Error code BFI 715 en 716

Gestart door Wim, 25-08-2002 21:21:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wim

Ik heb een probleem met af en toe voorkomende error code BFI 715. Brandstoftoevoer wordt dan plots afgesloten en na enkele minuten kan ik weer verder. Het is een 850 2.5 TDI 1996. Het komt voor bij alle temperaturen in buitenlucht. Er is een climate control en cruise control, maar ik denk niet dat dit van invloed is. Soms blijft de fout een maand weg, en dan is het om de andere dag.
Mijn garage heeft dit nog niet eerder meegemaakt en we gaan komende week de connecter van de brandstofpomp nameten.
Elke andere tip is welkom.

VolvoDeMio

Anyone?



(p.s. wat opgraving betreft....zie datum laatste wijziging onderaan bericht)

thuur

CiteerInformatie over storingscode 715

Toestand

Noch storingscode EFI-122 Referentiespanning regeleenheid, noch storingscode EFI-716 Brandstofhoeveelheid mag worden opgeslagen indien de controle wordt uitgevoerd die storingscode EFI-715 Brandstofregeling veroorzaakt. Daarnaast moet het motortoerental lager zijn dan 1014 omw/min en het signaal van de standsensor voor de brandstofregelaar moet hoger zijn dan 1,05 V. De controle houdt in dat de gewenste signaalwaarde en de feitelijke signaalwaarde van de standsensor worden vergeleken. Storingscode EFI-715 Brandstofregeling wordt opgeslagen als het verschil te groot is.


Vervangende waarde
Hoeveelheid ingespoten brandstof te groot:
-Sluit brandstoftoevoer af via brandstofafsluitklep
-Schakelt de brandstofregelaar uit
Hoeveelheid ingespoten brandstof te klein:
-Geen


Mogelijke oorzaak

-Kortsluiting met de massa of voedingsspanning in signaalkabel van brandstofregelaar.
-Breuk in signaal- of voedingskabel van brandstofregelaar
-Defecte brandstofinspuitpomp


Storingsbeeld
-Motor slaat af
-Motor start niet.


CiteerInformatie over storingscode 716

Toestand

Er wordt een controle uitgevoerd van de maximum- en minimumwaarden van de brandstofhoeveelheid. Dit wordt uitgevoerd wanneer het contact is ingeschakeld. De motorregeleenheid zet de brandstofregelaar eerst op de maximumstand en vervolgens op de minimumstand. De motorregeleenheid controleert het signaal van de standsensor wanneer hij vaststelt dat de brandstofregelaar een eindstand heeft bereikt. Storingscode EFI-716 Brandstofhoeveelheid wordt opgeslagen indien het signaal van de standsensor te veel afwijkt van de gewenste waarde.


Vervangende waarde
-Alleen de basislaaddruk is toegestaan


Mogelijke oorzaak

-Kortsluiting met de massa of voedingsspanning in signaalkabel van brandstofregelaar.
-Breuk in signaal- of voedingskabel van brandstofregelaar
-Defecte brandstofinspuitpomp
-Breuk in signaalkabel of in een van de voedingskabels van de standsensor voor de brandstofregeling.
-Kortsluiting met massa in signaalkabel of in een van de voedingskabels van de standsensor voor de brandstofregeling.


Storingsbeeld
-Motor slaat af
-Motor start niet.


Gr :eusa_think: