Witte lucht-slangetjes ?

Gestart door Joeri, 02-03-2003 14:22:04

Vorige topic - Volgende topic

Joeri

Bij mijn zoektocht naar het probleem met mijn LPG kwam ik in de motor onder de zwarte kap van de gas-geef-kabelaansluiting  ::) een verdeelstuk tegen waar witte (lucht) leidingen op aangesloten zitten. 1 komt van de luchtfilter en verschillende gaan richting injectoren, radiateur ed.

Mij viel hierbij op dat de aanvoer (?) die vanaf de luchtfilter loopt niet aangesloten zat. In plaats hiervan zat er een afdichtingsrubber op.

Is dit normaal bij een LPG auto? Of heeft het ergens anders mee te maken.

Het afdichtingsrubber is trouwens flink verteerd en zuigt valse lucht aan wat mijn stationair toerental merkbaar omhoog haalt.

Wat heeft het geheel voor Functie trouwens?

lavast bedankt.

Groetjes, Joeri.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Dreamer

Ik ben ff op zoek gegaan voor je, heel mischien staan hier wat antwoorden. http://www.clsdualfuel.com/typical_conversion.shtml Maar heb geen tijd om alles te lezen, want ik moet weer op pad.

suc6
Alle hierboven gedane uitspraken zijn op persoonlijke titel.Gelijkenis met werkelijke personen dood of levend berust op toeval.Eventueel kwetsende uitspraken zijn niet als zodanig bedoeld.

Joeri

Citeerik denk dat het heel moeilijk word vanop afstand een antwoord te geven.
ieder merk en gasinbouwer heeft zo zijn eigen manier van inbouwen en verschilt dan ook enorm ten opzichte van een andere 850.
maar een afdichtingsrubber dat verteerd is en valse lucht trekt hoort in ieder geval niet.
kan je er niet een stukje afsnijden en terug monteren?.

Nou, ik vraag me eigenlijk ook af of het daadwerkelijk erbij gezet is tijdens de installatie van het gas. Het kan ook een standaard iets zijn opde 850. Het ziet er namelijk niet echt achteraf ingebouwd uit  ::)

Joeri

Het gaat er ook om dat het slangetje wat normaliter vanaf de luchtfilter loopt niet aangesloten zit. Hiervoor in de plaats is dat afdichtingsrubber geplaatst. En dit lekt lucht dus dat zal ik in ieder geval even fixen.
Maar ik vraag me wel af of het losse slangetje er niet gewoon op hoort.

Kortom, ik zie het nut van het geheel niet  :-/

ed

Joeri,

Deze is bij mij ook afgedopt. Op de gasconvertor (het ronde ding in je luchtleiding) zit een slang welke weer naar beneden gaat. Daarnaast zit ook weer een afgedopte aansluiting, waar de slang (die nu op de convertor zit) normaal op wordt aangesloten zonder LPG. Waarom het luchtfiler is afgedopt is mij ook niet duidelijk.

Ed

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Joeri

Ik heb nog es goed gekeken maar het is echt niet iets wat achteraf is ingebouwd. Oftewel, elke (niet turbo) 850 zou het volgens mij moeten hebben.

Ik heb eigenlijk nog geen antwoord op de vraag waar het geheel nou voor dient. Is er nog iemand die wat verduidelijking kan geven ??

Alvast bedankt  ::)

Groetjes, Joeri.

RS2000

hallo Joeri
er worden 2 dingen door elkaar gehaald
1 is de stationair regelklep dat heeft te maken met het afpluggen op het luchtfilterhuis, was destijds een modificatie
2 zijn de witte slangetjes, dit zijn vacuum slangetjes. en dat "torentje" waar ze uitkomen is een verdeelstuk. en daar zitten een paar ongebruikte of extra aansluitingen op. Dit is zo af-fabriek en heeft niets te maken met wel of geen LPG
duidelijk?
groetjes,
marco