WG stang terug op zijn plaats slaan?

Gestart door Eugene, 03-01-2006 18:14:25

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Ik las laatst op volvospeed dat je de stang van de WG die je turbo ingaat kan terugslaan met een hamer, als deze een beetje eruit is gekomen en er dus een kier is waar ie turbodruk lekt.

Klopt dit, is dit verstandig en kan ik zo niks slopen?

Ik weet niet of dit bij mij het geval is.

Hier is de link:

http://volvospeed.com/vs_forum/index.php?showtopic=30669

If it's not blown, it sucks...

Oele

Hij kan daar helemaal geen turbodruk lekken omdat dit niet de compressorkant is maar de turbine kant...  :(

Het enige wat ie daar kan lekken is uitlaatgassen, als ie dat doet zal het rondom zwart worden... Iets wat je makkelijk kunt controleren...

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Jeroentjuh

Volgens mij wordt bedoeld dat de WG intern lekt omdag de klep niet meer goed afsluit omdat het asje iets omhoog is gekomen, en dat je die met de hamer weer goed kan slaan.

Of het kan en goed gaat weet ik niet.....

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Dan zou je gewoon de flapper van de actuator moeten halen, voelen of ie lekker open en dicht gaat en zo niet voorzichtig de as terug tikken terwijl je blijft voelen of de flapper makkelijk kan bewegen.

Key point, hij moet makkelijk bewegen, Als ie koud is mag ie zelfs wel een beetje rammelen.

Eugene

Dus absoluut niet gewoon een tik verkopen zoals daar staat beschreven :-/

Maar kost het je vermogen als ie daar lucht zou lekken, of wat zijn de andere nadelen of gevaren ervan?

If it's not blown, it sucks...

Johann

Citaat van: eugene op 04-01-2006 00:29:08
Dus absoluut niet gewoon een tik verkopen zoals daar staat beschreven :-/

Maar kost het je vermogen als ie daar lucht zou lekken, of wat zijn de andere nadelen of gevaren ervan?

Valse lucht zou de lambda kunnen beinvloeden. Lekkages kunnen soms de lambda lamp doen aangaan..