afstandsbediening

Gestart door big ben, 11-01-2006 13:34:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

big ben

Ik wil op mijn 850 graag A.B.  8)

Nu was ik even bij Elferink, en die zei dat je een relais moest plaatsen met de bijbehorende handzender, is het echt zo simpel???? ??? ???

Het bouwjaar van "the car" is 1992.

En als het mogelijk zou zijn,, tot welk bouwjaar kan het "setje " dan gebruikt worden???

Alvast bedankt voor de info ;D

thuur


Edwin

Koop aub NIET dat systeem wat je dmv een kastje achter je dashboard aansluit. Werkte bij mij voor geen meter! Probeer de zoekfunctie maar eens daarover. Woehaa, mijn nekharen (heb ik niet maar figuurlijk dan...) gaan er nog steeds van overeind staan. DON'T BUY IT!!!!

Kun je beter iets professioneels laten inbouwen bij een inbouwcentre voor een paar euri meer...

gr. Edwin.  8)

Wouter ()

Ik ben ook op zoek naar deze optie.

Trouwens met dat kastje die je zo bij Volvo kan bestellen trouwens (ca €90) gaan je knipperlichten niet knipperen terwijl dat nou juist zo handig is.

Het schijnt niet duur te zijn om het te leten inbouwen bij 1 of andere auto elektrinica zaak maar ik ben ook nog op zoek naar 1tje in de buurt van Haalem...



Edwin

#4
Citaat van: Wouter P op 14-01-2006 13:16:27
Ik ben ook op zoek naar deze optie.

Trouwens met dat kastje die je zo bij Volvo kan bestellen trouwens (ca €90) gaan je knipperlichten niet knipperen terwijl dat nou juist zo handig is.

Het schijnt niet duur te zijn om het te leten inbouwen bij 1 of andere auto elektrinica zaak maar ik ben ook nog op zoek naar 1tje in de buurt van Haalem...

Ook met achteraf bij ingebouwde knipperlichtfunctie knippert ie de heflt van de tijd niet omdat het hele systeempje prul is! Ik zou je echt aanraden om gelijk maar een degelijk AB systeem mèt knipperlichtfunctie van bosch of VDO ofzo in te bouwen bij een goed inbouwstation.

Kost misschien un petit peu meer, maar auf dauer besser! Bij mij werkte dat systeem echt de helft van de tijd niet! Ik denk dat òf het signaal van de zender veels te zwak is òf dat het signaal te snel gestoord wordt door onze met microgolven overvolle ether....

Ben benieuwd of de huidige eigenaar van mijn regent red pearl 854 2.5i LZ-GG-xx hier nog steeds last van heeft? Ik hoop het niet voor hem! :-[

gr. Edwin.  8)

Vertigo

#5
Heb vorig jaar voor 70 Euri een universeel AB-systeempje met knipperlichtfunctie gekocht en werkt perfect, doet het altijd. Zelf aangesloten in een klein uurtje, maar zal nu in een half uurtje kunnen lukken.

edit:
Dat AB-systeem van volvo dat je zo achter het dashboardkastje aan kan sluiten werkt pas bij modellen vanaf eind 92... Mijn vorige 850 was 2 maandjes te oud voor dat systeem, vandaar dat ik toen een andere oplossing heb gezocht.

HJStam

Kan je ook beschrijven hoe je dat hebt aangesloten? Ik wil een AB installeren, nadat mijn defecte Volvo Guard is uitgeschakeld. Een nieuwe bediening van de centrale deuropening op AB moet toch niet zo lastig te installeren zijn.

Vertigo

#7
Citaat van: HJStam op 23-01-2006 21:50:15
Kan je ook beschrijven hoe je dat hebt aangesloten? Ik wil een AB installeren, nadat mijn defecte Volvo Guard is uitgeschakeld. Een nieuwe bediening van de centrale deuropening op AB moet toch niet zo lastig te installeren zijn.
Ik heb uiteindelijk een eenvoudige, maar misschien niet zo "nette" manier gebruikt om de afstandsbediening in te bouwen. Ik heb de constante stroom en de massa afgetapt bij de aansluiting van de radio. Om de kabels voor de vergrendeling en knipperlichten aan te sluiten heb ik extra draden naar de kofferbak getrokken. Ik had namelijk niet genoeg kabelverbinders en had nog wel extra draad en kroonsteentjes en de winkels waren gesloten.
Ik heb in de kofferbak 2 draden aangesloten op het slot - een draad voor het openen en een draad voor het sluiten. Er zitten bij dat slot maar 4 draden dus dat dat is niet zo moeilijk te vinden. De twee andere draden heb ik naar resp. het linker en rechter knipperlicht getrokken en daarop aangeloten. Het bedieningskastje zelf ligt onder het dashboardkastje.
Zoals ik al zei, niet echt een nette oplossing, maar wel een practische. Je hebt veel minder tijd nodig om de juiste draden te vinden en je hoeft niet het hele dashboard open te schroeven om bij de kabels te kunnen.
gr.
Jens

P.S. je kan eenvoudig controleren of bij jou auto de centralevergrendeling ook werkt op de achterklep: open of sluit de deuren eens met dat slot, indien de CV dan ook werkt, dan kan je de AB er ook op aansluiten.