beetje raar

Gestart door t5karel, 30-01-2006 22:37:28

Vorige topic - Volgende topic

t5karel

broeders,m,n wagen maakt opeens veel toeren als ik bv bij 140 vol op het gas ga .de drukmeter vliegt helemaal in de hoek,naar rechts wel te verstaan maar;heb het idee dat de snelheid achter blijft.het lijkt een beetje op versleten koppelingsplaten maar dat is niet het geval.ik heb een beetje het gevoel dat ik zeg maar 3 a 4 seconden in het luchtledige zit te gassen,t,is net of ie zit te denken van  ::)ja ik moet nu versnellen.en dan is het na 4 sec ook weer normaal :).weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn. :-\ de auto is gechipt door rica en is voorzien van een dp zonder cat.bvd Karel.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Jeroentjuh

Lijkt me toch echt een slippende koppeling. Of je rijdt met veel wielspin, maar dat lijkt me bij volgas en 140 op de teller niet van toepassing....

wepster850

kan het niet zijn dat je olie op de platen krijgt door een lekke keering aan de bak zijde dan wil hij ook flink slippen  ??? ??? ???

Johann

Dan moet je ook de toeren zien oplopen en vervolgens weer zien zakken bij constant gas..

Jeroentjuh

Toeren hard omhoog, turbometer de hoek in maar hij mist de versnelling, die volgt later pas......
Of hij bedoeld gewoon het "turbogat"...

t5karel

weet niet of je het turbogat kan noemen,hij slipt een beetje,maar ook weer niet,ja kan het nog vager :P.en alleen als je bij 130 140km zit.niet bij 170 of 180.dan knalt ie gewoon door. ???
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

M a r c

Slipt je snaar van de dynamo niet gewoon?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

t5karel

eeh marc ,ben weer wat wijzer,hij geeft hele kleine schokjes,een beetje stoten zeg maar,trouwens dit duurt maar 1a2 sec.mischien is het normaal hoor ,maar het is wel irritant,weet niet hoe het voelt als de dynamo slipt. :)

b0nkolok

Citaat van: M a r c op 01-02-2006 11:14:46

Nou Marc, zo 'gewoon' is dat niet. Slippen geeft vaak ook nog es dat nare gepiep. Maar misschien lost Karel het nu op door hem wat aan te spannen?
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

RRRRR_Ramon

Citaat van: b0nkolok op 21-02-2006 18:47:29

Nou Marc, zo 'gewoon' is dat niet. Slippen geeft vaak ook nog es dat nare gepiep. Maar misschien lost Karel het nu op door hem wat aan te spannen?

Multiriem wordt toch gespannen door een spanrol, kan je weinig aan spannen volgens mij  :-\
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Turbobiker

en toch lijkt het mij gewoon de koppeling... Is er al meer bekend Karel?
De Tussenpaus

M a r c

Wat voor benzine tank jij?

info@europeantuning.nl

M a r c

Ik doelde meer op het wisselende toerental, maar realiseer me overigens net een 850 volgens mij zijn toerentalsignaal niet van de dynamo krijgt  ;D Dus laat maar...

info@europeantuning.nl

RonnieDuck

Citaat van: RRRRR_Ramon op 21-02-2006 18:55:46

Multiriem wordt toch gespannen door een spanrol, kan je weinig aan spannen volgens mij  :-\

De timingsnaar wordt toch door de spanrol gespannen,..de multiriem niet,..toch?? :-\
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

thuur

Heren toch...

De distributiesnaar (timingriem of hoe je het noemen wilt) wordt op spanning gehouden door de riemspanner. En hieraan zit dan een spanrol die daadwerkelijk contact met de riem maakt.

De multiriem wordt op spanning gehouden door de riemspanner (ja dit is een andere spanner) en ook hieraan zit een spanrol.

De spanrol is een gewone meelooprol (van een bepaalde diameter), maar om de gewone meelooprol en deze uit elkaar te houden spreekt men van een spanrol. Een meelooprol op de spanner ;)

Gr 8)