ledje

Gestart door big ben, 12-01-2006 11:06:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

big ben

 ??? Als ik het plaatje (waar normaal gesproken het ledje zit) eruit haal dan zitten daar twee kabeltjes aan.

Zou ik hier een universeel ledje op aan kunnen sluiten???  :) 20v '92

@®-

#1
Meten hoeveel spanning erop staat.

Maar als je geen alarm hebt zou ik eerder de spanning van de radio vandaan halen en rood op constante spanning zetten en zwart op geschakelde spanning gaat het lampje knipperen wanneer je het contact uit zet.

big ben

Citaat van: @®- op 12-01-2006 11:21:41
Meten hoeveel spanning erop staat.

Maar als je geen alarm hebt zou ik eerder de spanning van de radio vandaan halen en rood op constante spanning zetten en zwart op geschakelde spanning gaat het lampje knipperen wanneer je het contact uit zet.

thanks!!!!!!!!!! ;D

dan gaan we dat maar eens uitvoeren  ;)

big ben

Nou het ledje doet het ;D

Plaatje bij voorruit er uit gehaald, gaatje boren, universeel ledje erin, draadjes aangesloten zoals gezegd was ( zie hierboven), en het werkt.

Het is net echt ;D 8)
[/quote

Derks

Citaat van: @®- op 12-01-2006 11:21:41
de spanning van de radio vandaan halen en rood op constante spanning zetten en zwart op geschakelde spanning gaat het lampje knipperen wanneer je het contact uit zet.

dat snap ik niet helemaal, je sluit het ene pootje van de led aan op de constante plus, en de andere op een geschakelde plus.
Wordt deze dan min als het contact uitstaat? of werkt het anders.


gr derks

thuur

Nee niet echt een min, maar een LED trekt zo weinig stroom dat het voor het LEDje voldoende is om te kunnen branden/knipperen.

De stroom zoekt zich wel een weg, en met 16 tot 25 mA hoef je er niet wakker van te liggen ;)


Gr 8)

Derks

Hmmmm,
nadat mijn V70 2 dagen bij de dealer heeft gestaan, omdat de software voor de autotelefoon niet in te lezen was, heb ik niet meer zoveel vertrouwen in de zweedse electronica :-\

Ik denk dat met die lekstroomtjes bij mij de handel wel overhoop ligt.

maar ja, wie niet waagt,,,,,,, ;D



gr derks

thuur

Citaat van: Derks op 12-01-2006 21:30:21
Hmmmm,
nadat mijn V70 2 dagen bij de dealer heeft gestaan, omdat de software voor de autotelefoon niet in te lezen was, heb ik niet meer zoveel vertrouwen in de zweedse electronica :-\

Ik denk dat met die lekstroomtjes bij mij de handel wel overhoop ligt.

maar ja, wie niet waagt,,,,,,, ;D



gr derks

Ik heb nog altijd meer vertrouwen in Zweedse elektronica dan de huidige Duitse en (all-time) Franse en Italiaanse :-X

Maar een 'spook' heb je snel te pakken. Meestal een slechte massaverbinding ("ergens") en anders een losse of gecorrodeerde stekker of beschadigde kabel. Als je weet dat in een beetje auto al een paar honderd tot kilometers kabel ligt...... ::)


Maar het verbruik van zo'n LEDje (wat dus uit is als de sleutel op positie II staat -> 2 maal plus, daar gaat geen stroom van lopen) of je klokje(!) is vaak kleiner dan de inwendige lekstroom van een accu ;)


Gr 8)

@®-

Citaat van: Derks op 12-01-2006 21:30:21
Hmmmm,
nadat mijn V70 2 dagen bij de dealer heeft gestaan, omdat de software voor de autotelefoon niet in te lezen was, heb ik niet meer zoveel vertrouwen in de zweedse electronica :-\

Ik denk dat met die lekstroomtjes bij mij de handel wel overhoop ligt.

maar ja, wie niet waagt,,,,,,, ;D



gr derks

Bij jou is het zo wie zo heel anders omdat in de V70N CANBUS ligt en daar kan je niet teveel meer rommelen.

big ben

Even een opgraving................. :-\ ik heb nu een ledje van een 850 en een van een v70,.............. nu wil ik deze aansluiten , en heb de volgende 4 aansluit mogelijkheden;

zwart, bruin, grijs, roze/wit............. ik heb dus de aftakking van de radio, welke kleur moet erop de min en welke op de plus??

Alvast bedankt!! ;)

Ben


thuur

Zwart (SB) is de massa, roze-wit (P-W) is de plus.


Gr 8)

big ben

 :eusa_dance:

..................helaas is het nu te donker onder de carport ;D