Waar was Turbobiker

Gestart door Turbobiker, 29-01-2006 20:25:42

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: pwassink op 09-08-2007 21:25:52
"doettie anders nooit !"   :eusa_whistle:

Klopt ;D

Maar ik moet er nu aan geloven ::)
De Tussenpaus

pwassink

Citaat van: Turbobiker op 10-08-2007 17:41:50
Citaat van: pwassink op 09-08-2007 21:25:52
"doettie anders nooit !"   :eusa_whistle:

Klopt ;D

Maar ik moet er nu aan geloven ::)

jazeker .. er wordt op je gelet nu ..  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

fbm

Wat een verschil :eusa_clap: :eusa_clap:

Maar  :eusa_think: hoe lang blijft hij zo?............................Lars?

Nog maals  :eusa_clap: :eusa_clap:

elianmars

Dat ziet er super uit, Lars!!  :eusa_clap: :eusa_clap:

Ik heb ooit eens aangeboden om je wagen te wassen (poetsen ging me te ver  :P), maar dan had-ie er niet zo uit gezien als nu.
Complimenten aan de über-poetser!!  :eusa_clap:

R o b

ook een mooi woonhuis haha!

Turbobiker

Tja, zoveel topics waar ik de volgende tekst in kwijt zou kunnen... :eusa_think:

Toch deze maar genomen, ook al kan het ook in 'Nordschleife 2007' of 'Leuke Volvo foto's'. Turbobiker was namelijk een dagje op de Ring. Niet om zelf te kachelen deze keer, maar om manusje-van-alles te spelen bij een VLN team. Nu is 'team' wel een erg groot woord in dit geval, want het gaat om één auto met één rijder. Wat er tijdens een wedstrijd nog omheen hangt zijn allemaal gelegenheids helpers (zoals ik dus)

Het gaat om dit gebakkie:

Een vrijwel helemaal door de eigenaar/rijder opgebouwde Evo 6 met een geschat vermogen van een kleine 400pk. Start in de SP6 klasse met een aantal M3 GTR en een paar Z4 GTR. Die laatste 2 zouden gezien hun prestaties eigenlijk thuis horen in de vrije klasse, maar volgens de regelementen vallen ze in SP6.

Maar goed, VLN-race was een leuke gelegenheid een beetje rond te kijken naar al het moois wat er in elkaar gefabriceerd is. Het is een zeer diverse en niet geheel professionele raceklasse. Er rijdt werkelijk van alles rond. Een Opel Astra V8 (ex-DTM), diverse GT3's, een Gallardo, maar ook 2x een WTCC Seat Leon, nieuwste model. En een vrijwel standaard Opel Corsa. En heel veel verschillende BMW's, vooral 3-serie van diverse jaargangen en inmiddels ook een aantal 1-serie gebakkies. En om Ben te pesten doen er ook een paar diesels mee. BIjvoorbeeld een Jetta stationcar die snellere rondetijden draait dan de Evo 6... .

En normaal doen er 3 Volvo S60 mee. Helaas was het team dat die dingen opbouwt deze keer niet aanwezig (ze hadden eerder dit seizoen er al twee plat gereden ::) ) en was er nu dus maar eentje, de wagen van Müller.

Ook nog effe onder de kap kunnen spioneren:

En vanuit een andere hoek:

En ook de versnellingsbak nog even:

Ik dacht later tijdens de wedstrijd nog wat foto's te nemen en eventueel na de wedstrijd nog even. Dom. Want het kan fout gaan in een race... . Sowieso kregen we van Evo 6 tijdens de eerste ronde al te horen dat er links en rechts diverse auto's af gingen of al langs de kant stonden. En dan startte Evo 6 vanaf pakweg de 50ste plaats van de bijna 180 auto's... :o

Deze twee plaatjes dus maar van internet getrokken:

Actie:

En geen actie:

:-\

Geen idee wat er mis mee was (gegaan).

Evo 6 reed een niet onaardige race. Was zijn eerste race dit jaar. Eerder al met de training van een vorige VLN-race mee gedaan, maar toen vloog zijn fiberglas deur er bij 200+ uit... Nu alleen een probleempje met tanken, waardoor hij een ronde later weer binnen kwam. En wij ongeveer een liter benzine uit de kofferbak gedept hebben. En in de laatste ronde een lekke band. De wang was doorgesneden aan de binnenkant, waarschijnlijk door afval op de baan. Die stukken afval zouden hebben kunnen komen van bijvoorbeeld één van de WTC Seats, die met een lekke band nog een halve ronde heeft afgelegd naar de pits. Met Gilles Villeneuve-achtige taferelen, waarbij de kapotte band carrosseriedelen vna de auto af sloeg. Of van die Cayman die dezelfde stunt uithaalde en zonder (carbon) achterscherm de pits binnen kwam.
Toch nog een vierde plaats in de klasse, vlak achter de Russische Maffia en de twee al eerder genoemde Z4's. Die BMW's reden ruim een halve minuut sneller per ronde. Niet zo gek met professionele coureurs als HJ Stuck en Sabientje (behoorlijke boerin trouwens... :eusa_whistle: )

Na afloop bleek de man die de electronica voor Evo 6 deed de eigenaar te zijn van Importracing.de. En daarmee te beschikken over een Evo 9 Stationcar ( :eusa_drool: ) en een super mooie Skyline R34 ( :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool: )

(helaas is de foto niet scherp, maar dat maak ik nog wel eens goed ;) ;D )

Maar zijn die Skylines ooit met een dieselmotor geleverd ??? :eusa_think: :eusa_wall:

Als de wagen gepoetst is mag ik eens een rondje mee :eusa_dance:

Meer volgt, gebakkies als Clio's etc....
De Tussenpaus

fearless

Citaat van: Turbobiker op 21-08-2007 20:21:24En vanuit een andere hoek:

http://img402.imageshack.us/img402/8701/img0449au4.jpg

Jaja jij bent in de buurt en de tape ligt al klaar.  :eusa_think:

En die Skyline.  :eusa_drool:

BenC70ES

Mooi verslagje Lars...

Die S60 is  :eusa_drool:

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Emiel

Citaat van: BenC70ES op 21-08-2007 20:41:11
Mooi verslagje Lars...

Die S60 is  :eusa_drool:

mee eens

Ziet mijn oog daar Öhlins?

R34 is wel erg mooi in het wit.

Turbobiker

Citaat van: Emiel op 21-08-2007 20:50:59
R34 is wel erg mooi in het wit.

Parelmoer wit...
De Tussenpaus

Eugene

mooi verslag!

Lijkt me een erg leuk evenement om (van zo dichtbij) mee te maken 8)

If it's not blown, it sucks...

Johann

Lars..

Die S60 foto's in highres op de mail!

ASAP!!!

;D

haRtV70R

Ik vraag me af wat jij daar zou moeten assisteren... :eusa_think:

Wel leuk om daar is ff te neuzen! ;)
[move][/move]

Emiel

Citaat van: Turbobiker op 21-08-2007 21:20:20