Gordelverklikker (opgelost)

Gestart door Wouter (), 10-01-2006 17:13:35

Vorige topic - Volgende topic

Wouter ()

grrrrrr..

ok, ik heb de relais eruit gehaald en even opengemaakt.
Ziet er goed uit, niks mis mee zo te zien.

Wat ik nu gedaan heb:
-lampjes gechecked en voor de zekerheid vervangen
-draad van de gordelhouder nagekeken; niet doorgeknipt en zit in de stekker onder de stoel.
-relais 212 nagekeken; zit er goed in en lijkt niet stuk

Verder als ik contact maak hoor ik ook geen zachte klikjes of iets.

mmmm....

Vraagje: als je de gordel IN de houder steekt maak je dan een verbinding of verbreek je die dan juist?
Als je een verbinding MAAKT dan kan ik dus ook nog even 1 van de draadjes uit de stekker trekken onder de stoel om te checken of er niet aan de gordelhouder is geprutst.

thuur

Het is een verbreekcontact. M.a.w. als je de gordel erin klikt is het contact verbroken.

Gr 8)

Wouter ()

Heeft iemand tips op welke plek het slim is om door te meten.

Wouter ()

Thuur bedankt; door je antwoord had ik de oplossing snel te pakken.

Als je de gordel in de houder steekt dan wordt het contact verbroken.

Ik heb de de twee draadjes die naar de gordelhouder gaan in de stekker in de stoel even direct verbonden.... KLIK KLIK KLIK

Ik heb daarna de draden van de stekker naar de gordelhouder gechecked maar deze waren goed.
De fout zit dus IN de gordelhouder het contact wordt niet meer gemaakt zodra de gordel uit de houder is.

Ik heb in elk geval de oorzaak.

OK volgende vraag:

HOE maak ik die gordelhouder open???  Hij lijkt wel dichtgelijmd!

thuur

Pfff. geen flauw idee..... Ik zou het ding op de werkbank leggen en aan de slag gaan. In de tussentijd kun je de houder van de passagier gebruiken en uiteraard rondbellen naar de sloperijen voor een vervangend exemplaar ;)

Het is toch een behoorlijk stuk veiligheid, dus je moet jezelf er wel van verzekeren dat je hem heel goed weer inelkaar zet (mocht je m open krijgen..)

Gr 8)

Wouter ()

Het is gelukt.

Andere gordel erin en klaar...  zat 'm ergens in de houder.

Volgende projekt staat alweer te wachten..... koplampwissers.... zucht....   ;D