Motor houdt op LPG soms bij 4000 ineens helemaal in

Gestart door onnaj, 09-01-2006 23:30:59

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Ik heb sinds een paar weken dat wanneer ik op LPG rijd de motor soms bij 4000 toeren, soms bij rond de 5000 ineens helemaal inhoudt..alsof ie de gastoevoer helemaal afkapt. Op benzine rijdt ie vrij goed alleen heb ik t idee dat ie onder de 4000 toeren gesmoord wordt...net alsof bij 4000 toeren er ineens 2x zoveel lucht bij komt en dan trekt ie prima.

Wat sinds kort ook is, is dat wanneer ik op benzine gereden heb en ik het contact afzet het lampje van lpg/benzine schakelaar rood blijft knipperen...enig idee waar dit dan vandaan komt?

Thanks!

Sem

Op LPG reed ie altijd goed..., maar op benzine (zo ver ik weet) hield hij altijd in bij 4000tp/m.

Vreemd dat ie dat nu ook op LPG doet. Verdampertje? Of is die al vervangen?

Sem

onnaj

Verdampertje is vervangen...paar maanden geleden. Het lijkt gewoon echt of ineens 0,0 vermogen meer heeft....raar. Misschien dat t aan de schakelaar van de lpg ligt, vanwege dat rare knipperen. Dat ie soms op 2 brandstoffen rijdt en soms op geen????!!

Is die 850 voor mij van jou geweest?

Christiaan

Volgens mij betekent dat knipperende lampje dat je een storing hebt in je LPG systeem............. Misschien dat iemand dat hier kan bevestigen?

italia

volvoTon

Lijkt op mijn probleem.
Pomp van gasinstalatie kapot >:(dus een reparatie van ongeveer 700 euro
daar wordt je niet blij van.
Of is er nog iemand die een goedkoop adresje weet?????

volvoTon

onnaj

hij doet t maar af en toe meestal trekt ie prima door boven de 4000...niet dat ik daar gigantisch vaak kom op lpg...

ed

Ik denk niet dat deze auto een LPI installatie (dus pomp) heeft.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Christiaan

Aangezien je verder nogal een hoog verbruik schijnt te hebben (lees ik hier op het forum) zou ik er gewoon eens naar laten kijken. Zeker enkel het uitlezen van de LPG computer moet je niet de kop kosten...........................
Christiaan

onnaj

Er zit geen lpg computer meer in....de vorige eigenaar heeft er een handafstelling van gemaakt. Ik heb t idee dat het hem misschien in die terugslagklep zit, dat die nie helemaal goed is. Ik ga hem vrijdag wegbrengen en dan hoor ik meer. Maar eventuele ideeen zijn altijd welkom.

En het is helaas geen LPi nee

Christiaan

Computer eruit? Lijkt me sterk.
Ik denk eerder dat de LPG stappenmotor verwijderd is?
Wat bedoel je met terugslagklep trouwens?
De gasklep of een afsluiter?
Christiaan

onnaj

Volgens mij monteur zijn en de gascomputer en de stappenmotor verwijderd en vervangen door handafstelling. Hierdoor denkt mijn computer dus ook altijd en eeuwig dat ik op benzine rijdt....waardoor de branduren van mijn 'lambda' lampje inmiddels verstreken zijn en niet meer aan gaat....

Ik bedoel daarmee de afsluitklep, wellicht dat ie soms ineens afsluit of zo....ik noem maar wat hoor...

Christiaan

Je schreef eerder dat het lampje sinds kort knippert.
Ik denk dan, waarom knippert dat lampie dan en dan ook nog niet vanaf het begin? Echt ik geloof het niet 123 dat er geen computer meer inzit.
Vraag eens om een 2nd opinion bij een gasboer.
Is het een Vialle / Volvo AMS systeem?
Bij mijn GLT zat de computer onder de stuurkolom.
Succes.
Christiaan

onnaj

CiteerJe schreef eerder dat het lampje sinds kort knippert.

daar heb je helemaal gelijk in....maar t vreemde is dat ie dat weer heel af en toe doet en alleen als ik hem op benzine zet en dan uitschakel....maar goed je zou zeggen dat er een computer is die da lampje aanstuurt ja....zal t nog wel es goed navragen

edit:      tis wel een vialle installatie trouwens

Christiaan

OK, maar ik geloof dus niet zo in een zelfdenkend knoppie........Zo van laat ik eens gaan knipperen vandaag
Maar goed we horen het graag wat het probleem was.
Christiaan