Dealer aanspraakelijk?

Gestart door devnull, 19-01-2006 18:35:51

Vorige topic - Volgende topic

devnull

Dan had je mijn vorige berichten moeten lezen want HIJ was/is er wel
van op de hoogte. In ieder geval een aantal verkopers en monteurs die het weten....

Maar het is al opgelost! :)

ps. Doe jij ook onderhoud Marc .H. ??

thevolvoboy

srry had ik nog neit gezien  :-[
maar blij voor je dat ie het weer doet! :-* :D

george

Citaat van: Jeroentjuh op 20-01-2006 18:51:51
Citaat van: george op 19-01-2006 20:28:22
Voor het schoon maken van de ETM hoeft geen software te worden aangepast, alleen als de ETM vervangen wordt. Ik zou zeker reclameren. Ik neem aan dat de dealer zijn verantwoordelijkheden wel neemt.

Wel moet altijd een update overheen.....

Heb je aangegeven dat de auto gechipt was en dat er geen software gedownload mocht worden?

leuke discussie. Ik heb meerdere malen zelf de ETM schoon gemaakt en update mogelijkheden heb ik niet.
Naar ik begrepen heb kun je geen nieuwe ETM monteren zonder update. Wel de oude terug zetten zonder update. Vertel?
Ik denk toch dat de dealer dan in zijn uitlezing had moeten zien dat er iets aan de software niet origineel is en dan eerst verder moet kijken alvorens er eerst nieuwe (=originele) in te schieten.
En dan nog, jij brengt als klant een gechipte volvo weg en je krijgt hem zonder overleg origineel terug, dealer "vertel het maar".
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

mehn

Ik voel handel aankomen...

Eens ff mijn creatief gedeelte aan het werk zetten  8)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

LekkeRRRR

Citaat van: bud op 20-01-2006 19:53:12
officieel volvo en chippen is nog steeds een big nono

Gebeurd wel. 'k Ken een situatie waarbij iemand een nieuwe S60sport koopt en bij aankoop bedingt dat de auto zo snel mogelijk 'geupgrade' wordt. Off. Volvo garage stuurt na drie maanden de auto bij Rica langs.

;)/jan

bud

tuurlijk wordt er gesjipt..handel is handel
het is alleen een heel grijs gebied, waarbij volvo zich heeft ingedekt
is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

Marc O.

Toen ik mijn S60 D5 kocht bij de lokale Volvo dealer (inmiddels alweer verkocht) werd mij keurig verteld dat ie (met behoud van garantie) van een ander chippie voorzien kon worden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Jeroentjuh

Doen wel meer dealers hoor, die laten Rica gewoon komen om te chippen.... :D

Walter

Citaat van: Onrust op 22-01-2006 16:50:35
Toen ik mijn S60 D5 kocht bij de lokale Volvo dealer (inmiddels alweer verkocht) werd mij keurig verteld dat ie (met behoud van garantie) van een ander chippie voorzien kon worden.

Dat is denk ik al even geleden... De houding van de dealers is inmiddels op last van Volvo veranderd.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Laserblue

Citaat van: VolvoMafia op 27-01-2006 16:28:51

Dat is denk ik al even geleden... De houding van de dealers is inmiddels op last van Volvo veranderd.

Wat is daar de reden van Walter?
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

RRRRR_Ramon

Dat is dezelfde houding die men aangenomen heeft als je een dealeroccasion met turbo wilt kopen en daar bij aanschaf LPi in wil laten zetten als "part of the deal". Verkoper zei letterlijk tegen me: "Ik moet tegen u zeggen dat Volvo daar absoluut geen voorstander van is en dat wij u niet kunnen helpen met (laten) inbouwen van LPi in uw Volvo met turbo motor. Sorry dit is het beleid van Volvo." Meteen erachteraan fluisterde hij me toe dat Leán Mesman in Son me wel kon helpen.  ::)

Van hogerhand opgelegd dus, net zoals het chipbeleid.  :-\
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Jan_D.

Maakte bijna 6 jaren terug proefrit (bij Volvo-dealer) in ingeruilde 850 diesel. Was helemaal origineel zei de verkoper.
Onderweg papieren in dashboardkastje bekeken en in het service boekje vond ik de nota van het chippen dat nog via de eerste Volvo dealer was gedaan! 8)
Auto niet gekocht overigens en ook niet gemeld; wagen reed wel makkellijk 200 maar had wat andere minpuntjes.
Ook onlangs nog hoorde ik van iemand die nieuwe Volvo kocht en meer power wilde; koper werd direct naar Rica verwezen!
Zou geen garantieprobleem opleveren.

Walter

Citaat van: Laserblue op 27-01-2006 16:33:05

zoals al aangegeven wordt, van "hogerhand" opgelegd. Wij hebben het hier ook gedaan, echter wijst Volvo officieel alle aansprakelijkheid van de hand bij auto's die na die-en-die datum gedaan zijn. Weet niet precies, zal wel vanuit Detroit komen (je weet hoe Yankees zijn met aansprakelijkheid...)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Taranis

Citaat van: VolvoMafia op 28-01-2006 12:29:19
Citaat van: Laserblue op 27-01-2006 16:33:05

zoals al aangegeven wordt, van "hogerhand" opgelegd. Wij hebben het hier ook gedaan, echter wijst Volvo officieel alle aansprakelijkheid van de hand bij auto's die na die-en-die datum gedaan zijn. Weet niet precies, zal wel vanuit Detroit komen (je weet hoe Yankees zijn met aansprakelijkheid...)

De XC70 D5 is ook gechipt. Dealer vertelde ons gewoon dat Beesd besloten had dat Rica ea voor elke gechipte auto een bepaald bedrag aan Volvo Nederland af moest dragen (zij hadden het over iets tussen de 50 en 100 euro). Daar hebben de heren chiptuners begrijpelijk ook geen zin in en sindsdien neemt Volvo een wat ander standpunt in. Gelukkig doet de dealer in Goes er niet echt moeilijk over  ;D (kunnen zich ook niet vinden in het standpunt van Volvo Nederland)

bud

punt is je eigenverantwoording nemen.

als je bak in de soep loopt, tijdens de garantie periode, met je chippie ( wat je aan iedereen die het wil weten hebt verteld )
kan het wel eens zijn dat je zelf voor de kosten op draait,
als volvo ff een kijkje neemt in de ecm, voordat ze een claim accepteren
( dat claim beleid is behoorlijk door volvo tegen het licht gehouden de laaste jaren )

ik kan maar een paar mensen die hun eigen verantwoording op dat gebied kunnen en durven te nemen

de rest schreeuwt de hele wereld bij elkaar...en wat het is toch een slechte auto ed.
rechtzaken blablabla....

gewoon mijn kwartje,

is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl