vier gezellige lampjes...

Gestart door HJStam, 25-01-2006 22:34:31

Vorige topic - Volgende topic

HJStam

Een domme vraag van een nieuwe gasrijder.
In mijn 850 van 1995 zit een fijne g3 installatie. Links onder het dashboard zit de schakelaar. Daarop vier lampjes. Soms branden er 2, soms 4. wat betekent dat?

@®-

Volgens mij is dt de indicatie van de hoeveelheid LPG die nog aanwezig is.

Jeroentjuh

Yepz, duz als het rode lede brand moeje tanken ;)

@®-

je zou eens moeten kijken hoeveel km. je kan doen op een tank wnt als ik je god begrijp is het metertje niet heel nauwkeurig, dus zal je vloter blijven hangen o.i.

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

HJStam

Ik heb nog geen verband tussen de vulling van de tank en het aantal brandende led'jes vastgesteld.

mehn

Citaat van: HJStam op 25-01-2006 23:02:36
Ik heb nog geen verband tussen de vulling van de tank en het aantal brandende led'jes vastgesteld.

Dat is wel de bedoeling... ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

HJStam

Yo!, zou ik bijna zeggen! De lampjes volgen zo'n beetje de vulling van de gastank, heb ik vastgesteld bij het tanken en het rijden. Maar fuck it, om in het idioom te blijven, 350 km op 66,5 liter lpg? Is bijna immoreel! (wel héél  erg doorgereden...)

ed

66,5 liter is dat bruto of netto vulling?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

GeertG

Citaat van: ed op 01-02-2006 11:10:13
66,5 liter is dat bruto of netto vulling?

Maak het nou nog niet erger.....  ;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

HJStam

Dat is wat ik getankt heb om de tank weer vol te krijgen. Is dat bruto of netto? Ik hanteer een eenvoudige methode: voltanken, dagteller op nul, rijden, voltanken, verreden km's delen door getankte liters.

italia

Das de goede berekening; maar een verkeerde uitkomst. op 66 liter wou je toch minstens 500 km moeten kunnen doen.......

Vertigo

Is inderdaad een goede berekening, Heb soms ook wel een verbruik van net boven de 1:5 hoor, maar dan heb ik alleen maar stadsverkeer, kou en korte ritjes... Met een (veel te) snelle snelwegrit zit ik ergens tussen de 1:7 1:8 met LPG

HJStam

Ben er vandaag ook achtergekomen dat niet alle lpg tankstations met dezelfde druk vullen. Volgens de meter achter op de tank was de tank niet voor 80 % gevuld, maar de pomp sloeg toch af. Dat is ook weer een interessant gegeven in het berekenen van het verbruik. Om dus een juist idee te krijgen van het verbruik, moet je steeds bij dezelfde pomp tanken.

speedyT5

Misschien een overbodige opmerking, maar zorg ervoor dat je altijd voldoende benzine in je tank hebt voor als mocht blijken dat je lpg tank  toch minder toerijkend blijkt als gedacht, en voor de koeling van de benzinepomp kan het ook geen kwaad.

just a simple fact.
Never, never gonna give you up
love you just the way you are