreeg ik hem niet meer in z'n eerste.

Tevens deed zich een soort tikkend geluid voor als hij in z'n vrij stond. Nu weet ik niet meer of ik toen de koppeling wel of niet indrukte. Ik kan dat nu niet nagaan omdat de volvo nog steds in Belgie staat en wacht op een sleep terug naar Delft.

Wat me verbaasde was dat de Volvo-Garage in Belgie niet wist wat dit zou kunnen zijn. Nooit eerder meegemaakt.


Rep