Vacuumslangen

Gestart door Eugene, 03-01-2006 13:28:04

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Omdat de vacuumslangen porreus worden na verloop van tijd (10 jaar :P) ben ik van plan om deze te vervangen voor silicone exemplaren van Samco.

Deze zijn er in 3mm, 4mm, 5mm, 6.3mm, 8mm en 9 mm inwendig.

Ik neem aan dat de harde plasitc slangen niet vervangen hoeven te worden. Daarmee bedoel ik die waar de rubberen elleboogjes opzitten.

Hoeveel mm inwendig en hoeveel meter lang zijn alle rubber slangen rond de turbo?

If it's not blown, it sucks...

Johann

Van de turbo, '95 turbo..

Rood = solenoid naar compressorhuis = 490 mm
Geel = solenoid naar wastegate act. = 330 mm
Blauw = solenoid naar inlaat buis = 140 mm

CBV naar spruitstuk = 750 mm

Volgens mij is alles 6 mm. (Geen 4 dus..)

Johann

Ik meet trouwens 6 mm op een thule van een nieuwere solenoid maar de slang is inwendig 5 mm..

Staat mij iets bij dat 6 mm niet goed dicht te krijgen is.

Eugene

dus 1 meter slang van 5mm inwendig. Ik zou zeggen dat het veel meer slang is dan 1 meter. Er gaat er toch ook nog een richting turbodrukmeter?

Johann

Citaat van: eugene op 03-01-2006 15:11:50
dus 1 meter slang van 5mm inwendig. Ik zou zeggen dat het veel meer slang is dan 1 meter. Er gaat er toch ook nog een richting turbodrukmeter?

Die is grotendeels van hard kunststof en volgens mij is het rubber deel er op gelast.

Eugene

Zo, heb ze besteld bij Marc. Zwarte siliconen slang voor 3 euro per meter.....

Voor dat geld wil je tohc niet het risico lopen dat een slangetje springt met alle gevolgen van dien..... :o

Rudi

Citaat van: eugene op 03-01-2006 17:14:41

Voor dat geld wil je tohc niet het risico lopen dat een slangetje springt met alle gevolgen van dien..... :o

Ze zijn er niet voor mijn auto... :( snap nog steeds niet wat er anders aan de slangen van MY'00 is...
Dr.Go-Fast...

Eugene

Maar je kan ze toch wel vervangen door een setje nieuwe OEM volvo slangen? is altijd beter dan 5 jaar oude slangen lijkt me.......

Rudi

Citaat van: eugene op 03-01-2006 17:29:19
Maar je kan ze toch wel vervangen door een setje nieuwe OEM volvo slangen? is altijd beter dan 5 jaar oude slangen lijkt me.......

Ja gewoon nieuwe bedoel je...dat doe ik ook,maybe voor de vakantie,wel verstandig ;)
Dr.Go-Fast...

Johann

Citaat van: Rudi op 03-01-2006 17:26:38

Ze zijn er niet voor mijn auto... :( snap nog steeds niet wat er anders aan de slangen van MY'00 is...

Niks

Oele

Klopt, daarom komt er bij bij gewapende brandstofslang op met mooie kabelklemmen...

niks geen elleboogjes meer, niks geen goedkope poreuse slang en niks geen harde kunstof buisjes die af kunnen breken en niet om een bochtje willen...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

Die hebben weer als nadeel dat je aan de buitenkant nooit kunt zien of de slange zelf lek is of een scheur heeft..

Heb ik op de R gehad, had veel last van de warmte bij de externe WG waardoor de slang binnin de "bewapening" stuk was.. Echt giga de pleuris naar gezocht..

Rudi

Citaat van: Johann op 03-01-2006 18:06:48
Citaat van: Rudi op 03-01-2006 17:26:38

Niks

Oh das mooi ;D
Dr.Go-Fast...

Eugene

Heeft het ook nut om de dunne harde slangetjes, waar die elleboogjes opzitten, te vervangen door siliconen slangen?

Als dit het geval is, weet iemand hoe dik de binnen diameter is (3mm?) en hoe lang zijn de verschillende slangetjes. (ik gok een meter of 2 in totaal) Dan kan ik dat nog even meebestellen, scheelt weer in de verzendkosten ;)

Johann

Citaat van: eugene op 05-01-2006 23:49:28
Heeft het ook nut om de dunne harde slangetjes, waar die elleboogjes opzitten, te vervangen door siliconen slangen?

Als dit het geval is, weet iemand hoe dik de binnen diameter is (3mm?) en hoe lang zijn de verschillende slangetjes. (ik gok een meter of 2 in totaal) Dan kan ik dat nog even meebestellen, scheelt weer in de verzendkosten ;)

Meeste gezeik heb je met de turbo regeling slangen, de CBV slang en het knietje aan 't einde van 't inlaat spruitstuk.