Bijna gratis rijden voor ondernemers?!

Gestart door FelixB, 18-01-2006 11:57:44

Vorige topic - Volgende topic

Frans Harkema

Citaat van: Derks op 25-01-2006 23:09:35
Citaat van: Frans Harkema op 25-01-2006 22:55:48
Als een marge auto in de zaak wordt ingebracht, dan kan de BTW niet worden verrekend. In geval van totall-loss heb je dus recht op schadeloossteling incl. BTW.

Dat kan wel zijn, maar het genoemde voordeel op de verzekeringspremie  heb je dan niet.

( los van het feit dat je die kan aftrekken)

gr derks

Ten eerste kun je de verzekeringspremie 100% aftrekken als autokosten en ten tweede zit er op de verzekeringspremie geen BTW. Je kunt die dan ook niet terugvorderen. Ik zie het BTW voordeel op de verzekeringspremie dan ook 1-2-3 niet.

Derks

Citaat van: Frans Harkema op 26-01-2006 16:35:19

Ten eerste kun je de verzekeringspremie 100% aftrekken als autokosten en ten tweede zit er op de verzekeringspremie geen BTW. Je kunt die dan ook niet terugvorderen. Ik zie het BTW voordeel op de verzekeringspremie dan ook 1-2-3 niet.

Het ging om het eerder geschetste voordeel wat je op de verzekering premie zou hebben, omdat deze geen BTW over de nieuwwaarde hoeft uit te keren bij een totall-loss. Verzekering hoeft 19% minder uit te keren, dus de premie kan ook lager zijn.

Hierop reageerde ik, dat het bij een 15 jaar oude auto wel een lastig kan zijn. De BTW is ( vaak) niet te verrekenen, en de verzekering moet dus ook inc BTW uitkeren. De premie zal dan ook hoger zijn. Vandaar mijn reactie dat het voordeel van de verzekeringpremie weg zou zijn.

Gr derks