Even voorstellen, nieuw forum lid!

Gestart door MaxieS70, 18-01-2006 22:00:54

Vorige topic - Volgende topic

MaxieS70

Hallo mede Volvo rijders!

Ik lees al een geruime tijd mee op dit forum en heb besloten om mij toch eindelijk maar eens aan te melden  ;D

Wie ben ik?
Ik ben dus Max, 20 jaar, studeer HBO Management Economie en Recht in Breda en woon in Oosterhout NB. Ik werk inmiddels al 3 jaar in een bouwmarkt(dat bevalt goed mede door de 20% personeelskorting ;) )

Wat ik zoal in mijn vrije tijd doe? Ik rijd een Volvo 480 Turbo en daar gaat wel aardig wat vrije tijd inzitten kan ik je zeggen...  :P ik rijd deze auto inmiddels een half jaar zonder noemenswaardige problemen en dat viel mij niet tegen als ik kijk naar het bedrag dat ik betaald heb voor deze wage.
Verder rijdt ik in de zomer met een RC wagentje op benzine, een vrij dure hobby maar een erg leuk tijdverdrijf  ;D
En voor de rest leuke dingen doen met vrienden etc.

Waarom Volvo?
Op jonge leeftijd ben ik samen met mijn vader gaan kijken bij de Volvo dealer omdat mijn vader eindelijk eens een echte auto wilde na jarenlang nissan te hebben gereden. Daar hebben we onze nissan sunny ingeruild voor een 940 bomvol met opties. Toen had ik al een voorkeur voor de 850 maar de 940 was op dat moment aantrekkelijker omdat het om een showroom model ging wat eruit ging.
Op dat moment ben ik besmet geraakt met het Volvo virus, dat virus raak je nooit meer kwijt, nu snap ik eindelijk de slogan "Volvo for life"  ;D
De 940 is van 1998 en heeft nog maar 75000 km gelopen. en ziet er uit en rijdt als nieuw natuurlijk  ;)

Mijn 480 Turbo is van 1990 en heeft 218 dk gelopen (212 dk bij aankoop half jaar terug)
Ik had op moment van aankoop niet echt een auto nodig omdat ik er thuis altijd wel 1 kan gebruiken (940 of kia carens) dus zocht ik een goedkope volvo om wat op te knappen in mijn vrije tijd.
De voor zijn tijd luxe 480 had al snel mijn voorkeur omdat deze wagens particulier zeer weinig kosten en een erg hoog "fun to drive" gehalte hebben.
Daarnaast is alle luxe zoals electrische ramen en spiegels, stoelverwarming en boordcomputer natuurlijk erg leuk op een 15 jaar oude auto die mij nog geen 1000 euro gekost heeft.

Wat doe ik op het 850 forum als ik een 480 heb?
Een 480 is een leuke wagen maar net niet helemaal Volvo. De 850 heb ik altijd al een zeer mooie auto gevonden en dat 5 cilinder geluid ... tja dat hoef ik jullie niet uit te leggen  ;D
Ik ben enkele weken terug eens langs marans geweest om eens te kijken wat ze hadden staan. Na een praatje met de eigenaar bood hij mij een proefritje aan in een 850 die zojuist was ingeruild, ik had nog nooit met een 850 gereden dus daar had ik wel zin in  :D de auto was van 1995 en heeft 560 dk gelopen(lpg). Na de proefrit wist ik het zeker, mijn volgende auto word een 850!  ;D

Nou eigenlijk heb ik veel teveel getypt dus voor de mensen die nog niet in slaap zijn gevallen hier 2 fotos van mijn wagen  ;)

Ik heb besloten om mijn 480 door te rijden tot begin van de zomer en dan eens te kijken naar een mooie 850 als opvolger ;)

Groeten Maxie

ThijsRrrr

He maxie, welkom hier. Leuk zo'n 480 turbo, heb er afgelopen weekend ook 1 gekocht voor mijn vriendin. Leuke auto met veel opties voor die tijd. Maar de v70 blijft voor mij toch wel de lekkerste om in te rijden

DopdeDouwer

hoi Maxi,
Jeetje wat een mooie 480 heb jij zeg! Voor die prijs heb je het wel mooi voor elkaar. Ik zelf ben ook nog student en zal waarschijnlijk niet gelijk in een 850 beginnen en zit ook naar een kleine volvo te kijken. vooral de 480's zijn erg mooi. De jouwe ziet er heel strak uit. Ik weet niet of je er veel aan hebt moeten doen maar volgens mij al alle techniek werkt heb je een zeer luxe wagentje.
Als hij helemaal picobello is kan je m misschien wel inruilen voor een bescheiden roffel, waar je dan zelf weer het een en ander aan kunt opknappen.

Maar goed in iedergeval welkom op het forum!
Vierkant Rules

MaxieS70

Ik kan een 480 als eerste auto iedereen zeker aanraden. Van dit type Volvo zijn alle bedradings schema's etc online te vinden dus kleine problemen zijn makkelijk zelf op te lossen. Maar als alles werkt heb je een auto die niet iedereen heeft en die lekker comfortabel is.
Ik vind het wat dat betreft een perfecte auto voor de student die net iets meer wil, je hebt voor weinig geld ontzettend veel auto, en de 1.7 Turbo rijdt ook nog eens erg lekker  ;D

Groeten Max

sas

Hallo Maxie, welkom. Een 480 wilde ik ook altijd, de GT Turbo. Dat front van de 480 ziet er zo tevreden uit, he? Zo heeft elke auto zijn eigen gezicht, of ben ik de enige die dat ziet?

Veel plezier van je 480, ziet er mooi uit, maar de 850 is idd meer Volvo. Maar als 20-jarige mag je niet klagen met een 480 turrebo  ;)

DerWeis

Welkom Max, mooie wagen heb je trouwens! En wat dat eigen gezicht betreft als je de bovenste foto op de kop bekijkt komt de grille al bekent voor! ;D ;D
Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

fearless

Hey welkom hier. En ik moet zeggen erg mooie 480.

Volvo comfort

Hey Max..

Idd een nette 480 ..

zo zie je ze niet vaak meer..

Maaruh  op naar de 5 cylinder

gr. Koos

The Saint

Welkom Maxie, dat zijn mooie plannen die je hebt  :D

Je 480 ziet er op de foto idd mooi uit! Veel plezier en suc8 met je zoektocht komende zomer.

Lekker druk he, in je eentje in die bouwmarkt. Maar je collega's hadden het ook druk: Karten, steengrillen...  ;D

No shirt no shoes, no pinball

Claudia

Citaat van: The Saint op 28-01-2006 09:35:25

Lekker druk he, in je eentje in die bouwmarkt. Maar je collega's hadden het ook druk: Karten, steengrillen...  ;D

;D ;D ;D

Ha die Maxie!
Welkom....en veel succes met je zoektocht naar een 850!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

teddy

ha max welkom hier, nu alleen nog een 5 pitter

MaxieS70

Citaat van: The Saint op 28-01-2006 09:35:25

hahaha  ;D

Bedankt voor alle reacties, ik weet zeker dat ik met behulp van dit prachtige forum straks een heel mooie 850 (T5  ??? ;D) voor de deur heb staan!

Groeten Maxie

Racingbrick

Welkom op dit fijne forum, en wat een mooie 480 heb je, ik weet nog toen ze uitkwamen, net als de 850GTL waren die eerste 480's ook in het rood.
Laten we allebij maar een T5 opscharrelen, kunnen we lekker bijpraten bij een meeting of zo. ;D
succes!

R.Bijl

he leuk man zon 480 gauw op zoek naar een mooie 850 want idd die 5cil he ik zou als je de mogelijkheid hebt de 480 niet wegdoen en lekker een oldtimer laten worden ;D

groet Robin
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

NicoGLT93

Knappe 480 Maxie 8)

Goed begonnen is half gewonnen, we kijken al uit naar je toekomstige roffel!
groeten, Nico
Zit er een pinguin op de tram, 't is dat hij zijn roffel niet nam.