krasend geluid

Gestart door albert43, 25-01-2006 16:45:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

albert43

Hoi allemaal,

als ik met mijn volvo 850 estate optrek zit er soms een krassend geluid in de koppeling, het gebeurt voornamelijk als de motor koud is.Ik heb me laten vertellen dat dit met de hardheid van de koppelings platen te maken heeft, als hij eeenmaal goed warm is valt het verder reuze mee, wellicht heeft iemand deze ervaring ook, mij is verteld dat het geen kwaad kan maar ik heb wel een beetje verstand van techniek maar ben geen volslagen auto monteur uiteraard.

Kan dit mogelijk ook temaken hebben met de ophang rubbers of motorsteun?

gr Albert.

thuur

Is het geluid slechts eenmalig na de koude start?


Gr 8)

albert43

Hoi,
nee het is niet tijdens het starten, maar als ik optrek is het net of de koppeling een schavend geluid maakt, en naar mate de motor warm word word het minder en gaat ook helemaal weg.Ik heb eerder met een proefrit met een andere 850 estate hetzelfde geconstateerd, en toen is mij verteld dat dit met de hardheid van de koppelings platen te maken had, even de koppeling laten slippen en je bent er weer voor een poosje vanaf als het geluid je teveel irriteerd.

Ik denk zelf dat het ook misschien de motor steun kan zijn!!!!!!!!(rubbers)

gr Albert.

@®-


albert43

Dure Grap als het dat is? ???

@®-

Als dat het is kan ie er ook nog wel mee door rijden.
De auto van mijn vader heeft er 40.000km. mee gereden toen het druklager ontplofte (begaf)

albert43

Ik ben nog een maar een beginnend volvo rijder, dus nog niet precies bekent met alle kwaaltjes en de daar bij horende km standen.
Ik heb een 850 estate 2.5 20v met 230 d km op de teller maar hij loopt verder als een speer.
Wilde allang zo`n auto hebben, eigenlijk een 240 maar voor een beetje een mooie met een redelijke km stand betaal je al gauw de hoofdprijs.
Per toeval kwam ik deze tegen van een particulier met alles der op en daaraan, en ik moet zeggen dat dit toch wel beter rijd maar oke dit is ook een heel ander concept natuurlijk.
Vind dit trouwens een goede site hier heb je nog wat aan.

gr Albert. :)