Revisie Vialle F-type verdamper

Gestart door jewannes, 24-08-2011 19:34:19

Vorige topic - Volgende topic

jeroen74

Er zal officieel vast wel een moment voor bepaald zijn... waarschijnlijk wat standaard geldt voor een moer of bout van die maat.

Ik heb ze gewoon normaal aangedraaid, niet idioot strak of zo. En dat gaat toch al bijna 2 jaar goed... ;D

hilko73

Kijk, zoiets dacht ik al wel. Vooral omdat er niets over te vinden is. Bedankt!
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

hilko73

Dat zijn maximale aanhaalmomenten per schroefdraad en materiaal. Niet wat ik zoek, maar toch bedankt voor je moeite.

Ludo

Zoals jijzelf en Jeroen schrijft, vast is vast.
Die gaan heus niet los hoor.

hilko73

NinaPaul

Citaat van: hilko73 op 06-01-2015 19:23:29
Dat zijn maximale aanhaalmomenten per schroefdraad en materiaal. Niet wat ik zoek, maar toch bedankt voor je moeite.

LOL, doe dan maar kwartslag voor het afdraaien/stuk draaien  :eusa_whistle:
Die standaard aanhaalmomenten zijn een veel betere leidraad dan "vast is vast", maar je moet het zelf weten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

jeroen74

Msjah... mij lijkt dat als je het echt goed wil doen, je nieuwe bouten/draadeinden en moertjes moet nemen met *bekende* eigenschappen zodat je een bekende wrijvingscoefficent hebt. Niet van die meuk die al jaren troep van de weg heeft zitten snuiven ;)

Ik denk dat voorgeschreven aandraaimomenten voor veel mensen als vrij los worden beleefd.

Lunadust

Citaat van: NinaPaul op 06-01-2015 21:24:40

Die standaard aanhaalmomenten zijn een veel betere leidraad dan "vast is vast", maar je moet het zelf weten.

3,68 Dirktonmeter volstaat over het algemeen voor elke boutverbinding  ;)
Techneut, geen dichter.

hilko73

Ja, en dan gelijk je nieuwe membramen stukdraaien. Lollig joh ;D

razorx

Citaat van: Lunadust op 06-01-2015 21:44:20

3,68 Dirktonmeter volstaat over het algemeen voor elke boutverbinding  ;)
Volledig mee eens. Met een beetje ervaring voel je de gewenste kracht echt aan. Ooit gebruikte ik de momentsleutel maniakaal, Is prima, als die goed is en regelmatig gecalibreert wordt. Bij thuisgebruikers gebeurt dat zelden. Leer het gedrag van de bout voelen.

Frysian-John

Heb zelf laatst ook de verdamper gereviseerd i.v.m veel te hoog stationair CO. Was prima te doen, en de uitstoot was daarna weer perfect! Dit even ter info.