keuring SCM alarm

Gestart door marcelV70R, 10-01-2006 15:25:00

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: E.Asbroek op 14-06-2009 22:59:10
Citaat van: elianmars op 14-06-2009 22:44:50
De vraag van Eric (of is 't met een K?) is toch hoe de hellingshoeksensor en bewegingssensor kunnen worden geactiveerd?

Wat betreft de keuring voor het alarm, volgens mij kan elke alarmboer dat voor je doen.

Toen ik de 850 nog had moest ik 't ook hebben voor de verzekering. Ben toen gewoon naar een alarmboer in de buurt gereden en die heeft 't voor me gekeurd.
Het jaar daarna heb ik 't daar weer laten keuren.

En die eerste activering/keuring.... wat kostte je die?

Enne... Eric met een C !!! Niet meer vergeten he!  ;D

Ik weet niet of die sensoren geactiveerd moeten worden voor het alarm? Dan lijkt me dat je daarvoor bij de dealer moet zijn.

Bij mij deden een paar dingen het niet (goed), o.a. een bewegingssensor en de schakelaar bij de motorkap. Dat hebben ze voor me in orde gemaakt. Voor de reparatie en de keuring was ik iets van 80 euro kwijt, Erikc.

Eric

Ok, Ik heb even een 5 tal bedrijven van de SCM site aangeschreven. Van Ton van Kuijk heb ik een aanbieding gekregen.

Erg van belang is dat er een sirene met noodstroom in zit. Er zit een sirene in maar of dat nu met noodstroom is ??? ???

Hoe kan ik dat zien?
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

UserID6342

Gewoon even proberen, accupool los bij ingeschakeld alarm dan zou die al moeten afgaan in principe

Sbv

Citaat van: E.Asbroek op 15-06-2009 13:46:47
Ok, Ik heb even een 5 tal bedrijven van de SCM site aangeschreven. Van Ton van Kuijk heb ik een aanbieding gekregen.

Erg van belang is dat er een sirene met noodstroom in zit. Er zit een sirene in maar of dat nu met noodstroom is ??? ???

Hoe kan ik dat zien?
Eric,
Heb je al met SCM zelf contact gehad ? over wat en hoe ?

Eric

@ SBV -  Ja ik heb contact gehad. De juiste man was vandaag niet aanwezig en de dame die ik nu sprak kon me niet zo veel vertellen.
Dus nu een email gestuurd met de vraag.. Even afwachten dus.

@ Dirk342 - Ja das een logische... die had ik moeten kunnen verzinnen. Alleen hoe krijg ik het alarm aan de gang terwijl het in duitsland maar een klasse 1 is?

Gewoon deur maar eens open trekken met raam open en ingeschakeld alarm.

Ben benuieuwd
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Sbv

Wat zegt Volvo dealer ? Het is volgens mij een kwestie van componenten aansluiten en eventueel software erin ?
Bij mij wat het simpeler, alles zat er al in, enkel geen certificaat.

Je hebt al wel hellingshoek sensor en ultrasoonsensoren gemonteerd ? Bekabeling lag er al ?
Mocht je die onderdelen nog niet hebben, ik heb nog wel wat denk ik

Eric

Citaat van: Sbv op 15-06-2009 16:05:06
Wat zegt Volvo dealer ? Het is volgens mij een kwestie van componenten aansluiten en eventueel software erin ?
Bij mij wat het simpeler, alles zat er al in, enkel geen certificaat.

Je hebt al wel hellingshoek sensor en ultrasoonsensoren gemonteerd ? Bekabeling lag er al ?
Mocht je die onderdelen nog niet hebben, ik heb nog wel wat denk ik

Met Ultrasoon sensoren bedoel je de sensoren in de B spijlen toch? Deze heb ik gekocht bij Rima samen met de hellingshoeksensor. De bekabeling lag er allemaal al. Inpluggen en klaar. TvK melde dat er 2 opties zijn. de ene kost 68 euro en de andere 252 euro. Staat verder geen uitleg bij.
Was bij beide opties wel belangrijk dat er een sirene met noodstroom al in zit.

Sbv

Sirene met noodstroom zit dacht ik achter je rechtervoorspatbord nabij ruitensproeierresevoir tankje.

Het is een blokje van 20x10x4 (lxbxh) cm ongeveer.
Erg rot bijkomen in ieder geval. Ik weet niet of je spatboard eraf moet of dat je erbij kan komen door je kunstof deel van de wielkuip los te halen
Ultrasoon zitten inderdaad in de B-stijlen. Hellinghoek ergens achterin kofferbak aan pass. zijde

Geert-Jan

Citaat van: Sbv op 15-06-2009 16:54:17
Sirene met noodstroom zit dacht ik achter je rechtervoorspatbord nabij ruitensproeierresevoir tankje.

Het is een blokje van 20x10x4 (lxbxh) cm ongeveer.
Erg rot bijkomen in ieder geval. Ik weet niet of je spatboard eraf moet of dat je erbij kan komen door je kunstof deel van de wielkuip los te halen
Ultrasoon zitten inderdaad in de B-stijlen. Hellinghoek ergens achterin kofferbak aan pass. zijde
Is wel te doen via de onderkant.
Moet je inderdaad de kunstof wielkuip even deels losmaken (2 kunstof moeren) en een beetje slange mens spelen met je arm. ;D

Heb die van mij even gedemonteerd omdat hij het niet doet. (stekker afgebroken) :eusa_think: gaat a.s.a.p. een nieuwe in.

Suc6

Geert-Jan

Volvo850Club lidnr.0504409

haasje

een sirene met (nood)accu is bijna altijd ook voorzien van een sleutelschakelaar om hem uit te schakelen.

Sbv

Citaat van: haasje op 15-06-2009 20:45:51
een sirene met (nood)accu is bijna altijd ook voorzien van een sleutelschakelaar om hem uit te schakelen.

Dat is bij een S/V70 niet zo handig, dan ben je een aardige tijd bezig om erbij te komen. Spatkuip verwijderen of hele spatbord loshalen. Ik kan het niet vinden op de unit die ik nog heb liggen

haasje

Hoe wil jij aan die auto sleutelen als je accu los moet, normaal gesproken gaat dan toch je alarm af, ook al staat alarm uitgeschakeld.

Domaso

Citaat van: haasje op 15-06-2009 20:50:47
Hoe wil jij aan die auto sleutelen als je accu los moet, normaal gesproken gaat dan toch je alarm af, ook al staat alarm uitgeschakeld.

Bij 'n guard 1 kun je het alarm in de "service" mode zetten.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Geert-Jan

Citaat van: Sbv op 15-06-2009 20:49:19
Citaat van: haasje op 15-06-2009 20:45:51

Dat is bij een S/V70 niet zo handig, dan ben je een aardige tijd bezig om erbij te komen. Spatkuip verwijderen of hele spatbord loshalen. Ik kan het niet vinden op de unit die ik nog heb liggen
Ik heb hier de defecte liggen en er zit een noodstroom accu in.
Effe een momentje en ik zet de foto erbij. ;D

Volvo850Club lidnr.0504409

Sbv

Citaat van: Domaso op 15-06-2009 20:52:40
Citaat van: haasje op 15-06-2009 20:50:47

Bij 'n guard 1 kun je het alarm in de "service" mode zetten.
Dit is VGLA4 dacht ik