Motor houdt op LPG soms bij 4000 ineens helemaal in

Gestart door onnaj, 09-01-2006 23:30:59

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

haha nee i got your point en ik denk er hetzelfde over...hopelijk vrijdag wat meer hierover :)

onnaj

Monteur heeft er mee gereden en kon eigenlijk niks vinden. Hij heeft hem alleen wat rijker afgesteld ivm k&n luchtfilter en lege katalysator.

dus hopelijk is het hiermee opgelost....en anders to be continued!!

Sem

Citaat van: onnaj op 09-01-2006 23:39:34

Is die 850 voor mij van jou geweest?

Neej.., hijs van Jeroen geweest en daarna van Ferry.., beide goeie vrienden hier uit het dorp.
Toen Jeroen jou auto nog had ik ik mijn donker rode zijn we op het zelfde moment lid geworden van de 850club.
Daarna kocht Jeroen een andere en heeft Ferry hem overgenomen.
Ik zal eens een foto posten van beide auto bij elkaar toen ze nog geen make-up op hadden.

Oja.., de LPG computer zit er gewwon nog in, anders zou je auto het helemaal niet meer doen.
Er is gewoon een handgestelde regelaar tussen gezet, omdat hij op LPG zo in toeren bleef hangen. (leverde weinig op)

Sem

Daar staat ie... jouw 850 zonder "make-up:!

En die van mij er naast...., ik mis m nog steeds...  :'(

Sorry, maar ik weet echt niet hoe ik die foto's kleiner moet maken...

onnaj

Die bovenste foto heb ik ooit gehad van Jeroen maar die onderste had ik nooit gezien....op die foto staat nog 'iets' hoger op de wielen voor...ik heb er nu trouwens heel ff winterbanden en velgen op zitten dus nu ziet ie er nie zo strak uit, maar die turbovelgen staan hem ook goed!

Wat heb je met jouw volvo 850 gedaan??

Sem

Zie hier..: http://www.volvo850forum.com/index.php?board=34;action=display;threadid=4762

Er waren helaas meer dingen, waarom ik hem heb weggedaan.
-Motor lekkage problemen door carterdruk.
-Geen airbags en gordelspanners meer door aanrijding in het verleden. (wist ik ook niet)
-Geen LPG.
-Geen model '95. (op achterlichten na...)

onnaj

Ik zag hem namelijk nu niet meer bij het rdw aangemeld staan, dwz dat ie dus niet meer rondrijdt.

Ik heb op zich tot nog toe veel schik met de 850 (gelukkig). Er zijn wel kleine dingen maar ja dat hou je altijd met een oude(re) auto. Toen ik hem vorig jaar gekocht heb, heb ik wel een compressietest gedaan en met koude motor had ie op alle 5 de cylinders 12 bar dus uitstekend. In principe zal mijn volvo nog wel ff meegaan (hoop ik :))

Vertigo

Mijn 850 houdt op LPG ook soms in bij 4000 of 5000 toeren, maar dat doet ie alleen als de LPG tank bijna leeg (met nog zo'n kleine 100km te gaan volgens de boordcomp) is en ik volgas optrek... indien er meer LPG in zit kan ik altijd zonder problemen doortrekken tot zeker 6000 (verder durf ik eerlijkgezegd niet door te trekken)

Klinkt dus misschien stom, maar hoe vol is jouw tank op het moment dat ie even inhoud?

Sem

Citaat van: onnaj op 19-01-2006 22:40:04
Ik zag hem namelijk nu niet meer bij het rdw aangemeld staan, dwz dat ie dus niet meer rondrijdt.

Hoe bedoel je? Ik heb net nog gekeken, maar de HV-RZ-35 bestaat nog zeker wel.  ???
Ik schrok er al van toen je dat zei...  :P

Toen je het zei ben ik als een bezetene gaan kijken..., het doet me toch wat he...  ;)
Gisteren toevallig nog vakantie foto's zitten kijken van drie jaar terug en daar staat m'n 850 mooi te glimmen in de franse zon.
Ben wel eens benieuwd hoe het nu met m gaat.

Maar goed... verder "ontopic".

onnaj

CiteerKlinkt dus misschien stom, maar hoe vol is jouw tank op het moment dat ie even inhoud?

Hij is nu wat rijker afgesteld en hij heeft niet meer ingehouden boven de 4000 rpm. Ik denk dat het leeghalen van de kat en het installeren van een vervangingsfilter ervoor gezorgd heeft dat er meer lucht bij komt dus moest t mengsel rijker afgesteld worden.

Ik heb alleen t idee dat mijn uitlaat(spruitstuk) lekt....tenminste zo klinkt het, maar andere zeggen weer dat t de lege kat is die zo brak klinkt....wordt toch een pijpje erin lassen denk ik.