Nieuwe accu

Gestart door Joris_Scholte, 26-01-2006 16:17:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

M a r c

Klopt niet echt want een accu komt altijd vol, ook wanneer de dynamo minder Amp laadt, als ie maar lang genoeg kan laden. En er zit ook nog altijd een spanningsregelaar tussen die de dynamo volgas zal laten laden wanneer je een dikke lege accu hebt.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

RRRRR_Ramon

Citaat van: M a r c op 26-01-2006 19:07:27
Klopt niet echt want een accu komt altijd vol, ook wanneer de dynamo minder Amp laadt, als ie maar lang genoeg kan laden. En er zit ook nog altijd een spanningsregelaar tussen die de dynamo volgas zal laten laden wanneer je een dikke lege accu hebt.

Precies, al zet je er een 150 Ah accu in, maakt niks uit voor de electronica. De dynamo zal alleen langer werk hebben hem vol te krijgen als ie leeg is.

Zelf had ik een Varta erin van 66 Ah, maar die was onlangs al een paar keer dood en heb nu een 72 Ah erin. Deze accu was volgens de dealerservicehistorie nu 6½ jaar oud, maar onlangs tijdens wat sleutelen en prutsen met de deuren open (binnenverlichting) en regelmatig op contact met de lichten aan was is snel aan z'n einde. Toen Gea pas ook nog eens was stilgevallen met een lege accu moest er snel iets anders komen.  ;) Ik had nog een 80 Ah accu in de schuur staan voor een diesel maar die paste op een haar ná niet op de accuplaat. De clip kon net niet meer achter de accu omlaaggeklapt worden.  :-\
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

wepster850

Citaat van: M a r c op 26-01-2006 19:07:27
Klopt niet echt want een accu komt altijd vol, ook wanneer de dynamo minder Amp laadt, als ie maar lang genoeg kan laden. En er zit ook nog altijd een spanningsregelaar tussen die de dynamo volgas zal laten laden wanneer je een dikke lege accu hebt.

dan loopt die dealer ook maar wat uit zijn nek te kletsen dan nu begrijp ik waarom ik er niet meer naar toe ga had altijd al een gevoel dat hij er de ballen verstand van had (van electronika dan bedoelt)
maar dat is goed dat ik dat nu weet dat het geen hol uit maakt hoezwaar je accu is qwa amperage dan komt er bij mij over een paar jaar een nog zwaardere in ivm mijn instalatie

Joris_Scholte

Wepster, ik waardeer je inbreng enorm, maar zou je alsjeblieft punten en komma's willen gebruiken? Leest iets makkelijker. No offense  8)
Het hele jaar de R in de maand

Joris_Scholte

Citaat van: Derks op 26-01-2006 18:20:17
kennelijk is er maar een soort kwaliteit accu, aangezien de prijzen hier zo makkelijk naast elkaar gezet worden.


gr derks
Als ik mijn accu bij de Volvodealer koop mag ik er denk ik toch wel van uit gaan dat het geen accu van slechte kwaliteit is? Toch?
Het hele jaar de R in de maand

Derks


Ik reageerde op het feit dat er geroepen werd van; daar is het goedkoper, die is te duur enz.
Naar mijn idee worden er appel met peren vergeleken, de ene accu is de ander niet. Er zit wel degelijk kwaliteit verschil tussen de verschillende modellen/ merken.
Zo kan de lada rijder ook wel tegen mij zeggen van"goh, wat heb jij je auto duur gekocht zeg, dat kan veel goedkoper, kijk maar naar mij,,,,,,,,,,,,,,,, "



Citaat van: Joris_Scholte op 26-01-2006 20:06:27
Als ik mijn accu bij de Volvodealer koop mag ik er denk ik toch wel van uit gaan dat het geen accu van slechte kwaliteit is? Toch?

Die kan natuurlijk alleen maar van Top kwaliteit zijn ;D


gr derks

Huppel

Nou Nou wat een prijzen en verschillen.

MBT tot de 72 a/H

Dit betekent dus dat de accu gedurende ik meen 15 min een stroom kan leveren van 72 ampere en dan niet onder de 10.5 Volt zakt.

Wat echt belangrijk is aan een accu is de koudstart stroom
hoe hoger hoe beter.

Wat betreft een te grote accu ....wat een geleuter van die dealer zeg  >:(...je moet het inderdaad zoals sommigen al aangeven als een emmer zien en een zware accu zal minder snel gevuld worden ...maar de dynamo gaat net zolang door totdattie vol is.

Ook in dit geval Size Matters  ;D

Kies persoonlijk de grootst mogelijke accu die qua afmetingen en capaciteit in de accubak past......
Trouwens ......Volvo accu's komen bij Varta vandaan  :-X

Joris_Scholte

Citaat van: Derks op 26-01-2006 20:58:04
Citaat van: Joris_Scholte op 26-01-2006 20:06:27
Als ik mijn accu bij de Volvodealer koop mag ik er denk ik toch wel van uit gaan dat het geen accu van slechte kwaliteit is? Toch?

Die kan natuurlijk alleen maar van Top kwaliteit zijn ;D


gr derks
Dat mag ik wel hopen ja. Gelukkig heeft een showroom zeer veel grote ruiten, en stoeptegels kun je overal vinden  ;)  ;D
Het hele jaar de R in de maand

Joris_Scholte

Citaat van: Huppel op 26-01-2006 21:24:51
MBT tot de 72 a/H

Dit betekent dus dat de accu gedurende ik meen 15 min een stroom kan leveren van 72 ampere en dan niet onder de 10.5 Volt zakt.

Kijk, dáár ging het mij om! Maar de rest isook erg vermakelijk, interessant en leuk. Topic blijft nog ff openstaan.
Het hele jaar de R in de maand

thuur

Jongens jongens toch.... we hebben dit al zo vaak besproken hier ::)

Het is 72 Ah, oftewel Ampere-uur. De accu kan gedurende 1 uur 72 ampere leveren. Het is een vermenigvuldiging, geen deling ;)

De 600A is de koudstartstroom. Doet maar zoeken ;D


Gr 8)

Joris_Scholte

Citaat van: thuur op 26-01-2006 21:56:53
Jongens jongens toch.... we hebben dit al zo vaak besproken hier ::)

Het is 72 Ah, oftewel Ampere-uur. De accu kan gedurende 1 uur 72 ampere leveren. Het is een vermenigvuldiging, geen deling ;)

De 600A is de koudstartstroom. Doet maar zoeken ;D


Gr 8)

Okee bedankt!
(en dit keer dus wél onthouden, Joris!!)
Het hele jaar de R in de maand

why-not

CiteerCiteer:
Nieuwe accu gekocht (jeezesmina EU 112.28!    ),  


niet normaal he!!!! net ook een nieuwe gekocht dat is 250 keiharde guldens  

volgens mij betekend dat 72 ampere/uur


klopte dus toch ;D

KIM

En koudstartstroom betekent dat de accu gedurende 15 seconden die stroom kan leveren. Vervolgens dient de accu in belaste toestand nog 10,5 V spanning te hebben.

thuur

Citaat van: KIM op 27-01-2006 16:21:47
En koudstartstroom betekent dat de accu gedurende 15 seconden die stroom kan leveren. Vervolgens dient de accu in belaste toestand nog 10,5 V spanning te hebben.

Gaaf he, 600 Ampere gedurende 15 seconden ;D

Daar wil je niet met je vingertje tussen zitten :o


Gr 8)