Love 2 XLR8

Gestart door love2xlr8, 05-01-2006 22:45:05

Vorige topic - Volgende topic

love2xlr8

Mijn naam is Ivo en ben lid geworden om wat meer info te verkrijgen over de verschillende typen geblazen volvo's.

Ik rijd in een honda civic hatch  (model 92-95) waar ik behoorlijk wat aan heb versleuteld...
je kent het wel de 'ricer' look, veel audio, maar in mijn geval ook nog erg rap  ;D ... voor de kenners onder ons (en ik weet dat die er zijn) wat specs:
- 1.6L vtec (b16A1)
- Geupgrade olie en waterpomp
- cai
- aangepaste ITR bak
- degelijke koppeling
- lightweight vliegwiel
- veel titanium in de kop (goed voor 10.000+ rpm)
- open uitlaat
- custom software enz, enz, enz.... al met al erg leuk en goed voor iets minder dan 200pk. Eerder had ik hier een 100 pk n2o shot overheen maar wilde toch voor een turbo gaan...ik heb een complete kit liggen op de turbo na (die komt over 1700 dollar). ondertussen heb ik een andere baan en moet nu iets degelijker voor de dag komen. En omdat ik nu veel naar het westen des lands moet rijden wil ik niet te veel opvallen en elke keer 'staande gehouden' worden, en om nu elke dag 300 km te moeten stuiteren is ook geen lolletje. Nu komt er dus een wolf in schaaps kleren bij die mij het comfort gaat bieden en wordt de civic een 'all out drag slut' zoals dat heet. Verder heb ik de lol een beetje van deze auto af omdat ie in 2 maand tijd al 3x aangereden is op parkeerplaatsen en ik nix van de verzekering krijg en een waarborg fonds.... tja.....

GreetzzZ, Ivo

Jeroentjuh

1700 dollar voor een turbo? Wat voor turbo moet er op komen dan? En plaats eens wa foto's van die rijst racer.... ;)

animalT5R

Hallo Ivo,
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar je ''rijst racer'' laat eens wat foto's zien(hoe durf ik het te vragen  ;) ;D)
En we hebben al snel door dat je eindelijk verstandig word ;D
Zie dat je aardig wat kms elke dag moet gaan verslepen,van en naar je werk,[size=0]heb je het verbruik topic al gelezen?[/size] ;)
Ook is het aankoop tpic iets wat je door moet kijken,je zou eigenlijk alles wat van toepassing voor een ''geblazen'' volvo is eens moeten lezen,leer je een hoop van)om de ins en outs te weten.
Succes met je zoektocht.
Gr johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

The Saint

Goeie nick, ik moest eerst ff kijken, maar hij is leuk!

Oh ja, en welkom hier.
No shirt no shoes, no pinball

Laserblue

We worden populair onder de Civic rijders ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

mehn

Citaat van: Laserblue op 06-01-2006 15:29:10

Dat moeten we niet hebben...

Staan we weer in AutoWeek ofzo?  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Remko

Citaat van: mehn op 06-01-2006 15:37:42
Citaat van: Laserblue op 06-01-2006 15:29:10

Dat moeten we niet hebben...

Staan we weer in AutoWeek ofzo?  ;D

:cwm43:

Remko

;D ;D ;DAls ze dan toch overstappen dan maar in een volvo ;D ;D ;D ;D

Turbobiker

Welkom Ivo. En leuk speelgoed die Civic.

Maar je zit aan het goede adres voor een wolf in Volvo-kleren. Je bent waarschijnlijk al gewend aan voorwielen die weinig grip hebben, dus dan kun je je prima uitleven in een geblazen Volvo.

Een redelijke T5 heb je al voor weinig en voor een leuk bedrag heb je zo 300pk. (moet voor 8000 euro te doen zijn, auto + tuning) 2000 euro meer en je kunt al over de 350pk zitten. Maar goed, nu heb ik een redelijk onderstel en een paar brute remmen nog niet meegerekend...

alles staat op het forum. Aan te raden is om Oele's 500pk project effe te lezen onder Tuning.
De Tussenpaus

love2xlr8

Thanx voor de warme verwelkoming...
dat ben ik eigenlijk niet gewend....
Helaas zijn de meeste Honda rijders tuig en van een vrij laag niveau...(met wat uitzonderingen daargelaten :P )
dat is ook 1 van de redenen dat ik een volvo wil hebben ik wordt meteen in een hoek gedrukt en bestempeld als tuig en dat kan ik niet gebruiken nu...

@jeroentje(.nl?) voor 1700 dollar koop je een custom (a fabriek) garrett gt dubbel gekogellagerde turbo of het zelfde van tubonetics weet nog niet welke het worden moet....

foto's van de rice mobiel moeten ff w88 want hij is op het moment een beetje gekneust en dat ziet er niet leuk uit (zowel de voorbumper als de achterbumper) maar dat komt binnenkort weer goed als ik een volvo heb want dan mag ie wat meer stil staan.)

wat de voorwiel aandrijving betreft je hoeft niet altijd weinig grip te hebben bij hogere vermogens ik heb standaard een lsd in m'n bak en dat doet i.c.m. goede banden redelijk wat wonderen....ik weet dat turbo koppel heel wat anders is dan wat ik heb maar een aangepaste abs kan wonderen doen ;)

love2xlr8

wat het gebruik van de volvo's betreft kan er heel wat gedaan worden met dual of triple software neem ik aan en een lpi instalatie doet ook wonderen heb ik gehoord....
mijn civic heb ik nu ook op dual software lopen is alleen niet on the fly schakelbaar; eerst ff van contact en dan er weer op... ik moet eerlijk zeggen dat ik de eco software maar 1 x per jaar gebruik (ik heb namelijk geen kat en ben te lui om deze er voor de apk onder te zetten... maar een 1.6l met 160-170pk komt zonder kat prima door de apk en dat zegt toch wel wat over de staat en kwaliteit van het blok...)

@ The Saint
thanx deze nick gebruik ik al heel wat jaartjes en het valt me elke x weer op hoe weinig mensen hem eigenlijk door hebben....

mathh

Citaat van: love2xlr8 op 07-01-2006 00:03:40
Thanx voor de warme verwelkoming...
dat ben ik eigenlijk niet gewend....
Helaas zijn de meeste Honda rijders tuig en van een vrij laag niveau

Ho ho... ben ook Honda rijder geweest (Accord Aerodeck 2.2i en 3.2 Legend Coupé) maar ben nooit voor tuig uitgemaakt. Misschien achter mijn rug ;D.

Maarre............... welkom, en je hebt een verstandige keus gemaakt.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

love2xlr8

tja... dat komt door het type dat je reed.... de mensen waar ik op doel zijn voornamelijk civic, crx en itr rijders als je snapt wat ik bedoel ;)

Viper850

Citaat van: love2xlr8 op 09-01-2006 13:45:09
tja... dat komt door het type dat je reed.... de mensen waar ik op doel zijn voornamelijk civic, crx en itr rijders als je snapt wat ik bedoel ;)
Ik begrijp het. Zat vorig jaar zelf te twijfelen tussen een Civic Coupé en een Volvo 850. Het mag duidelijk zijn dat ik de juiste keuze heb gemaakt. ;D ;D ;D

Welkom trouwens!

italia

Was de mening van Hardcore-wez? ook al zo'n fanatieke civic-sprinter dacht ik?

succes met de zoektocht!