850 estate verlagen

Gestart door twangerd, 22-01-2006 10:53:15

Vorige topic - Volgende topic

twangerd

Hallo ik heb een 850 estate,die ik wat sportiever wil laten ogen.
Ik loop met het idee om hem te velagen middels verlaagde veren.
Naar mijn idee moet hij voor meer verlaagd worden dan achter.
Heeft iemand daar een mening/advies over,en wat zijn de gevolgen voor het rijgedrag?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt voor je reaktie,Eric

twangerd

nog even een plaatje van mijn roffel

http://img18.imageshack.us/img18/1897/volvo8500057xs.jpg

DerWeis

Ik vindt hem persoonlijk achter laag genoeg! weet niet of je ook alleen voor kan verlagen, volgens mij krijg je dan een gek weggedrag ofzo, dat heb ik ergens op het forum gelezen!
Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

twangerd

Ik vind hem eigenlijk ook laag genoeg achter,maar van voor mag hij wel wat lager.
Ik hoop op deze manier wat reakties bij elkaar te krijgen,waar ik wat mee kan.
Groet Eric

Eugene

Mijn auto zag ook zo uit voor het verlagen:

http://www.knoore.com/subdomains/kaapstad/eugene/Meeting%2029%20Oktober/Meeting%2029%20Okt%20(2).JPG

Daarna rondom verlaagd met Apex veren, en dit is het resultaat:

http://www.knoore.com/subdomains/kaapstad/eugene/volvo/December/Verlaging.JPG

hij is achter amper lager (hoogstens 1 cm) geworden terwijl hij aan de voorkant bijna 6 cm gezakt is.......

Nu ligt hij precies goed, al zeg ik het zelf ;)

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Heeft die estate nivomats? Want die zakken altijd in als ie lang stilstaat.... en dan praten we hier helemaal langs elkaar heen. En áls er nivomats onderzitten kun je er niet zomaar andere veren onderzetten aan de achterkant. Dan moet je ook de schokdempers wisselen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Vertigo

Citaat van: eugene op 22-01-2006 13:25:50
Mijn auto zag ook zo uit voor het verlagen:

http://www.knoore.com/subdomains/kaapstad/eugene/Meeting%2029%20Oktober/Meeting%2029%20Okt%20(2).JPG

hmm, ik dacht dat mijn volvo niet verlaagd was, maar daar ga ik nu toch aan twijfelen nu ik jullie foto's zo zie:

M a r c

@Vertigo:  heb je niet gewoon eentje met een Sportsline onderstel? Die waren af-fabriek al 2cm lager.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Citaat van: M a r c op 22-01-2006 14:15:05
@Vertigo:  heb je niet gewoon eentje met een Sportsline onderstel? Die waren af-fabriek al 2cm lager.

Lijkt me ook, hij is zeker geen 4 cm verlaagd, want hij ligt voor nog een stuk hoger, maar bij lange na niet zo hoog als mijne origineel. Denk ook dat je de volvoverlaginsveren eronder hebt. die verlagen gloof ik voor 26mm en achter 15mm?

Vertigo

Citaat van: eugene op 22-01-2006 14:17:12
Citaat van: M a r c op 22-01-2006 14:15:05

Lijkt me ook, hij is zeker geen 4 cm verlaagd, want hij ligt voor nog een stuk hoger, maar bij lange na niet zo hoog als mijne origineel. Denk ook dat je de volvoverlaginsveren eronder hebt. die verlagen gloof ik voor 26mm en achter 15mm?
Zou inderdaad ook kunnen. Ik dacht dat ie alleen een luxuryline pakket had... welke opties zaten er nog meer in dat sportsline pakket? Tracs en mistlampen voor ofzo?

Eugene

Of je Nivomats hebt is makkelijk te controleren Twangerd. Kijk aan de ahcterkant onder je auto.

Als je Nivomats hebt zit je dit:

Gewone schokbrekers zien er zo uit: (in dit geval gele koni's)

Maikel, bedankt voor het lenen (al heb ik het niet gevraagd ;))

twangerd

Ik heb dus nivomats er onder zitten,dus verlagen aan de achterzijde is lastig.

Eugene

eigenlijk alleen mogelijk als je ook andere (normale) schokbrekers monteerd

mehn

Citaat van: twangerd op 02-02-2006 22:21:04
Ik heb dus nivomats er onder zitten,dus verlagen aan de achterzijde is lastig.

Neehoor, je kunt er nivomats en veren van de T-5R onder zetten. Gaat ie een cm of 4 omlaag  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

IRH

Ik zit eigenlijk met hetzelfde verhaal, achter dus nivomats en voor te hoog naar mijn zin. Mij is weer verteld dat alleen voor verlagen prima te doen is, alleen daarna goed laten uitlijnen. Persoonlijk vind ik em achter laag zat ogen en stoor ik mij voornamelijk aan dat gapende gat boven de wielen aan de voorzijde. Begin nu wel te twijfelen, alleen voor verlagen of ook gelijk T5 nivomats plaatsen.... ::)